Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Alla klubbar i världen men inte STCS?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    380

    Alla klubbar i världen men inte STCS?

    Jag måste säga att jag blev ledsen nu när jag såg att man tagit bort / flyttat nästan alla trådar härifrån angående det som kommer bli världens genom tiderna största Saab möte runt om i världen ordnat på en och samma helg. Det blir troligtvis även det sista stora arrangemang som genomförs över hela världen i Saab's anda då det är mycket troligt att någon försäljning inte kommer genomföras eller lyckas. Dock håller vi hoppet uppe ändå!

    Och vad jag tycker är mest synd är att varenda Saab klubb i hela världen nu är med, men inte STCS!... Många har försökt nå styrelsen och andra representanter utan att få ett enda svar från dom. Jag har själv pratat med Claes Robertsson och vet varför han inte har tid att engagera sig och det har jag respekt för, men han är väl inte ensam i STCS?

    Svenska Saab Klubben hakade på med en gång när detta arrangerades av Saab Club Nederland, varför inte STCS, plus att man nu tar bort / flyttar trådarna om ämnet, varför?
    SAAB 9-5 SC Griffin 2010, Maptun Steg 4 ~ 330 hk

  2. #2
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626

    Re: Alla klubbar i världen men inte STCS?

    Citat Ursprungligen postat av Founder
    varför inte STCS, plus att man nu tar bort / flyttar trådarna om ämnet, varför?
    För att STCS inte har tid och engagemang nog att driva detta aktivt, det betyder att trådarna tas bort från "officiella träffar" delen. det Är inte en officiell träff.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Karlsborg
    Inlägg
    160
    Medlem#
    8435

    Re: Alla klubbar i världen men inte STCS?

    Och att tillägga till detta så är det bra med aktivitet i de trådar som finns bland annat under Allmänt, så jag skulle väl vilja påstå att vi är engagerade!
    Kör just nu:
    Saab 9-3X 2.0T BioPower XWD eLSD '10

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    380

    Re: Alla klubbar i världen men inte STCS?

    På vilket sätt behöver ni engagera er? Allt ni behöver göra är lägga upp information om träffen på första sidan på er hemsida och på så vis godkänna att ni stödjer detta officiellt. Det borde ni väl ha tid med?

    Allt annat är redan ordnat av andra...
    SAAB 9-5 SC Griffin 2010, Maptun Steg 4 ~ 330 hk

  5. #5
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827

    Re: Alla klubbar i världen men inte STCS?

    Hej Tim!

    Först vill jag påpeka att man inte får glömma SSC - Saab Support Convoy - som vi inom STCS arrangerade i Trollhättan söndagen den 17:e januari 2010 dit uppskattningsvis över 3000 bilar deltog i den flera timmar långa konvojen mellan Saab Bilmuseum ut till Saab.

    Därefter vill jag säga att anledningen till varför STCS inte är med och arrangerar detta eventuellt är, precis som du säkert har fått höra från Claes, är att vi alla i styrelsen har haft ett arbetsintensivt år bakom oss, att vi redan direkt efter årsmötet satte igång med planeringarna för den nya säsongen och att även vi behöver få chans till vila och återhämtning någon gång.
    Därför valde vi att inte vara med och aktivt arrangera detta event.

    När vi arrangerade eventet 2010 la jag, Claes med flera ned ofantligt mycket tid och engagemang på det eventet.
    Tid vi både tog från vår lilla fritid samt tog från arbetstid.
    Denna tiden fanns helt enkelt inte denna gången.

    Gällande info-frågan, var god ta detta direkt med Claes eller IT-gruppen.

    Generell kommentar till er alla, om ni har något specifikt till oss i styrelsen, ta då upp frågan direkt med oss genom att maila till oss.
    Jag har i alla fall inte fått något mail från någon av er kring åsikter om detta event.

    Nu hoppas vi att det blir en trevlig tillställning både i Trollhättan och över hela världen i helgen.

    Med Vänliga Hälsningar
    Michael Törnros
    Redaktör TurboTrycket
    Saab Turbo Club of Sweden
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  6. #6
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 006
    Medlem#
    4706

    Re: Alla klubbar i världen men inte STCS?

    Tycker oxå det är synd men är inte förvånad...
    Hörde hur det lät under det förra eventet i Thn...

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    380

    Re: Alla klubbar i världen men inte STCS?

    Jag förstår mycket väl att ni hade mycket att göra under 2010 års konvojer, det var en enorm tillställning. Men den här gången var alltid ordnat och klart, ni behövde endast göra en enda sak, lägga upp info om det på er hemsida. Det fanns ingen som bad er göra något alls mer än det...

    Vi bad inte Saab Klubben göra något heller men dom har ändå velat ta till sig vissa saker på eget bevåg. Alla gör de som man känner att man orkar med, men man gör i alla fall något...

    Därför tycker jag att det är lite svagt att ni finner er tid att flytta på trådar men att ni inte har tid att sprida budskapet genom att lägga upp en liten text på er hemsida?

    Hur som helst så tackar jag för svaret och ser fram emot att se er alla på lördag för en kanonfin dag i äkta Saab anda!

    Mvh Tim
    SAAB 9-5 SC Griffin 2010, Maptun Steg 4 ~ 330 hk

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    901
    Medlem#
    8419

    Re: Alla klubbar i världen men inte STCS?

    Jag dyker ju såklart upp för att visa stöd för alla som jobbat hårt med att få Saab på fötter igen, alla underleverantörer, återförsäljare, anställda och sist men inte minst bilmärket man växt upp med i snart 20 år! Självklart vill man ju såklart köra Saab i framtiden också, gärna livet ut tills man dör

    Denna gången vill man ju visa köpare till boet att de inte bara köper ett bilmärke, utan de får ju även nöjda kunder samt entusiaster som bara brinner för Saab! Samtidigt kan det ju inspirera konkursförvaltarna att chansen finns att sälja Saab i sin helhet!

    Vi ska ju också komma ihåg att vi är ju i en vääldigt liknande situation där vi var 2010 att "nä det verkar bli slut för Saab snart", men efter konvojen så kom det tydligt ett mirakel. Så vem vet, det kan ske ett väldigt stort mirakel igen inom kort, hoppet är ju det sista som ger upp en...

    Ses på lördag
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  9. #9
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567

    Re: Alla klubbar i världen men inte STCS?

    Citat Ursprungligen postat av Founder
    plus att man nu tar bort / flyttar trådarna om ämnet, varför?
    Mig veterligen så har inga trådar tagits bort, däremot har de flyttats från Officiella klubbträffar till Allmänt då det inte handlar om några träffar som klubben anordnar, utan inofficiella tillställningar. Svårare än så är det inte.
    En tråd låste jag då jag efter flytt till Allmänt fick veta att trådskaparen redan skapat en kopia av tråden i Allmänt, vilket inte är tillåtet.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  10. #10
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567

    Re: Alla klubbar i världen men inte STCS?

    Och då denna tråd inte handlar om någon officiell klubbträff flyttar jag den till Forum-/Hemsiderelaterat/Ris & Ros.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Liknande ämnen

  1. kommer inte in på medlemssidor på stcs.
    Av ScottaN i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 12:43
  2. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-11-03, 13:55
  3. TurboTrycket: Fråga till alla medlemmar i STCS ...
    Av Mr Dezent i forum TurboTrycket
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-02-10, 16:11
  4. SAAB klubbar/forum världen över
    Av Fredrik / 1941 i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-14, 23:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •