Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Rost i höger dörrhandtag 9-5 2007

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    678

    Rost i höger dörrhandtag 9-5 2007

    Har svurit en del om mina ärgade sidospeglar, men nu när detta är fixat med hjälp från forumet hittar jag nästa rostfälla.

    Mitt dörrhandtag på passagerarsidan fram har börjat att bubbla i lacken. Skall fixa en bild, men det ser inte bra ut. Möjligheten att slipa och lacka på plats känns mer begränsat än med sidospeglarna.

    Konstigt nog var det vänster sidospegel som var värst ärgat, men är det bara höger dörrhandtag som ser illa ut. I övrigt är bilen rostfri, så det känns som en tillverkningmiss. Har ni sett samma sak, och vad har ni gjort åt det?

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 466

    Re: Rost i höger dörrhandtag 9-5 2007

    Men hur kan dörrhandtaget rosta, är inte det av aluminium?

    Däremot är det vanligt att lacken lossnar på "plattan" som är innanför handtaget på dörren.
    Saab 9-5 SC 2,0t -04 *SÅLD* Saab 9-5 SC 2,0t Biopower -05 *SÅLD*
    Saab 9-5 SC 2,2TID -03 *SÅLD*
    9-5 SC 2,3t Biopower Vector -07

  3. #3

    Re: Rost i höger dörrhandtag 9-5 2007

    Det är ett problem med dessa modeller! Dörrhandtagen på min hade redan lacksläpp när jag köpte den. Billigt att lacka om men dyrt med demontering+lack om du inte demonterar själv. Tydligen satan o demontera dessa!
    9-5 Aero -06

  4. #4
    Steg 4 Frals avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    4 235

    Re: Rost i höger dörrhandtag 9-5 2007

    Bilderna är borta men vi har tagit upp detta tidigare viewtopic.php?t=178042&highlight=handtag

    Jag bytte bara en ytterbackspegelfot på goodwill på min M-06. Den vänstra. Den går mot mötande trafik och får väl mer salt på sig.

    Hittade en gammal bild. Alla handtag byttes på goodwill. När jag släppte bilen var det på gång med samma färgkryp igen. Vi fick det på fler bilar på firman. Dock bara på lite ljusare färger.

    Saab åf fick inte lacka om utan det skulle till nya bitar.



    /Fred
    För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.

Liknande ämnen

  1. foliera dörrhandtag insidan Saab 9 5 2007
    Av saittam i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-04-22, 21:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •