Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Trimma 9-3 biopower -08

  1. #1

    Trimma 9-3 biopower -08

    Hej alla saabfantaster. Har nyligen införskaffat mej en 9-3 2,0t biopower och är väldigt nöjd med min nya kärra. Dock skulle jag vilja ha lite mer krut under huven.
    Finns ju en uppsjö av "chipptrimmare" där ute.
    Så frågan lyder: Vilka/vem ska man vända sej till?
    Har sett att dom flesta håller sej runt 220-230hk men även sett 250hk på steg1
    är de bara glädjesiffror?
    Berätta gärna om egna erfarenheter.

    Mvh Andreas

  2. #2
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 996
    Medlem#
    5849

    Re: Trimma 9-3 biopower -08

    Hej och välkommen

    Då trådar som handlar om våra kära trimleveratntörer 11 gånger av 10 hamnar på sandlådenivå med pajkastningar åt höger och vänster samt oändliga diskussioner om bilar som gått sönder, om det är trimmets fel, folk som är jättenöjda, folk som absolut inte nöjda bla bla bla..

    Ja du fattar hoppas jag?
    Din fråga är tyvärr samma sak som att fråga hur djup en grop är eller hur långt ett rep är.

    Mitt råd till dej är att prova sökfunktionen och bläddra runt lite här på forumet, finns hur många sådana pajkastar-trådar som helst att frossa i!

    Lycka till

    MVH
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    423

    Re: Trimma 9-3 biopower -08

    Kan instämma med föregående talare, men de leverantörer jag varit nöjd med är NordicUhr, Maptun, Speedparts.. Men kika runt hos de olika leverantörerna och jämför pris/effekt.

    Ett steg 1 tycker jag är acceptabelt runt 220hk.

    Lycka till med ditt val

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    332

    Re: Trimma 9-3 biopower -08

    ...och använd google istället med: site:http://forum.saabturboclub.com +sökord

    Forumets sökfunktion är kass.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Inlägg
    49

    Re: Trimma 9-3 biopower -08

    Hej

    Med en såpass ny bil hade Hirsch varit det självklara valet för mig iallafall!
    SAAB 9000 A50 2,0t -98 MapTun steg1

  6. #6

    Re: Trimma 9-3 biopower -08

    Har en BioPower -08:a ( 2,0t ) som har gått trimmad nästan från attden var ny.
    Klart du skall trimma, dock tycker jag personligen att man skall gå förbi steg 1.
    Tänk bara på att med racekat och fullflödes sportrör kan 9-3:orna låta en hel del.

    Sänkfjädrar är snyggt, vetifan om de ger så mycket bättre väghållning, 9-3:an är ju bra från början.
    Trimleverantörer finns det gott om. Testa en etablerad firma till en 9-3 BiopPower är mitt tips.

    Mvh
    Patrik 319
    Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62

Liknande ämnen

  1. Trimma Biopower 2.0t automat
    Av Milanmania i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 10:42
  2. Trimma eller inte trimma? NG900
    Av Turbo Tompa i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 02:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •