Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Veckans klipp, og900 (bilder)

  1. #1
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 812

    Veckans klipp, og900 (bilder)

    Kompisen köpte sig en 900S -91 häromdagen.
    -Elproblem i instrumentet.
    -Ej bes/skatt.
    -Misstänkt T-kors på wg-slangen
    -Läckande taklucka av ej orginaltyp
    -Hängande inertak.

    +Oxblodsskinn.
    +Stora vingen
    +Lackade stötfångare i "aerostyle".
    +16" aerofälgar med skapliga däck.
    +Ytterst lite rost.
    +IC

    +/- 9-3 nätgrill.

    Motor och låda "går bra" och bilen har >20.000 på mätaren.





    Priset då:
    1500kr.....JA femtonhundra spänn
    Svenska avundsjukan infinnersig genast, iaf hos mig

    Vad är det för sidokjolar, är det aero

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 739
    1500kr?

    När jag läste texten över bilden tänkte jag...okej...runt 15000 kanske...


    Måste vara årets klipp.


    Mvh

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 812
    Citat Ursprungligen postat av Kasumi
    1500kr?

    När jag läste texten över bilden tänkte jag...okej...runt 15000 kanske...


    Måste vara årets klipp.


    Mvh
    Jaa, den tidigare ägaren (med centralplacerad tumme) visste nog inte riktigt vad han sålde.....får ju igen pengarna bara genom att sälja vingen.
    Var tur att han sålde den överhuvudtaget, han hade tänkt köra den till skroten

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 739
    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Jaa, den tidigare ägaren (med centralplacerad tumme) visste nog inte riktigt vad han sålde.....får ju igen pengarna bara genom att sälja vingen.
    Var tur att han sålde den överhuvudtaget, han hade tänkt köra den till skroten
    Det är synd när ägaren inte vet värdet på det man säljer.
    Dock så blev ju en ny ägare desto gladare
    Av bilderna att dömma verkar bilen inte vara så sliten?


    Mvh

  5. #5
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 812
    Citat Ursprungligen postat av Kasumi
    Av bilderna att dömma verkar bilen inte vara så sliten?


    Mvh
    Relativt nylackad.....dock lite "bonnit" gjort.
    Inredningen är väl som en 900 med >20k på mätaren brukar vara, sliten men inte skabbig.

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 126

    Re: Veckans klipp, og900 (bilder)

    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Vad är det för sidokjolar, är det aero
    Airflow kjolar är det.

    Skapligt pris ja svenska avundsjukan infinner sig även hos mig !

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    70
    Bbbbbilligt!!! De e ju en 900a, men ändå
    ett klipp e de ju!

    // Vesa
    Fattig men riktigt ful. Saab 9-3 Aero -01

  8. #8
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 550
    Medlem#
    829
    hmmm ..

    Får ju mitt kanonköp för 5000 kr att blekna .. som jag var nöjd med iaf .. och det var ju veckan innan så det borde ju isf vara den veckans klipp

    www.saabturbo.se/krantz/900s-91 ..

    Köpte mig en 900s -91 .. låter bekant .. men utan skinn .. dock med IC och röda koni .. Schlüsslevinge .. och div lätta 2or .. läckande växellåda ..
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  9. #9
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 812
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    och div lätta 2or .. läckande växellåda ..
    Jo....det är ju skitlätt att fixa...

    Citat Ursprungligen postat av Redbull
    Airflow kjolar är det
    Ok, tack för infon.

  10. #10
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 550
    Medlem#
    829
    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    och div lätta 2or .. läckande växellåda ..
    Jo....det är ju skitlätt att fixa...
    Inte helt hopplöst .. har ju en kokillgjuten 4växlad liggandes numera så .. mena att de andra var lättfixade som siglahorn ur funktion .. lampor som itne funka mm mm ..

    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Citat Ursprungligen postat av Redbull
    Airflow kjolar är det
    Ok, tack för infon.
    Har samma kjolar på min ser det ut som .. är isf Airflow till 99an .. är lite "plattare" än vad Aerokjolarna är .. asså bygger mindre ut på sidorna.

    900 Aero och 900 Airflow är ju samma "sköldar" .. bara front och bakparti som skiljer.
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    250
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Har samma kjolar på min ser det ut som .. är isf Airflow till 99an .. är lite "plattare" än vad Aerokjolarna är .. asså bygger mindre ut på sidorna.

    900 Aero och 900 Airflow är ju samma "sköldar" .. bara front och bakparti som skiljer.
    Har funderat på det här med sidosköldarna tidigare ett antal gånger .. Vad ja vet så hade väl airfow en liten "försänknings-linje" på paketen? O längst fram på skärmsköldarna satt väl ett liten märke i plåt med texten "AirFlow" på?

    Satt den typen bara på paketen till 99'an då lr?? Har airflow-paket på min cab o där är det mycket riktigt ingen sådann försänkning på sköldarna.. Har för mej att erick hade ett original-paket som han sålde! Detta var till 900'an o hade försänkningen o märket på sidan!

    Sen har jag oxå denna försänkning på min ena kopia av airflow-paketet.. Den är gjord av johansson motorsport (därför det inte sitter på ena bilen otroligt dålig passform "VARNING" men men, fick ju det billigt ) .. Då skall alltså dom ha använt ett paket från en 99'a när dom gjöt pluggen till paketet? Är lite förvirrande det här
    "Potential Victims will take one look in the mirrors and know, flat know, what is about to happen to them"
    - Autoweek vid lanseringen av Saab 900 Aero..
    Nu i garaget: Saab 900 turbo AirFlow-cab. -87, 900 Aero-replika -88 I8->T16, o lite annat skoj..

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 126
    Citat Ursprungligen postat av saab900t8replica
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Har samma kjolar på min ser det ut som .. är isf Airflow till 99an .. är lite "plattare" än vad Aerokjolarna är .. asså bygger mindre ut på sidorna.

    900 Aero och 900 Airflow är ju samma "sköldar" .. bara front och bakparti som skiljer.
    Har funderat på det här med sidosköldarna tidigare ett antal gånger .. Vad ja vet så hade väl airfow en liten "försänknings-linje" på paketen? O längst fram på skärmsköldarna satt väl ett liten märke i plåt med texten "AirFlow" på?

    Satt den typen bara på paketen till 99'an då lr?? Har airflow-paket på min cab o där är det mycket riktigt ingen sådann försänkning på sköldarna.. Har för mej att erick hade ett original-paket som han sålde! Detta var till 900'an o hade försänkningen o märket på sidan!

    Sen har jag oxå denna försänkning på min ena kopia av airflow-paketet.. Den är gjord av johansson motorsport (därför det inte sitter på ena bilen otroligt dålig passform "VARNING" men men, fick ju det billigt ) .. Då skall alltså dom ha använt ett paket från en 99'a när dom gjöt pluggen till paketet? Är lite förvirrande det här
    Det är stor skillnad på Airflow till og900 på 3dr och 5dr. Det är 3dr som är likadant som Aerokjolar. 5dr har mycket riktigt denna försänkning med en list över. Iaf på dom 5dr-paket jag sett.

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    250
    Citat Ursprungligen postat av Redbull
    Citat Ursprungligen postat av saab900t8replica
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Har samma kjolar på min ser det ut som .. är isf Airflow till 99an .. är lite "plattare" än vad Aerokjolarna är .. asså bygger mindre ut på sidorna.

    900 Aero och 900 Airflow är ju samma "sköldar" .. bara front och bakparti som skiljer.
    Har funderat på det här med sidosköldarna tidigare ett antal gånger .. Vad ja vet så hade väl airfow en liten "försänknings-linje" på paketen? O längst fram på skärmsköldarna satt väl ett liten märke i plåt med texten "AirFlow" på?

    Satt den typen bara på paketen till 99'an då lr?? Har airflow-paket på min cab o där är det mycket riktigt ingen sådann försänkning på sköldarna.. Har för mej att erick hade ett original-paket som han sålde! Detta var till 900'an o hade försänkningen o märket på sidan!

    Sen har jag oxå denna försänkning på min ena kopia av airflow-paketet.. Den är gjord av johansson motorsport (därför det inte sitter på ena bilen otroligt dålig passform "VARNING" men men, fick ju det billigt ) .. Då skall alltså dom ha använt ett paket från en 99'a när dom gjöt pluggen till paketet? Är lite förvirrande det här
    Det är stor skillnad på Airflow till og900 på 3dr och 5dr. Det är 3dr som är likadant som Aerokjolar. 5dr har mycket riktigt denna försänkning med en list över. Iaf på dom 5dr-paket jag sett.
    Men hur förklarar man i så fall att JMS måste ha haft en 3d version med försänkning när dom gjöt pluggen till sin kopia av airflow-paketet? Då måste dom alltså ha använt sig av paketet från en 99'a lr ?
    "Potential Victims will take one look in the mirrors and know, flat know, what is about to happen to them"
    - Autoweek vid lanseringen av Saab 900 Aero..
    Nu i garaget: Saab 900 turbo AirFlow-cab. -87, 900 Aero-replika -88 I8->T16, o lite annat skoj..

  14. #14
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tibro
    Inlägg
    75
    faan, alla verkar hittafina bilar för inga pengar alls.

    Grymt billigt

    Ta hand om den.
    Äger första 900 lyxen.

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 998
    Japp det var ett airflowpaket jag sålde, sitter även airflow på den bilen jag har nu.. (min blåa) men jag har spacklat igen listerna och hålet för airflowmärket. Jag har ett gäng airflow-klistermärken i metall som e sprillans nya liggandes också


    ontopic: Grymt bra köp!

  16. #16
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827


    Jämmer o elände så mycket bus o kulig bil man kan få för 3'000 tuggummin......

    Studentvänligt

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  17. #17
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 857
    fii fan vad billigt. bra mycket bättre än mina "klipp".

    mercedes 190E
    3000kr +15h jobb = 13000kr.


    saab 900s -90. 4400kr



    mvh popeye
    http://popeye.rty.nu -Allt och lite till om OG900
    min bil på garaget - http://www.garaget.org/?car=728... är inte Moderator också

  18. #18
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Upphärad
    Inlägg
    428
    Och jag köpte min 900s -90 för 1300:- ......behöver iofs byta lite spindelleder mm.......men snart skall den rulla...
    OG93 Aero -01

  19. #19
    Helt original TurboAndes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    676
    Avundsjuk ...........men grattis till din polare
    SAAB 900 Turbo Lyx -83, SAAB 9000 Aero -93
    SAAB 9-5 ARC -05, SAAB 9-5 Vector -08

  20. #20
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av popeye
    Man kan göra mycket roligt för utséendet på den pärlan Popeye

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-23, 22:10
  2. V75 - veckans spik och veckans skräll
    Av ahlsttho i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 21:53
  3. Bra klipp i Viper vs hayabusa
    Av Lamer i forum Tidsfördriv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 20:59
  4. Klipp: Rolf Peter
    Av Bacon i forum Tidsfördriv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 23:42
  5. Klipp: Bank rån
    Av Bacon i forum Tidsfördriv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 19:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •