Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Bilstereoknas vid byte av bilbatterie

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    461

    Bilstereoknas vid byte av bilbatterie

    Blev nåt knasigt med bilstereon när jag bröt strömmen för att byta bilbatterie på min 900ng igår. När jag skulle mata in koden då det stod Code In så gjorde jag det men inget händer alls, kodens fyra siffror står kvar på displayen bra tag men stereon hoppar inte igång. Har testat o brutit strömmen par gånger men jag slår in koden sen händer inget mer. vad kan har hänt? Några förslag tips tack....

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    461

    Re: Bilstereoknas vid byte av bilbatterie

    Ingen som har några tips? Har testat dra av batterikabeln flera gånger o då går det att slå in code in o sen koden men det blir bara att koden lyser i displayen xxxx och inget mer händer.

  3. #3

    Re: Bilstereoknas vid byte av bilbatterie

    Fel kod?
    Signaturlös

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    461

    Re: Bilstereoknas vid byte av bilbatterie

    Citat Ursprungligen postat av frippe64
    Fel kod?
    nej absolut inte har försökt flera gånger, tvungen o bryta strömmen o sen sätta på stereon för att få code in, annars ligger koden kvar o visar i displayen hela tiden. Har vart ute o haft bilen igång över en timme för att få kunna radera men går inte det heller. Har ju använt koden tidigare par gånger för några veckor sen när jag köpte bilen. Koden står ju på identification kortet som medföjer bilens stereo. Frågade saab här i stan dom hade en kille förr men ha hade slutat som fixade det där för det var lite knas ibland på det där fast dom hade rätt kod o allting

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    150

    Re: Bilstereoknas vid byte av bilbatterie

    Du måste väl trycka på "nån knapp" innan koden när strömmen brutits/batteriet laddats ur?
    Står nåt sånt i min 9000 instr bok. Kanske samma förh på din?
    Ska kolla upp.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    461

    Re: Bilstereoknas vid byte av bilbatterie

    Citat Ursprungligen postat av Stig45
    Du måste väl trycka på "nån knapp" innan koden när strömmen brutits/batteriet laddats ur?
    Står nåt sånt i min 9000 instr bok. Kanske samma förh på din?
    Ska kolla upp.
    Jasså nee nånting sånt står det inte i min, fick bara ut par kopior på saab att man skulle hålla in knappen band om man har slagit fel kod 3 gånger för att rensa för att åter kunna slå in koden. Men jag har inte slått in koden fel alls . Men hur som hellst går inte o radera den från displayen stpr kvar koden måste bryta strömmen för att få upp coden in. men kolla gärna vad det står hos din om det kan funka

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    461

    Re: Bilstereoknas vid byte av bilbatterie

    uppar tråden lite........ jag drog ur stereon igår och fick syn på att en av iso kablarna har åkt ur huvudeneheten den hängde bredvid om det var vid urtagningen eller inte kan jag inte svära på men den kanske har setat taskigt o lossnat inte undra på i sånna fall det var den bruna som inte satt i. Skall testa idag senare.

    Men en fråga, det går en lite tjockare svart kabel på höger sida om antenn uttaget vad är det för kabel????

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •