Sidan 2 av 12 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 236

Ämne: Gran Turismo 5

  1. #21
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706

    Re: Gran Turismo 5

    Hann inte igår, men idag skall jag bättra mig

  2. #22
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 548

    Re: Gran Turismo 5

    Kan bekräfta att jag heter "evodanne"

    Jag är på i mån av tid, innan söndag kväll blir svårt iaf.

    Men från typ kl 19 och framåt så är jag oftast tillgänglig.

    Skulle va kul att köra nån typ av turnering, då man bestämmer banor innan med effekt/viktkrav så det kan bli hyfsat jämt, så kör man uppvärmning/kval i typ 10min sen så kör vi "seriöst race" på kanske 5-10 varv.

    Men det skulle vara bra att veta kraven nån dag innan så man kan göra iordning nån bil till tävlingen
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  3. #23
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Örebro/Fellingsbro
    Inlägg
    936

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av MrDanger
    Kan bekräfta att jag heter "evodanne"

    Jag är på i mån av tid, innan söndag kväll blir svårt iaf.

    Men från typ kl 19 och framåt så är jag oftast tillgänglig.

    Skulle va kul att köra nån typ av turnering, då man bestämmer banor innan med effekt/viktkrav så det kan bli hyfsat jämt, så kör man uppvärmning/kval i typ 10min sen så kör vi "seriöst race" på kanske 5-10 varv.

    Men det skulle vara bra att veta kraven nån dag innan så man kan göra iordning nån bil till tävlingen
    Det låter som en bra ide, kanske även krav på antispinn, antisladd och såna hjälpmedel?

  4. #24
    Steg 1 MrDangers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Tierp
    Inlägg
    1 548

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av VonPluring

    Det låter som en bra ide, kanske även krav på antispinn, antisladd och såna hjälpmedel?
    Hmm Nja sånna proffs e vi väl inte? Utan nån traction controll e ja inte mycket till förare..
    Min projekttråd
    Mitt garage
    Snabbaste Saaben på Nya Challenge banan! (1.26,34)

  5. #25
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Örebro/Fellingsbro
    Inlägg
    936

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av MrDanger
    Citat Ursprungligen postat av VonPluring

    Det låter som en bra ide, kanske även krav på antispinn, antisladd och såna hjälpmedel?
    Hmm Nja sånna proffs e vi väl inte? Utan nån traction controll e ja inte mycket till förare..
    Inte jag heller kan jag ju säga
    Men blir ju lite mera utmaning då.

  6. #26
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bredared/Borås
    Inlägg
    1 189

    Re: Gran Turismo 5

    Känns som man behöver bänka sig några dagar och träna lite , va ju ett tag sen man spelade

  7. #27
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    113
    Medlem#
    8929

    Re: Gran Turismo 5

    Om ni vill så kan man köra nåt ikväll. Även imorgon! Effekt/viktkrav skall det bli. Jag hade tänkt mig bilar runt 1000-1200kg. Hur många hästar vet jag inte riktigt än. Beror på vad ni andra har för bilar helt enkelt. Men runt 400-600 Hästar låter nog bra Banor finns det så många av.. Ska skicka en länk med alla banor. Så ni kan kolla själva lite. Uppvärmning ska det bli, så alla kan lära känna sina bilar lite. Senare ska det bli ett Seriös Race. Jag hade tänkt bara ha ABS på. Antispin och sånt trams tänker jag stänga av tillsvidare. Men skulle det gå åt skogen för alla. Så kan man åtminstone aktivera nåt som kan hjälpa er lite

  8. #28
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av Micke S
    Känns som man behöver bänka sig några dagar och träna lite , va ju ett tag sen man spelade
    Nått fusktränande vill vi inte veta av

    Ni kommer nog kunna använda mig som rundningmärke

  9. #29
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    113
    Medlem#
    8929

    Re: Gran Turismo 5

    Här finns en lista på banorna. Tyvärr inga bilder på dom. http://www.gran-turismo.com/local/jp/da ... st_en.html Jag är inne hela dagen i alla fall. Om ni vill skriva till varandra på GT5, så kan jag rekommendera att koppla in ett USB Tangentbord. Tar sån tid med handkontrollen annars. Om man nu inte har snabba fingrar Servern Kommer heta STCS Private. Jag ska försöka göra en lista ikväll eller imorgon om lite Regler osv. Jag startar servern klockan 17:00 idag. Imorgon kan vi starta runt 19:00? Jag ska försöka planera lite bättre sen. I helgen ska jag välja vilken dag nästa vecka som vi kan köra på. Så jag skickar ut vilken dag/tid vi kan starta. Sen hoppas man att alla har tid

  10. #30
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Gran Turismo 5

    Verkar ju va en del med kunskap om GT5 här, såg denna tråden & tänkte att jag skulle köra nordslingan lite, var ett bra tag sedan sist! Men får hela tiden upp detta felmeddelande!

    Kan inte ansluta till servern (ID=2:2147459071)

    Vad är detta?

    Testade att starta om routern utan resultat, testade även internetanslutningen på PS3 & där va allt ok!

  11. #31
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    113
    Medlem#
    8929

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Verkar ju va en del med kunskap om GT5 här, såg denna tråden & tänkte att jag skulle köra nordslingan lite, var ett bra tag sedan sist! Men får hela tiden upp detta felmeddelande!

    Kan inte ansluta till servern (ID=2:2147459071)

    Vad är detta?

    Testade att starta om routern utan resultat, testade även internetanslutningen på PS3 & där va allt ok!
    Pröva detta:
    1. Shut off PS3
    2. Turn off Modem/router
    3. 1 min hold
    4. turn on Modem/Router
    5. 1 min hold
    6. turn on PS3
    7. test Network speed
    8. Try GT5.

    Annars får du kollar runt på internet. Hoppas det löser sig! PS: Imorgon kl 19:00 är det dags för Race igen. Ikväll var det fight om första plats! Tack till sportsedan, VonPluring och MrDanger. Det var kul ikväll!

  12. #32
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av BulleN1987
    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Verkar ju va en del med kunskap om GT5 här, såg denna tråden & tänkte att jag skulle köra nordslingan lite, var ett bra tag sedan sist! Men får hela tiden upp detta felmeddelande!

    Kan inte ansluta till servern (ID=2:2147459071)

    Vad är detta?

    Testade att starta om routern utan resultat, testade även internetanslutningen på PS3 & där va allt ok!
    Pröva detta:
    1. Shut off PS3
    2. Turn off Modem/router
    3. 1 min hold
    4. turn on Modem/Router
    5. 1 min hold
    6. turn on PS3
    7. test Network speed
    8. Try GT5.

    Annars får du kollar runt på internet. Hoppas det löser sig! PS: Imorgon kl 19:00 är det dags för Race igen. Ikväll var det fight om första plats! Tack till sportsedan, VonPluring och MrDanger. Det var kul ikväll!
    Testade som sagt det med att stänga av osv, ingen skillnad! Är ingen storspelare så det va ett bra tag sedan sist men då fungerade allt klockrent, testade nyss med Colin McRae - Dirt 2 & där fungerar det att komma ut & spela mot andra så det verkar ju vara nåt med själva GT5?!?!

  13. #33
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    113
    Medlem#
    8929

    Re: Gran Turismo 5

    Ser att fler har samma problem som dig runt om i världen. Några skriver att man bör kolla om klockan/datumet är rätt på GT5. Min kompis fick samma problem igår kväll. Han ändrat klockslaget på GT5. Sen funkade det för han. Du borde kolla upp det med.

  14. #34
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av BulleN1987
    Ser att fler har samma problem som dig runt om i världen. Några skriver att man bör kolla om klockan/datumet är rätt på GT5. Min kompis fick samma problem igår kväll. Han ändrat klockslaget på GT5. Sen funkade det för han. Du borde kolla upp det med.
    Det kom upp för mig att klockan var felställd, får kolla detta ikväll men det gick ju att ansluta när jag väl kom på hur man skulle göra

    Sedan önskar ja att det kommer till nån mer nybörjare så man har nån att fajtas med

  15. #35
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bredared/Borås
    Inlägg
    1 189

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Citat Ursprungligen postat av Micke S
    Känns som man behöver bänka sig några dagar och träna lite , va ju ett tag sen man spelade
    Nått fusktränande vill vi inte veta av

    Ni kommer nog kunna använda mig som rundningmärke
    Hehe, vart inte så mycket körande igår, iom att det va ett tagsen ps3:an va igång , så hade ja hur mycket div olika uppdateringar som helst att göra..
    Få testa ikväll igen.

  16. #36
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    113
    Medlem#
    8929

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av Micke S
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan

    Nått fusktränande vill vi inte veta av

    Ni kommer nog kunna använda mig som rundningmärke
    Hehe, vart inte så mycket körande igår, iom att det va ett tagsen ps3:an va igång , så hade ja hur mycket div olika uppdateringar som helst att göra..
    Få testa ikväll igen.
    Det är en hel del uppdateringar om man inte har varit inloggad ett bra tag

    sportsedan: Fick du nya däck av mig förresten? Annars borde du kolla upp det Jag hjälper gärna till om man behöver lite grejer som bilar/trim delar osv.

  17. #37
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av BulleN1987
    Citat Ursprungligen postat av Micke S

    Hehe, vart inte så mycket körande igår, iom att det va ett tagsen ps3:an va igång , så hade ja hur mycket div olika uppdateringar som helst att göra..
    Få testa ikväll igen.
    Det är en hel del uppdateringar om man inte har varit inloggad ett bra tag

    sportsedan: Fick du nya däck av mig förresten? Annars borde du kolla upp det Jag hjälper gärna till om man behöver lite grejer som bilar/trim delar osv.
    Inte vad jag såg men får kolla det när jag kommer hem sen.
    Tack

  18. #38
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av BulleN1987
    Ser att fler har samma problem som dig runt om i världen. Några skriver att man bör kolla om klockan/datumet är rätt på GT5. Min kompis fick samma problem igår kväll. Han ändrat klockslaget på GT5. Sen funkade det för han. Du borde kolla upp det med.
    Hur ändrar man klockan i GT5!??!? För du menar inte på PS3 antar jag! Visserligen verkar det fungera nu, inga problem idag när jag kom hem från jobbet!

    Hur gör man om man eventuellt vill va med & leka nån gång? Nu är det så länge sedan man körde så man lär ju bli duktigt ifrån åkt, men det kan jag ta!

    Heter SCARABEscarabe

  19. #39
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706

    Re: Gran Turismo 5

    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av BulleN1987
    Ser att fler har samma problem som dig runt om i världen. Några skriver att man bör kolla om klockan/datumet är rätt på GT5. Min kompis fick samma problem igår kväll. Han ändrat klockslaget på GT5. Sen funkade det för han. Du borde kolla upp det med.
    Hur ändrar man klockan i GT5!??!? För du menar inte på PS3 antar jag! Visserligen verkar det fungera nu, inga problem idag när jag kom hem från jobbet!

    Hur gör man om man eventuellt vill va med & leka nån gång? Nu är det så länge sedan man körde så man lär ju bli duktigt ifrån åkt, men det kan jag ta!

    Heter SCARABEscarabe
    Det var inte helt lätt att ta sig in.
    Då kanske vi är jämna då

  20. #40
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bredared/Borås
    Inlägg
    1 189

    Re: Gran Turismo 5

    Hinner inte ikväll tyvärr, Men håller på för fullt att adda er osv.

Liknande ämnen

  1. Skanör Falsterbo Gran Turismo Show 2013
    Av tornros i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-08-05, 00:44
  2. TV- tips: TV8 1/11 kl 22 Gran Turismo
    Av LM i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-12-31, 11:49
  3. Stem på SAAB til GT5! (Gran Turismo 5)
    Av Timon i forum Tidsfördriv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-26, 19:27
  4. SAAB Gran Turismo 850..
    Av MrDanger i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 18:01
  5. Ingen Saab i GRAN TURISMO 4
    Av Bennet i forum Allmänt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-04-24, 17:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •