Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Få loss bränslefilter?!

  1. #1

    Få loss bränslefilter?!

    Har en saab 9-3 Aero 05. Har precis insett att mitt bränslefilter läker bensin.. Så jag köpte mig ett nytt och tänkte byta. Men jag blir galen på dom förbannade slangarna. Får inte lös dom. Ska man bara dra av dom? Dom går ju enkelt att vrida i sidled men inte utåt. Ska man ha nått speciellt verktyg? Vill ju inte ta i allt för mycket heller.. utifall man har sönder dom. Har sökt på forumet men inte lyckats hitta nån som har samma typ av anslutningar som jag är ute efter. Har bilder men vet inte hur man laddar upp dom här... Kan maila dom isf. Får hoppas nån kan förklara ändå...

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    34

    Re: Få loss bränslefilter?!

    Jag har bytt på min 9-3 aero -04 och det borde vara likadant på din. Det finns en spärr på varje anslutning som ska tryckas ner för att få loss anslutningen. På min så var anslutningen svart och spärren mörkblå så om du lyser med en ficklampa och vrider på anslutningen så borde du se dem. Ev behövs det kanske göras rent lite för att spärren ska synas.

    /Anton

  3. #3
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 104
    Medlem#
    6234

    Re: Få loss bränslefilter?!

    En sådan här tång är inte illa att ha till att lossa på anslutningarna. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... ng-191494/
    Har inte den men har saab original av plast. Funkar sådär. Skall nog ta och köpa mig en tång från biltema.

    mvh Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Liknande ämnen

  1. Bränslefilter 9-5
    Av mattso i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-10-05, 21:42
  2. Drivaxelbult hur få loss? Nu är den loss.
    Av Blue Spirit i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-13, 21:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •