Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Infotainment "bootar" om hela tiden

  1. #1

    Infotainment "bootar" om hela tiden

    Hej allihop!
    Jag har ett lustigt fel på min stereo. Ibland "bootar" den om helt av sig självt. Dvs. displayen blir helt svart en stund, sen kommer SAAB-loggan upp och texten "Loading system" visas. Ibland kan det ta lååång tid innan huvudmenyn kommer upp på skärmen igen. Radion/cd-spelaren fortsätter att spela hela tiden, men det är irriterande att skärmen svartnar. Ibland fastnar den i omstartandet å svartnar direkt den når huvudmenyn om och om igen. Vet inte om det stämmer, men jag har fått för mig att det händer oftare vid fuktigt/kallt väder.

    Bilen är en 9-3 Aero från -04 och det är stora stereon med inbyggd navigation å grejer.

    Nån som haft ett liknande problem eller tror sig veta vad det kan bero på?
    93 Aero SS -04

  2. #2

    Re: Infotainment "bootar" om hela tiden

    Min -08 har startat om två gånger, stora systemet med Bose och navi.
    *Boom* svart skärm, sedan Saab-logga och "DVD read error" eller liknande. Men uppenbarligen resonerar huvudenheten så att "the show must go on" för min musik fortsätter också.
    Båda gångerna efter en tids körning. Överhettning?

    Dessutom brukar bakgrundsbelysningen av skärmen flimra.
    För övrigt finns ju en del att önska av gränssnittet de använt i mjukvaran. Hur får man en låt som spelas från MP3/data-CD att repeteras?

    (Synd att tekniker skall sitta i knät på ekonomer hela tiden, Saabarna är ju fulla av fyndiga, nyttiga, dock outvecklade, lösningar.)

  3. #3

    Re: Infotainment "bootar" om hela tiden

    Jag trodde ett tag att den hade problem att läsa dvd:n för navigeringen. Skulle kunna bli så vid dålig väderlek om spelaren är på gränsen till att packa ihop. Dock fungerar navigeringen utan läsproblem och att byta skivan hjälpte inte. Min bakgrundsbelysning flimmrar också ibland, och i sällsynta fall slocknar den inte när jag stängt av och låst bilen(!) Infotainment = de sämsta på min bil oavsett om den hade funkat som den skulle...
    93 Aero SS -04

  4. #4

    Re: Infotainment "bootar" om hela tiden

    Ingen som haft samma problem? Kommer inte att lägga några pengar på att fixa ett system som jag anser vara den sämsta delen av bilen även när de funkar som de ska. Blir det värre får man börja undersöka om det går att byta hela klabbet mot en annan stereo...
    93 Aero SS -04

Liknande ämnen

  1. Sökmotor för bilannonser från "hela världen"
    Av LM i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-10-05, 01:18
  2. Byte av bakrutan och vibbrationer i "hela" bilen vid gasning
    Av SkäggBiffen i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-20, 12:42
  3. 9-3ss -04. Elsystemet "bootar om"
    Av Moe i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-01, 19:01
  4. Varning för "baklampa ur funktion"s lampa lyser hela tiden.
    Av cepehjulet i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 20:06
  5. Jag får "skiva saknas" hela tiden i min växlare
    Av overlake i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-20, 19:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •