Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: larmet på 900ng

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    458

    larmet på 900ng

    Finns det nån säkring eller nåt sätt att slå av det bara så jag vet att inte larmet drar massa onödig ström o ligger på på nåt sätt, för larmet funkar inte eller ja jag har inga larmdosor med när jag köpte bilen. Och den röda diodlampan lyser konstant både när jag kör bilen o när jag låst bilen. Lite onödigt att den står o drar ström. Tänkte ifall det fanns nåt bra sätt att döda den på så jag kan vara säker.

  2. #2
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: larmet på 900ng

    Kolla i säkringslådan så hittar du säkert rätt säkring, men en liten diod drar ju i princip ingen ström alls.

    Jag passade även på att flytta tråden till rätt avdelning.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Upplands Väsby och Hudiksvall
    Inlägg
    105

    Re: larmet på 900ng

    Går inte larmet på nyckeln då? lika som på min -94? kan du vrida låset i förardörren två hack?

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    458

    Re: larmet på 900ng

    Citat Ursprungligen postat av Miche_a
    Går inte larmet på nyckeln då? lika som på min -94? kan du vrida låset i förardörren två hack?
    Hmmm.... jag har ingen aning jag har aldrig haft saab förr är ny på saab nu Förre ägaren visste knappt nåt heller då den mest stått i ett garage. Men ja det går att vrida 2 hack helt korrekt. Men diodlampan blinkar aldrig utan den lyser ständigt oavsett jag har låst bilen eller ute o kör med den. Jag trodde nämligen det där extra hacket på vridet att låset höll på att bli utslitet haha så tänkte jag så jag har inte vidit nåt mer åt det hållet. Ge mig gärna mer info om du kan o vill om detta

  5. #5
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: larmet på 900ng

    Jag har alltid undrat, vad är det där med att vrida två "hack"? Vad är det som händer när man gör det?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Vega
    Inlägg
    168

    Re: larmet på 900ng

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Jag har alltid undrat, vad är det där med att vrida två "hack"? Vad är det som händer när man gör det?
    om nån snor bilen så kan dom inte låsa upp den för att komma in utan dom måste krypa in genom rutan bilen går bara att öppna med nyckeln ett stöldskydd helt enkelt

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    458

    Re: larmet på 900ng

    Citat Ursprungligen postat av pitejohan
    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Jag har alltid undrat, vad är det där med att vrida två "hack"? Vad är det som händer när man gör det?
    om nån snor bilen så kan dom inte låsa upp den för att komma in utan dom måste krypa in genom rutan bilen går bara att öppna med nyckeln ett stöldskydd helt enkelt
    du menar om dom försöker forcera låset med nån verktyg, men ja alla lås går väl att vrida sönder med en skruvmejsel eller nåt eller? Men min röda diod på instumentbrädan det är väl ett larm eller hur som antar inte funkar som det skall ja jag har ju inga larmdosor med när jag köpte bilen så.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Vega
    Inlägg
    168

    Re: larmet på 900ng

    Citat Ursprungligen postat av Fear43
    Citat Ursprungligen postat av pitejohan

    om nån snor bilen så kan dom inte låsa upp den för att komma in utan dom måste krypa in genom rutan bilen går bara att öppna med nyckeln ett stöldskydd helt enkelt
    du menar om dom försöker forcera låset med nån verktyg, men ja alla lås går väl att vrida sönder med en skruvmejsel eller nåt eller? Men min röda diod på instumentbrädan det är väl ett larm eller hur som antar inte funkar som det skall ja jag har ju inga larmdosor med när jag köpte bilen så.
    det vet jag inte faktiskt men om dom slår sönder rutan så blir det så iallafall.
    larmet kan funka ändå för på min bil så lyser dioden också men larmet funkar som det ska ändå enligt mekonomen verkstaden som jag lämnade in bilen på felsökning hos,var ett fel i en styrbox sa dom men det enda felet var att just dioden lyser hela tiden

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Upplands Väsby och Hudiksvall
    Inlägg
    105

    Re: larmet på 900ng

    jag har larm på min bil och det går på nyckeln, med andra ord inga larmdosor.. kan tillägga att de bara går att låsa upp bilen på förardörren om man låser de sista hacket

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    458

    Re: larmet på 900ng

    Citat Ursprungligen postat av Miche_a
    jag har larm på min bil och det går på nyckeln, med andra ord inga larmdosor.. kan tillägga att de bara går att låsa upp bilen på förardörren om man låser de sista hacket
    oki då skall jag ut senare o testa låsa 2 hack o sen försöka ta mig in på passagerardörren. Men hur testar man om larmet funkar då??? När det går på nyckeln lite svårt det.... Man e ju van med larm som man kan larma på och av liksom

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Upplands Väsby och Hudiksvall
    Inlägg
    105

    Re: larmet på 900ng

    kan tillägga att larmet startar inte direkt utan efter en stund, vet inte hur lång tid de e..

  12. #12
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: larmet på 900ng

    Citat Ursprungligen postat av Miche_a
    kan tillägga att larmet startar inte direkt utan efter en stund, vet inte hur lång tid de e..
    Det beror nog på årsmodell. Mitt larm startar på en gång om jag går in med nyckel.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    458

    Re: larmet på 900ng

    hmm men vänta här nu hur skall ni kunna testa larmet om ni går in med nyckeln??? Då låser du ju upp bilen med nyckeln ju och då även slår ju larmet ifrån eftersom det går på nyckeln eller hur menar ni nu? Jag har kollat jag har 2 hack oxå när jag kan låsa i och det gick inte att låsa upp på passagerarsidan. Men larmet hur skall man kunna testa det om jag intye måste krossa rutan eller på annat sätt....hmmm

  14. #14
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 491
    Medlem#
    8689

    Re: larmet på 900ng

    visste inte att de fanns ett sånt larm :P jag har bara sätt de med fjärr.

    om du vill reta upp larmet så öppna skuffen och sen lägg till den försiktigt inte låset går till, sen larma bilen å vänta typ 30 sekunder sen lyft luckan. de fungerar på min bil iaf å då börjar bilen tuta.

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2011
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    458

    Re: larmet på 900ng

    ja jag skall testa med det, men som sagt jag har ju bara en nyckel o vrida den i andra hacket o kolla om det finns nåt som larmar då. Ja det lär ju märkas som sagt. Jag har ju inga larmdosor som följde med i alla fall o förre ögaren visste inget om det där tyvärr

Liknande ämnen

  1. Larmet på min 900ng till fjärrlarm? går det
    Av serotonin i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 15:13
  2. 900ng OK + 900ng belägg + 9-3 skivor + 9-3sköldar = SANT ?
    Av SuperFaCeR i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-06, 00:00
  3. Hur öppna bilen utan att larmet tjuter.... 900NG
    Av ikka i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-08-01, 21:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •