Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Backvarnare Saab 93 ss 05:a

  1. #1

    Backvarnare Saab 93 ss 05:a

    Har sett många trådar angående backvarnare men inte något som jag anser vara samma problem som mig. Min fråga är som sådan, jag bytte stereo displayen i bilen till den som kallas Icn2 ¨på min bil för någon vecka sen, allt i stereo väg och annat funkar utmärkt. Dock märkte jag häromdan när jag bumpade i när jag backade att backvarnaren slutat funka.. När jag lägger i backen kommer det inte upp i sid som förut att backvarnaren är aktiv och inget låter.. Är detta något som beror på att jag bytt stereo displayen? sitter det programmerat i den så jag måste programmera om den så att den "vet" att jag har en sån eller är det något annat.
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  2. #2
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541

    Re: Backvarnare Saab 93 ss 05:a

    Var du på verkstad och lät dem programera in att du har ICM2?
    Kan de på verkstaden isåfall råkat fippla till det och tagit bort programeringen av att du har backsensorer kanske?
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  3. #3

    Re: Backvarnare Saab 93 ss 05:a

    Citat Ursprungligen postat av cactuz
    Var du på verkstad och lät dem programera in att du har ICM2?
    Kan de på verkstaden isåfall råkat fippla till det och tagit bort programeringen av att du har backsensorer kanske?
    Nope, Jag var inte inne på en verkstad. Jag stoppade bara in IcM2:an i bilen och körde på. . Kanske måste programmera in i den nya att jag har backsensorer då?.
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  4. #4
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541

    Re: Backvarnare Saab 93 ss 05:a

    Tycker det låter konstigt, så vitt jag förstått så är ICM'en bara en kontrollpanel/display. Utrustningsprogrameringen bör således inte påverkas av ICM-byte, men däremot om man byter ICM så trodde jag iaf att man skulle behöva tala om detta för bilen för att den ska visa korrekt info i den, t.ex. istället för i SID'en (lilla skärmen ovanpå instrumentpanelen).

    Det är ju lätt gjort att byta tillbaka till ICM1'an och se om du får tillbaka parkeringssensorerna, bara för att utesluta att problemet skulle ligga i ICM-bytet.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  5. #5
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541

    Re: Backvarnare Saab 93 ss 05:a

    En annan tanke som slog mig:
    Du har inte kört med släp nyligen? Om man hänger på släp och kopplar in så kopplas automatiskt parkerings sensorn ur, och det har väl hänt förr att kontakten glappar eller dyligt så att bilen fortfarande tror att du har släpet på.

    Edit: jag tror det fungerar så iaf enligt vad jag läst tidigare, men är som så ofta annars väldigt osäker.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  6. #6
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 851
    Medlem#
    4458

    Re: Backvarnare Saab 93 ss 05:a

    ICM:en behöver reservdelsprogrammeras så att den vet vad du har för utrustning i bilen. Jag kan tänka mig att dina problem, är just sådana man får om man inte gör det.

    Jag håller med catuz. Vid första påseende så borde det egentligen ligga i ngn huvudenhet någonstans och inte i displayen. Men tydligen är det inte så...
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  7. #7

    Re: Backvarnare Saab 93 ss 05:a

    okok, finns det någon i sthlms området som kan programmera detta? Helst i söderort! Eller måste jag bära iväg till saab för att betala en timpeng på 9000 för att få detta fixat??
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

Liknande ämnen

  1. Backvarnare
    Av Martinaolsson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-10-16, 12:32
  2. Backvarnare 9-3SS -05
    Av Slender i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-04, 09:24
  3. Backvarnare död?
    Av Racernalle i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-29, 19:58
  4. 9-5 -01 backvarnare
    Av elboy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 17:59
  5. Backvarnare 9-3 -04
    Av putte9-5 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 20:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •