Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Larmet tjuter 9-5 -02

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    1 053
    Medlem#
    7998

    Larmet tjuter 9-5 -02

    Hej!

    Har ett problem med larmet på min 9-5a.
    När man larmar på så tjuter larmet med jämna mellanrum. Så jag får nu låsa med nyckeln.

    Någon som vet vad det kan vara för fel? Kan man ta bort någon säkring till sirenen?
    9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    110

    Re: Larmet tjuter 9-5 -02

    Citat Ursprungligen postat av aik
    Hej!

    Har ett problem med larmet på min 9-5a.
    När man larmar på så tjuter larmet med jämna mellanrum. Så jag får nu låsa med nyckeln.

    Någon som vet vad det kan vara för fel? Kan man ta bort någon säkring till sirenen?

    Detta är ett ämne dom har behandlats i en mängd olika trådar så prova att sök lite så kommer du hitta 100 svar.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    938

    Re: Larmet tjuter 9-5 -02

    batterierna i larmsirenen som är slut....


    fan så mycket enklare att svara på frågan oavsett om den ställts 100000ggr tidigare... för (jag säger det igen) sökfunktionen här är ju SÅDÄR bra!
    Trust a few, Fear none!

    My rides... http://www.garaget.org/ghost76

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    apr 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 469
    Medlem#
    11937

    Re: Larmet tjuter 9-5 -02

    Det finns en tråd i FAQ om batteribyte i larmsirénen. Vill du bara koppla ur den, lossa sladden till larmsirénen som du kommer åt genom att lossa innerskärmen i plast i vänster hjulhus fram.

  5. #5

    Re: Larmet tjuter 9-5 -02

    Patentlösningen är inte att "bara" byta batterier sirenen, testa att löda om kretskortet så att du blir av med alla kallödningar. Det gjorde jag och har inte haft några problem efter det.
    Kört Saab 9-5 combi V6 B308E -00 automat
    Kör Saab 9-5 Aero Sportcombi B235R -05 automat

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    1 053
    Medlem#
    7998

    Re: Larmet tjuter 9-5 -02

    Tack för svaren!

    Blir nog att rycka sladden isf. Får inte upp nått om "service stöldlarm" i siden, det fick jag på förra 9-5an när batteriet började ruttna.
    9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    110

    Re: Larmet tjuter 9-5 -02

    Citat Ursprungligen postat av Ghost
    batterierna i larmsirenen som är slut....


    fan så mycket enklare att svara på frågan oavsett om den ställts 100000ggr tidigare... för (jag säger det igen) sökfunktionen här är ju SÅDÄR bra!
    Men om sökfunktionen inte fungerar så sök via google använd "site:" . För enligt mig är det som du säger "fan" så mycket bättre att läsa igenom 3 riktigt bra trådar som behandlar ämnet än att ha 100 trådar där det står byt batteriet. Tänk om det inte är batteriet utan någon av kondensatorerna som är kass det skriver du inget om i ditt svar men det finns att läsa om i befintliga trådar så hur fel är det att peka någon åt rätt håll?

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    938

    Re: Larmet tjuter 9-5 -02

    Citat Ursprungligen postat av vemfanäroilsludge
    Citat Ursprungligen postat av Ghost
    batterierna i larmsirenen som är slut....


    fan så mycket enklare att svara på frågan oavsett om den ställts 100000ggr tidigare... för (jag säger det igen) sökfunktionen här är ju SÅDÄR bra!
    Men om sökfunktionen inte fungerar så sök via google använd "site:" . För enligt mig är det som du säger "fan" så mycket bättre att läsa igenom 3 riktigt bra trådar som behandlar ämnet än att ha 100 trådar där det står byt batteriet. Tänk om det inte är batteriet utan någon av kondensatorerna som är kass det skriver du inget om i ditt svar men det finns att läsa om i befintliga trådar så hur fel är det att peka någon åt rätt håll?

    ska vi komma överens om att det är bättre för alla parter att länka till tråden istället för att bara svara:
    Detta är ett ämne dom har behandlats i en mängd olika trådar så prova att sök lite så kommer du hitta 100 svar.
    Trust a few, Fear none!

    My rides... http://www.garaget.org/ghost76

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    110

    Re: Larmet tjuter 9-5 -02

    ska vi komma överens om att det är bättre för alla parter att länka till tråden istället för att bara svara:
    Nej, efter som det finns flera trådar så är det bättre att själv söka och sedan välja ut dom resultaten som mest överensstämmer med ens problem och som innehåller mest information.

    Gå till Google om man anser att sökmotorn på sidan inte fungerar och skriva site:forum.saabturboclub.com larmsiren 9-5

    Det tycker jag vi ska komma överens om.

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Lund
    Inlägg
    629

    Re: Larmet tjuter 9-5 -02

    Håller med Ghost..

    Orkar du lägga tid på att klicka in på tråden trots rubriken och skriva onödiga svar så hade du lika gärna kunnat länka till tråden.. Så blir alla glada.

    //DumDum

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    110

    Re: Larmet tjuter 9-5 -02

    Citat Ursprungligen postat av DumDum
    Håller med Ghost..

    Orkar du lägga tid på att klicka in på tråden trots rubriken och skriva onödiga svar så hade du lika gärna kunnat länka till tråden.. Så blir alla glada.

    //DumDum
    Vad är det i mitt svar du anser vara onödigt?

    Jag klickade in på tråden för att jag har haft samma problem en gång i tiden och vet att det finns kanon trådar som avhjälper problemet, så om trådskaparen söker efter dessa är frågan löst och därav svaret.

    Ska jag sätta mig och söka reda på dom 3-4 trådarna som behandlar ämnet och göra ett inlägg med färdig länkar som bara är att klika på eller hur tänker du där?

    Eller ska jag istället förmå TS att söka själv och vid nästa problem så kanske TS gör det först istället för att skapa en tråd "hur kopplar jag in dumpventil på min T7 motor"

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    1 053
    Medlem#
    7998

    Re: Larmet tjuter 9-5 -02

    Dumpventilen bytte jag i sommars så den frågan kommer jag då rakt inte att ställa.

    Kan trösta dig med att jag faktiskt brukar söka via Google. Men denna gång så drog jag en rövare helt enkelt.
    9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    110

    Re: Larmet tjuter 9-5 -02

    Citat Ursprungligen postat av aik
    Dumpventilen bytte jag i sommars så den frågan kommer jag då rakt inte att ställa.

    Kan trösta dig med att jag faktiskt brukar söka via Google. Men denna gång så drog jag en rövare helt enkelt.
    Vill bara klargöra att det endast var exempel och att jag inte har något emot vare sig din fråga eller frågor om dumpventiler eller någon annan sorts fråga.

    Det jag däremot tycker är fel är att man ska bli påhoppad och få pekinnar om att, så får man inte svara och det är onödiga svar!! För jag rekommenderar dig att söka då jag vet att det finns jättebra trådar i just det ämnet! Hade jag inte vetat att det existerade bra trådar inom detta ämne hade jag inte svarat. Hoppas du TS ej tagit illa vid dig av mina exempel då ber jag om ursäkt!

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2010
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    1 053
    Medlem#
    7998

    Re: Larmet tjuter 9-5 -02

    Citat Ursprungligen postat av vemfanäroilsludge
    Citat Ursprungligen postat av aik
    Dumpventilen bytte jag i sommars så den frågan kommer jag då rakt inte att ställa.

    Kan trösta dig med att jag faktiskt brukar söka via Google. Men denna gång så drog jag en rövare helt enkelt.
    Vill bara klargöra att det endast var exempel och att jag inte har något emot vare sig din fråga eller frågor om dumpventiler eller någon annan sorts fråga.

    Det jag däremot tycker är fel är att man ska bli påhoppad och få pekinnar om att, så får man inte svara och det är onödiga svar!! För jag rekommenderar dig att söka då jag vet att det finns jättebra trådar i just det ämnet! Hade jag inte vetat att det existerade bra trådar inom detta ämne hade jag inte svarat. Hoppas du TS ej tagit illa vid dig av mina exempel då ber jag om ursäkt!
    Jag har absolut inte tagit illa vid mig så det är lugnt.
    9-3 Aero V6 - 06, 9-5 Aero - 05, 9-3 Vector - 04

Liknande ämnen

  1. Larmet tjuter när jag låser upp bilen! 9-3 årsm -99
    Av danson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-05-09, 19:31
  2. Larmet tjuter... 9-5
    Av Mange3621 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 20:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •