Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Nivålastgivare saab 95 vector -04

  1. #1

    Nivålastgivare saab 95 vector -04

    Har letat land å rike runt efter en lastnivågivare så varningslampan på instrumentbrädan kan släckas å ljusen återgå från det låsta bottenläget.
    Någon som har en aning om var det finns?
    Har kollat allt vad skrotsidor heter och kontaktat alla verkstäder här på Gotland utan att finna något...
    Snälla hjälp mig


    MVH Dan

  2. #2
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 038
    Medlem#
    6220

    Re: Nivålastgivare saab 95 vector -04

    Hej!

    Har du kollat demonteringsobjekt?
    På t.ex www.bildelsbasen.se så finns det massor med demonteringsobjekt, dessa är inte ner plockade än. Man får ringa och höra med dom om just den delen finns kvar på bilen.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    312

    Re: Nivålastgivare saab 95 vector -04

    Som så ofta påminner jag om att vi lever i en global ekonomi och det är inte bara i Sverige våra bilar sålts. Tyska ebay erbjuder såväl främre som bakre sensor, begagnad men enligt utsaga fullt funktionsduglig ("selbstverständlich voll funktionstüchtig!" och när en tysk säger så finns det väl inget annat att göra än att lita på denne ).

    Ganska dyrt, samma eller mer än nypris i Sverige, om det är värt det får väl ni som behöver sensorer bestämma själva.

    Här är en av dem, jag har glömt hur fram resp. bak ser ut, och hittade inte det i en snabb kik i texten, men samma säljare har den andra också. Än så länge, med tanke på hur många som letar efter sådana sensorer lär de inte finnas kvar länge till...

    /U

    PS: det var inte många månader sedan jag fick tag på både fram och bak nya från min serviceverkstad, enligt min kontakt där är det ofta ganska svårt men helt plötsligt kan det släppa och ett par rullar in i lager, så se till att du "står i kö" om tysklösningen inte lockar...

  4. #4
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235

    Re: Nivålastgivare saab 95 vector -04

    En annan fuling jag körde med några månader är att man justerar upp ljuset med en insexnyckel. De startar för högt men när de sedan är i sitt bottenläge efter ca 20-30 sekunder har du ställt upp bottenläget så det går att använda bilen.

    De var restnoterade vintern/våren 2010 också....

    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

Liknande ämnen

  1. Saab 9-5 -02 vector t5
    Av vectorturbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-09-24, 01:08
  2. Ang saab 93 ss vector
    Av Mattias_R i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-19, 22:38
  3. Saab 9-3 SS Vector -03 aut
    Av ErnD i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 22:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •