Jag har just fått problem med att hela instrumentpanelen dör (ibland) då jag tänder dem, trots (först enkla, sedan) dubbla cancellers på varje ballast...

Har mixtrat i afton och kommit fram till att om jag bara tänder en lampa (separat relä) så verkar det gå bra.

Om jag därefter tänder de andra två (nästa relä...) har jag inte heller problem. A

Tänder jag alla på en gång: då går det för det mesta bra, men ibland dör "allt" på instrumentpanelen och det är knappast nyttigt för någonting i bilen... Det är väl bara en tidsfråga till något ap-dyrt går sönder?!

Det borde inte vara "störningar", utan kanske att det blir för stort spänningsfall då helt plötsligt hundratals extra watt krävs?

Har någon liknande problem med rena halogen-extraljus? Någon som kör 3-4 st 100-170 Wattare?

Vad i hela friden kan jag hitta på för att få lamp*jävlarna* att bara funka och inte döda övrig elektronik i bilen?