Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Frågor Om DI/APC-Box samt Kablage(igen...)

  1. #1
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 640

    Frågor Om DI/APC-Box samt Kablage(igen...)

    Tjena på er, jag skrev tidigare en tråd om detta i El o Ljud men den gav just inget (den får någon moderator gärna ta bort eller låsa). Forumets motorrävar kanske inte kollar där så ofta... Till saken: Jag har skrotat en 9000 CD 2.3i -90 och har behållit DA/APC-Boxen, kabeln mellan box/DI, Knacksensorn under insuget, kabel till denna, Senor med kabel vid remhjulet.

    Kan man stoppa dit dessa prylar på en vanlig 16 ventilare?

    Var matar man det hela med spänning?

    Sitter det MAP-Sensor på i-motorerna också eller använder dom bara LMM? I så fall, behöver jag plocka den också?

    Det ska ner i en SAAB 90 -87 som jag inte har bestämt om det ska i en T16 eller vanlig i16 motor i ännu, framtida ekonomi får avgöra...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    1 892
    Köp Saab DI/APC-verkstadshandbok. Där framgår ganska tydligt vilka komponenter som ingår, bl a tryckgivare om jag inte minns fel.

    Enligt sägen är den individuella DI-boxen till 2.3i-modellerna en DI/APC-box med annan programvara. Huruvida det är sant eller ej vet jag inte, men om så är det bara att bygga ett korrekt kablage och låta programmera om boxen till DI/APC-utförande.
    Kör BMW 330i Touring -02 med Steptronic

  3. #3
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 640
    Citat Ursprungligen postat av poh99
    Köp Saab DI/APC-verkstadshandbok. Där framgår ganska tydligt vilka komponenter som ingår, bl a tryckgivare om jag inte minns fel.

    Enligt sägen är den individuella DI-boxen till 2.3i-modellerna en DI/APC-box med annan programvara. Huruvida det är sant eller ej vet jag inte, men om så är det bara att bygga ett korrekt kablage och låta programmera om boxen till DI/APC-utförande.
    Que, Me from Barcelona, Me know nothing... Vad menar du?

    Alltså, att köpa boken fattade ju till och med jag men det andra? Jag har ju hela kabelstammen och allt. Det är plockat från en sugmotor och allt ska på en annan sugmotor så varför ska jag bygga en egen kabelstam? Greppade inte det riktigt...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  4. #4
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 640
    OK. Nu har jag rotat igenom utrymmet mellan pedaler och ratt och där finns det INTE någon tryckgivare. Det finns heller ingen MAP-Sensor på plenumkammaren heller, eler någon annanstans på insugshistorien för den delen...
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    1 892
    Alltså, är det DI till 2.3i eller DI/APC?
    Lär vara samma box med med olika program. Någon guru kan säkert bekräfta.

    Tryckgivaren hittade jag ovanför förarens knän bakom någon panel. Åtminstone på 9000 CD Turbo 88.

    Alternativt, följ kablage och/eller vakuumslangar inne i kupén.
    Kör BMW 330i Touring -02 med Steptronic

  6. #6
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 640
    På boxen står det "DI/APC" och den är från en 2.3i -90. Det finns inga vacuumslangar där mer än de som gick till farthållaren.
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 00:15
  2. Frågor ang turbobyte-oljekylare samt IC
    Av Tolan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 20:52
  3. T5 kablage, vilket stift är bromsljussignal? Frågor om GLT!
    Av Olle_Sthlm i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 22:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •