Tjena!

Sedan jag köpte saaben för snart ett år sedan har den alltid krånglat till och från när jag skall starta den. När man vrider om tändningen så liksom "surrar" det bara i motor/startmotorn/eller vad det nu är. Det liksom rasslar till, och jag har fått förklarat för mig att de är som "taggar" som ska haka i varandra(?) för att sedan starta motorn och att dessa är slitna. Det kan gå upp emot 15-20gånger innan man får igång motorn vilket börjar bli ganska påfrestande, och man har alltid med sig att de kanske någon gång när man minst behöver det att inte bilen går igång alls. Ibland har man dock tur och den kan då starta på första försöket. Oftast så startar den med en gång om man kört ett tag så motorn hunnit bli varm, fast de händer att den bråkar då också.

Är det någon som vet eller känner igen problemet? Är det i startmotorn problemet ligger i tro, och skulle ett ev byte av den lösa problemet?

Kan försöka spela in ljudet om de är lite luddigt förklarat. Annars vore det super om någon hade någon minut över till att kanske luska vad det kan vara.