Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Tryckrör till T7

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    skåne
    Inlägg
    46

    Tryckrör till T7

    Hej!

    Jag har lite fundering på att uppgradera mitt tryck rör till min 9-3 Aero (T7) men hittar bara hos speedparts för 6000 kr och de är ju inte jag så intresserad av att ge. Så jag tänkte höra med folket här om ni vet någon/några sidor där dom är billigare?! Ja jag har googlat utan att hitta något mer än till T5 systemet.

    Mvh Henrik

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 484

    Re: Tryckrör till T7

    Citat Ursprungligen postat av wilderness
    Hej!

    Jag har lite fundering på att uppgradera mitt tryck rör till min 9-3 Aero (T7) men hittar bara hos speedparts för 6000 kr och de är ju inte jag så intresserad av att ge. Så jag tänkte höra med folket här om ni vet någon/några sidor där dom är billigare?! Ja jag har googlat utan att hitta något mer än till T5 systemet.

    Mvh Henrik
    Det är inte värt några 6000:- för ett annat tryckrör, du tjänar nada i prestanda på det...
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  3. #3
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 557
    Medlem#
    8163

    Re: Tryckrör till T7


  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    skåne
    Inlägg
    46

    Re: Tryckrör till T7

    Johan...har varit inne och kollat på den sidan också och dom har bara till 9-5 och T5 system inget till T7 Men Vet någon om man tjänar så mycket på att byta ut tryckrören och inloppsröret?? Bilen jag har är redan chippad med större turbo så frågan är kanske om det är lönt?? Jag ska sätta i ett sportfilter i burken samt en alu ic.

  5. #5
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 557
    Medlem#
    8163

    Re: Tryckrör till T7

    Citat Ursprungligen postat av wilderness
    Johan...har varit inne och kollat på den sidan också och dom har bara till 9-5 och T5 system inget till T7
    Vad skiljer när det kommer till tryckröret mellan en T7 för 0g9-3 resp för en T7 för og9-5?
    /Johan

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    598

    Re: Tryckrör till T7

    Citat Ursprungligen postat av wilderness
    Johan...har varit inne och kollat på den sidan också och dom har bara till 9-5 och T5 system inget till T7 Men Vet någon om man tjänar så mycket på att byta ut tryckrören och inloppsröret?? Bilen jag har är redan chippad med större turbo så frågan är kanske om det är lönt?? Jag ska sätta i ett sportfilter i burken samt en alu ic.

    finns visst till t7... finns ingen 9-5 med t5...

  7. #7
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3 003
    Medlem#
    5849

    Re: Tryckrör till T7

    Citat Ursprungligen postat av saab_xturbo
    finns visst till t7... finns ingen 9-5 med t5...
    Du säger alltså att tryckrören är samma till 9-3 & 9-5?
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    598

    Re: Tryckrör till T7

    Citat Ursprungligen postat av flaset
    Citat Ursprungligen postat av saab_xturbo
    finns visst till t7... finns ingen 9-5 med t5...
    Du säger alltså att tryckrören är samma till 9-3 & 9-5?

    finns ju turboinloppsrör och röret som går på sidan av motorn. Är det bara jag som ser det eller?????

    http://www.do88.se/c/motor-tuning/rorki ... 8d9e5c6bb6

  9. #9
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 258
    Medlem#
    3186

    Re: Tryckrör till T7

    Citat Ursprungligen postat av wilderness
    Men Vet någon om man tjänar så mycket på att byta ut tryckrören och inloppsröret?? Bilen jag har är redan chippad med större turbo så frågan är kanske om det är lönt?? Jag ska sätta i ett sportfilter i burken samt en alu ic.
    Du tjänar inga extra HK på ett större tryckrör om du inte går upp på väldigt höga effekter, detta är uppmätt av t.ex. Olde här på forumet om du letar igenom hans gamla trådar.
    Det kan ju iofs se bättre ut med lite blingbling under huven om du skall visa upp den

    Ny IC och större avgassystem gör mer för bilen.

    http://shop.klracing.se/ brukar ha ok priser på rör, ic osv.
    ///Mackanized
    Tillbaka

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kolbäck
    Inlägg
    652

    Re: Tryckrör till T7

    Jag kör tryckrör som "är till" 9-5 på min 9-3a! Fick kapa av det lite i nedkant bara för att få plats med adapter till tryckslangen från ICn då den inte är 2.5" orginal!

    Om du kikar på länken till do88 som postades tidigare så ser du att röret till 900/og9-3 t5 har den adaptern redan längst ned på röret, medans de till 9-5 är grövre!
    Saab 9-3 Aero Coupe -01 "Refined"
    Saab 9-5 2.0t SC -02
    http://www.garaget.org/Pontaaa

  11. #11
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3 003
    Medlem#
    5849

    Re: Tryckrör till T7

    Citat Ursprungligen postat av saab_xturbo
    finns ju turboinloppsrör och röret som går på sidan av motorn. Är det bara jag som ser det eller?????
    Antar att ingen vinner något på att vi ältar detta men du har nog fel här, inloppsöret köper jag, sen är det väl så att röret "som går på sidan av motorn" ( ) tryckröret, BARA finns för T5 till 9-3 och som T7 till 9-5 i 2 olika modeller (typ olika givar-stosar).
    Dessutom har det ju nu nämnts redan att man får ihop det med satsen till 9-5 efter lite modifikationer....

    MVH
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 816
    Medlem#
    10069

    Re: Tryckrör till T7

    Citat Ursprungligen postat av flaset
    Citat Ursprungligen postat av saab_xturbo
    finns ju turboinloppsrör och röret som går på sidan av motorn. Är det bara jag som ser det eller?????
    Antar att ingen vinner något på att vi ältar detta men du har nog fel här, inloppsöret köper jag, sen är det väl så att röret "som går på sidan av motorn" ( ) tryckröret, BARA finns för T5 till 9-3 och som T7 till 9-5 i 2 olika modeller (typ olika givar-stosar).
    Dessutom har det ju nu nämnts redan att man får ihop det med satsen till 9-5 efter lite modifikationer....

    MVH
    röret till 9-5an passar bra till 9-3an om man har en adapter mellan slangen från ICn och till tryckröret.
    slangen från intercoolern är 2" och tryckröret är 2,5".
    sen behöver man en rörstump som är 2" eftersom det inte går och sätta silikonadaptern direkt på slangen från intercoolern. Det blir jävligt trångt mot downpipen.
    1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kolbäck
    Inlägg
    652

    Re: Tryckrör till T7

    Citat Ursprungligen postat av kwansa
    Citat Ursprungligen postat av flaset

    Antar att ingen vinner något på att vi ältar detta men du har nog fel här, inloppsöret köper jag, sen är det väl så att röret "som går på sidan av motorn" ( ) tryckröret, BARA finns för T5 till 9-3 och som T7 till 9-5 i 2 olika modeller (typ olika givar-stosar).
    Dessutom har det ju nu nämnts redan att man får ihop det med satsen till 9-5 efter lite modifikationer....

    MVH
    röret till 9-5an passar bra till 9-3an om man har en adapter mellan slangen från ICn och till tryckröret.
    slangen från intercoolern är 2" och tryckröret är 2,5".
    sen behöver man en rörstump som är 2" eftersom det inte går och sätta silikonadaptern direkt på slangen från intercoolern. Det blir jävligt trångt mot downpipen.
    som jag skrev innan så fick jag kapa av tryckröret på min för att få plats med denna! sen var det bara att smacka ihop det utan konstigheter!
    Saab 9-3 Aero Coupe -01 "Refined"
    Saab 9-5 2.0t SC -02
    http://www.garaget.org/Pontaaa

  14. #14
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3 003
    Medlem#
    5849

    Re: Tryckrör till T7

    Citat Ursprungligen postat av Pontaaa
    Citat Ursprungligen postat av kwansa

    röret till 9-5an passar bra till 9-3an om man har en adapter mellan slangen från ICn och till tryckröret.
    slangen från intercoolern är 2" och tryckröret är 2,5".
    sen behöver man en rörstump som är 2" eftersom det inte går och sätta silikonadaptern direkt på slangen från intercoolern. Det blir jävligt trångt mot downpipen.
    som jag skrev innan så fick jag kapa av tryckröret på min för att få plats med denna! sen var det bara att smacka ihop det utan konstigheter!


    MVH

    EDIT: 9-3:an är alltså bara lite "tightare" än 9-5:an....
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kolbäck
    Inlägg
    652

    Re: Tryckrör till T7

    nja, på 9-5an behövs inte den där adaptern ner till 2", därför sparar man utrymme på dem!
    Saab 9-3 Aero Coupe -01 "Refined"
    Saab 9-5 2.0t SC -02
    http://www.garaget.org/Pontaaa

Liknande ämnen

  1. Olika tryckrör till/för T7?
    Av boost_ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-06-19, 11:21
  2. Tryckrör till OG9-3
    Av Stjernaa i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-07, 01:16
  3. Tryckrör till 9-5?
    Av Per i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 21:34
  4. Tryckrör till t5
    Av Nurmi i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 13:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •