Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ang konvertering från GT17 till TD04...

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 927

    Ang konvertering från GT17 till TD04...

    Stämmer det att jag får B205R-spec på motorn om jag bara byter turbo?

    Har i dagsläget en B205E med en GT17 snurra....Det enda jag funderar på är IC:n men enligt vad jag har hört så ska de sitta viggen-IC på alla 9-3 från och med -01.

    Vad är det jag behöver för att få på TD04:an? Jag har förstått att jag behöver lite rör och annat krafs? Någon som har koll på exakt vad det är jag behöver?

    Har förstått att det är en del på forumet som har gjort detta ingrepp...Tänkte nämligen köra med steg 1 till B205R då jag tycker att den nuvarande snurran faddas oerhört snabbt...

    Tacksam för hjälp!

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 927
    Någon som åtminstone kan verifiera att jag får samma spec på motorn som en B205R om jag byter turbo?

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg/olofstorp
    Inlägg
    2 143
    Jadå det skall du få. Jag skall uppgradera min 2.0ltt 02 till B205R. Har faktiskt samma plan som dig. Skall köra ett Aero steg 1 i bilen sen. Diksuterade igenom detta med Johnny på Maptun o han såg inga hinder för det.

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 927
    Citat Ursprungligen postat av danielk
    Jadå det skall du få. Jag skall uppgradera min 2.0ltt 02 till B205R. Har faktiskt samma plan som dig. Skall köra ett Aero steg 1 i bilen sen. Diksuterade igenom detta med Johnny på Maptun o han såg inga hinder för det.
    Härligt! Då kanske du kan hålla mig underrättad om eventuella problem du stöter på under konverteringen?

    Jag tänkte fixa allt i juni....

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg/olofstorp
    Inlägg
    2 143
    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Citat Ursprungligen postat av danielk
    Jadå det skall du få. Jag skall uppgradera min 2.0ltt 02 till B205R. Har faktiskt samma plan som dig. Skall köra ett Aero steg 1 i bilen sen. Diksuterade igenom detta med Johnny på Maptun o han såg inga hinder för det.
    Härligt! Då kanske du kan hålla mig underrättad om eventuella problem du stöter på under konverteringen?

    Jag tänkte fixa allt i juni....

    Jo helt klart kan jag göra det! På måndag skall vatten+oljerör fixas sne blir det nog montering inom dom närmsta veckorna.

Liknande ämnen

  1. Byte från gt17 till td04.
    Av terner i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 23:56
  2. Byte från GT17 på T7 150hkr till TD04 15T
    Av Saabpalleman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 10:30
  3. [LÖST] Byte GT17 till TD04 OG9-5 B2x5
    Av Niklas 185 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-12-10, 22:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •