Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: saab 93 display

  1. #1

    saab 93 display

    God afton. Har precis införskaffat mig en saab 9-3 årsmodell 03

    Den displayen som sitter vid framrutan där man ser klockan och radio m.m Har slocknat.
    Det är inget pixelfel då man ser allt sålänge det är ljust utomhus. Någon som vet hur jag lossar på detta och sätter in en ny lampa och vilken lampa det skall vara?

    Tack på förhand // Zlajna

  2. #2
    Grundladd dinos avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Sollefteå
    Inlägg
    299

    Re: saab 93 display

    Ta bort gallret
    Ta bort skruvarna som håller sid i panelen.
    Ta loss kontakten....

    Easy as a pankake
    Sport eller Comfort
    1984 900 Aero, 2011 9-5 Aero TTiD
    2004 9-3 2,2 TiD

  3. #3

    Re: saab 93 display

    Jag har ett liknande problem med displayen där man ser radioinställningarna och klockan, men min har blivit helt svart. Radion fungerar normalt men jag vågar inte ändra några inställningar eftersom jag inte kan se vad som händer. En dag för ett tag sedan när jag startade bilen så var displayen bara svart. Vid ett tillfälle senare har den återkommit, då kom den vid starten och var kvar hela tiden som jag körde. Nästa gång jag startade bilen var den borta igen och sedan har den varit borta.

    Kontaktproblem eller mjukvara eller vad? Jag är rädd för att om jag lämnar problemet till verkstan så vill de byta hela radion eller åtminstone displayen. Är det någon som har en bättre idé?

    Jag har inte lossat skruvar och kontakt enligt dinos förslag, för det verkar ju inte som jag har samma problem som Zlaina. Han ser ju displayen i dagsljus, det gör inte jag.
    9-3 SC TiD 2007

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 864
    Medlem#
    4458

    Re: saab 93 display

    Om du har 9-3:an i signaturen, så har den ett helt annat ljud och färddatorsystem än den med display framme vid rutan.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #5

    Re: saab 93 display

    Jomenvisst, jag har inte haft Saab tillräckligt länge för att ha alla varianter klara för mig! Men när du påpekar det så inser jag nu vilken display det är som Zlajna hade problem med.

    Jag har alltså problemet att radio- och klockdisplayen som sitter på mittpanelen på min Saab 9-3 SC 2007 har slocknat, så frågan kvarstår: Är det någon som har någon idé om det?
    9-3 SC TiD 2007

Liknande ämnen

  1. SID display Saab 9-5
    Av Magnus72 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-05-03, 00:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •