Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Ingen bagagerumsbelysning 9-3 sc -08

  1. #1

    Ingen bagagerumsbelysning 9-3 sc -08

    Jag tror att jag måste byta låskista, men hur får man bort inredningen på bakluckan utan att ha sönder den?

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Solna
    Inlägg
    571

    Re: Ingen bagagerumsbelysning 9-3 sc -08

    När jag tog bort den på min -06a satt inredningen med clips ( och säkert ett par skruvar som jag inte kommer ihåg nu). Bände lite försiktigt med en mejsel och hade en trasa mellan lacken och mejsel för att inte få några märken.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    4

    Re: Ingen bagagerumsbelysning 9-3 sc -08

    Kanske ett sent svar, men jag lagade min låskista i kväll (9-3 sc -0...

    Det var två torx vid innerhandtagen, sedan var det bara att bända så snäppte inredningen loss. Det var 6-8 clips samt två stora styrpinnar som hoppade ur sina styrhål. Jag tog inte loss hela inredningen utan bara lossade den så pass att jag kunde få in händerna och demontera låskistan.

    I mitt fall kunde jag sedan laga låskistan. Det var bara dålig kontakt mellan mikrobrytaren och en av ledarna. Men det var ett himla mätande innan jag kom på det. Spalten var så liten att det såg ut som det var kontakt. Plockade loss mikrobrytaren och böjde lite på ledaren så den spände åt bättre. Sedan blev det fart på belysningen igen (och indikeringen för öppen lucka i instrumentpanelen).

    mvh
    Håkan Åkesson

  4. #4

    Re: Ingen bagagerumsbelysning 9-3 sc -08

    Det var samma fel på min låskista men jag valde att löda båda anslutningarna på microbrytaren. Men tack ändå för svar. Är det någon annan som undrar så är det bara att låssa de två torxskruvarna vid låskistan, och sedan är det bara att ta i

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Ingen laddning, men ändå ingen laddningslampa? og900
    Av nibjo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-20, 14:34
  2. Ingen bagagerumsbelysning 9-5 sedan, vanligt problem?
    Av bart112 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 20:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •