Sidan 3 av 12 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 236

Ämne: Gran Turismo 5

  1. #41
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    112
    Medlem#
    8929

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av BulleN1987
    Ser att fler har samma problem som dig runt om i världen. Några skriver att man bör kolla om klockan/datumet är rätt på GT5. Min kompis fick samma problem igår kväll. Han ändrat klockslaget på GT5. Sen funkade det för han. Du borde kolla upp det med.
    Hur ändrar man klockan i GT5!??!? För du menar inte på PS3 antar jag! Visserligen verkar det fungera nu, inga problem idag när jag kom hem från jobbet!

    Hur gör man om man eventuellt vill va med & leka nån gång? Nu är det så länge sedan man körde så man lär ju bli duktigt ifrån åkt, men det kan jag ta!

    Heter SCARABEscarabe
    Jag som har så svårt att förklara saker... Man startar spelet, sen går man in på GT Mode. Sen så går man ut på internet. Sen får man söka just efter min server. Bättre än så kan jag nog inte förklara. Ska adda dig nu direkt.

  2. #42
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 903

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av BulleN1987
    Jag som har så svårt att förklara saker... Man startar spelet, sen går man in på GT Mode. Sen så går man ut på internet. Sen får man söka just efter min server. Bättre än så kan jag nog inte förklara. Ska adda dig nu direkt.
    Hehe... det var ju inte så där jättesvårt heller

    Kul att köra lite ikväll, jag har nog aldrig svalt en pizza så snabbt! Blev ju sugen att köra när jag kollade på er medan jag åt! Vi får ha ett folkrace med 245'orna nån gång

  3. #43
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Örebro/Fellingsbro
    Inlägg
    917

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av BulleN1987
    Jag som har så svårt att förklara saker... Man startar spelet, sen går man in på GT Mode. Sen så går man ut på internet. Sen får man söka just efter min server. Bättre än så kan jag nog inte förklara. Ska adda dig nu direkt.
    Hehe... det var ju inte så där jättesvårt heller

    Kul att köra lite ikväll, jag har nog aldrig svalt en pizza så snabbt! Blev ju sugen att köra när jag kollade på er medan jag åt! Vi får ha ett folkrace med 245'orna nån gång
    Haha jaha var det du som var SCARABEscarabe.
    Kul att vi blir fler och fler

  4. #44
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Örebro/Fellingsbro
    Inlägg
    917

    Re: Gran Turismo 5

    Såg pm från bullen.
    Jag kan inte vara med och köra då.
    Jag åker till egypten på tisdag runt 2 på natten och är borta en vecka.
    Men om det blir nån körning innan dess så kan jag vara med och köra

  5. #45
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 903

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av VonPluring
    Haha jaha var det du som var SCARABEscarabe.
    Kul att vi blir fler och fler
    Japp... & det där med att jag vill köra med 245'orna i Bullens PM var en överdrift, menade det mest som ett skämt! Tänk om Volvofolket får veta att vi från STCS sitter & kör gamla Volvosar mot varandra, hur skulle det se ut

  6. #46
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Örebro/Fellingsbro
    Inlägg
    917

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av VonPluring
    Haha jaha var det du som var SCARABEscarabe.
    Kul att vi blir fler och fler
    Japp... & det där med att jag vill köra med 245'orna i Bullens PM var en överdrift, menade det mest som ett skämt! Tänk om Volvofolket får veta att vi från STCS sitter & kör gamla Volvosar mot varandra, hur skulle det se ut
    Haha jag tycker det låter kul som fan, är ju as kul att köra sönder gamla volvo bilar

  7. #47
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    112
    Medlem#
    8929

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av VonPluring
    Haha jaha var det du som var SCARABEscarabe.
    Kul att vi blir fler och fler
    Japp... & det där med att jag vill köra med 245'orna i Bullens PM var en överdrift, menade det mest som ett skämt! Tänk om Volvofolket får veta att vi från STCS sitter & kör gamla Volvosar mot varandra, hur skulle det se ut
    Jag vet att du skämtade. Ville skoja till det lite mer bara

  8. #48
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    112
    Medlem#
    8929

    Re: Gran Turismo 5

    Hoppas många är laddade för imorgon. Jag kommer nog vara inne lite tidigare. Kommer leka lite med bilarna innan det är dags.

  9. #49
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 524

    Re: Gran Turismo 5

    Uppar lite och hoppas vi blir ett gäng..
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  10. #50
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    112
    Medlem#
    8929

    Re: Gran Turismo 5

    Nåt blev i alla fall ikväll. 5st blev vi, och det var ganska kul. Första tävlingen var alla nöjda och glada och ville köra igen Men efter den andra tävlingen, så drog en utan att säga nåt. Tydligen hände det nåt Innan man visste ordet, så var det bara jag och en till. Andra skrev att dom skulle dra. Men som sagt, vad det var som hände vet jag inte. Det har varit jätte kul att ni har varit med och kört. Men jag tror nog att vi alla skall tänka på att inte försöka köra in i varandra. Små knuff är helt okej, så länge man inte knuffar ut varandra från banan. Skulle det bli så. Låt den personen köra om en då. Jag vill helst att alla ska ha det kul och trivas. Nya tag imorgon för dom som kan! Dom som fick PM vet vilken tid. Den som vill hoppa in och testa, så är det kl 19:00.


  11. #51
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 955
    Medlem#
    4706

    Re: Gran Turismo 5

    Blev sen hem så prioriterade mat före, men imorrn är jag med

  12. #52
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 903

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av BulleN1987
    Men jag tror nog att vi alla skall tänka på att inte försöka köra in i varandra. Små knuff är helt okej, så länge man inte knuffar ut varandra från banan.
    Lite race incident måste det ju va Ibland va det lite trångt, blir ju det när det är jämt! Men att det va mycket knuffande rakt in i varandra upplevde inte jag, tryckte jag nån av banan ber jag om ursäkt!

    Precis innan mål i sista svängen i andra racet låg jag bredvid han som bara försvann, fattade inte vad som hände!

    Om inget oförutsett händer dyker jag upp vid samma tid imorrn, blir nog bara till 20:00 då också för min del!

  13. #53
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 524

    Re: Gran Turismo 5

    Han som försvan först va nog jag, fick tyvärr lite personliga skäl.
    Och att förklara via meddelande fältet va rätt så uteslutet då jag inte alls kommer överens med skrivandet där..

    Lite smällar är väl helt ok, men nåt jag irriterar mig på är när bakomvarande struntar i att bromsa innan en kurva för att sedan trycka sig förbi på innern i och använda den andra bilen som bromskloss.
    Hände väl kanske bara 2ggr för mig, men ack så frustrerande..

    Jag ska försöka va på ikväll igen..

    Och sen att enbart köra tex Skyline tyckte jag va lite trist, begränsa ist med max pp i valfri 4wd bil..
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  14. #54
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    112
    Medlem#
    8929

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av MrDanger
    Lite smällar är väl helt ok, men nåt jag irriterar mig på är när bakomvarande struntar i att bromsa innan en kurva för att sedan trycka sig förbi på innern i och använda den andra bilen som bromskloss.
    Hände väl kanske bara 2ggr för mig, men ack så frustrerande..

    Och sen att enbart köra tex Skyline tyckte jag va lite trist, begränsa ist med max pp i valfri 4wd bil..
    Kan hålla med dig att det är frustrerande när nån gör så. Men vi alla kan försöka att inte använda andra som bromsklossar. Så blir alla nöjda! Varför vi enbart bara körde Skyline nu var för att testa. Men för mig spelar det ingen roll om vi har olika bilar. Jag ska ändra PP till nåt rimligt. Hörs ikväll!

  15. #55
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 903

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av MrDanger
    begränsa ist med max pp i valfri 4wd bil..
    Håller med, PP är perfekt! Sista racet hade jag en bil med totalt överlägsen väghållning men lite effekt, på rakorna försvann ni men det va ju hyfsat jämt ändå så det fungerar perfekt med PP!

  16. #56
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 955
    Medlem#
    4706

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av MrDanger
    begränsa ist med max pp i valfri 4wd bil..
    Håller med, PP är perfekt! Sista racet hade jag en bil med totalt överlägsen väghållning men lite effekt, på rakorna försvann ni men det va ju hyfsat jämt ändå så det fungerar perfekt med PP!
    Precis sedan kan man även tillåta någon att ha lite mer om man ser att de är sämre

    Skall försöka lämna jobbet om en stund så jag hinner hem iallafall innan 19
    Då skall det köras så kontrollen glöder

    Kan lägga till som jag skrev sist att tutar jag i kurvorna så beror det inte på att jag är sur utan att jag råkar trycka in styr knappen. Vilket jag har en tendens att göra ibland

  17. #57
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 524

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av sportsedan

    Kan lägga till som jag skrev sist att tutar jag i kurvorna så beror det inte på att jag är sur utan att jag råkar trycka in styr knappen. Vilket jag har en tendens att göra ibland
    bra att veta
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  18. #58
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 903

    Re: Gran Turismo 5

    Medan jag satt & tryckte ner pizzan i halsen för nån dag sedan kollade jag på Bullen & Sportsedan medan jag åt. Va ganska skoj, i svängarna kom Sportsedan TUUUUUUUUUUUUTT

  19. #59
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 955
    Medlem#
    4706

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Medan jag satt & tryckte ner pizzan i halsen för nån dag sedan kollade jag på Bullen & Sportsedan medan jag åt. Va ganska skoj, i svängarna kom Sportsedan TUUUUUUUUUUUUTT
    Hehe tur att man glädjer andra, skratt förlänger livet har jag hört

  20. #60
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    112
    Medlem#
    8929

    Re: Gran Turismo 5

    Tack för igår grabbar. Det var kul! Bra kört från alla. Nu hade jag tänkt mig en liten turnering nästa vecka på Torsdag. Ska skriva i helgen om vad som händer nästa vecka. Men jag hade tänkt mig att vi kör 4-5 Race. Första blir med FF Bilar. Andra blir det med FR. Tredje 4WD, och sist men inte minst MR. Men jag har inte bestämt mig helt hur ordningen ska bli. Om det låter bra för er också, så ska jag försöka fixa ihop nåt. Ni kan komma med era synpunkter också. Har en trevlig helg alla Saab älskare! TUUUUUUUT

Liknande ämnen

  1. Skanör Falsterbo Gran Turismo Show 2013
    Av tornros i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-08-05, 00:44
  2. TV- tips: TV8 1/11 kl 22 Gran Turismo
    Av LM i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-12-31, 11:49
  3. Stem på SAAB til GT5! (Gran Turismo 5)
    Av Timon i forum Tidsfördriv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-26, 19:27
  4. SAAB Gran Turismo 850..
    Av MrDanger i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 18:01
  5. Ingen Saab i GRAN TURISMO 4
    Av Bennet i forum Allmänt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-04-24, 17:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •