Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Invändig tvätt

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 639

    Invändig tvätt

    Hej hopp... vi har gått och köpt oss en företagsbil som vi verkligen behöver rensa inredningen (stolarna på) då dom är riktigt snuskiga efter små barn som grisat!

    Skulle gärna lämna in bilen imorgon och behöver tips på någon bra firma som kan fixa detta.
    Tror ni att det skulle räcka med kemtvätt+heltvätt på den här "menyn"?
    http://www.hagabil.se/rekond.asp

    Eller kanske paket 1 här?
    http://www.mycar.nu/
    Mvh Timmy

  2. #2

    Re: Invändig tvätt

    Jag skulle nog ringa runt och fråga, motortvätt låter i mina öron som helt onödigt om det är sätena som ska rengöras.

    Alla kunder och rekondare har olika uppfatningar om vad som är "bra"
    Det jag tycker är acceptabelt tycke några rekondare är omöjligt....


    Så ring och lyssna är mitt råd, men bäst är nog att visa upp bilen.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 639

    Re: Invändig tvätt

    Jo det kanske är lite onödigt men det ingick i paketet så då tänkte jag, what the heck!
    Jag får ringa runt imorgon då....
    Mvh Timmy

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    STOCKHOLM
    Inlägg
    2 283

    Re: Invändig tvätt

    Hej

    Ring till Team1 i Västberga trots att du bor i norrort. Patrik #319 är en annan nöjd kund hos dom.

    //Jesper #1873
    Saab 9-5 SC 2,3t Biopower Vector Griffin -09
    Volvo V50 D5 2008 - vinteredition
    TLX801 du är saknad...

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 470

    Re: Invändig tvätt

    Är bilen väldigt grisig invändigt är det minst "Kemtvätt interiör" som gäller.
    Jag har själv rekondat ett antal bilar invändigt, både sådana som varit normalskitiga och riktigt nerdyngade mekanikerbilar och i stort sett all skit går att få bort till 99%, det är bara en fråga om hur mycket tid (och pengar) man vill lägga ner.

    Det finns klädseltvättmaskiner (Kärcher Puzzi eller liknande) att hyra på Cramo och liknande ställen och den maskinen används till alla ytor som är mjuka. (Golvmattor, bagagemattor, säten, innertak osv.).

    Är det vanlig skit (glass, lera, läsk osv) och inte olja/sot/bromsdamm så går du över en normal bil med en klädseltvätt på cirka 3 timmar för att få bort 99% av skiten.

    Är inredning och/eller bagage ingrodd med olja/sot/bromssmuts osv så räkna med minst den dubbla tiden, ännu mer om du har läderklädsel då denna inte kan tvättas med maskin.

    Är bilen inrökt eller luktar hund så lägg på en dag eller två för avjonisering ("ozonbehandling"). Den maskinen hyrs och kostar en 5hundring ungefär.
    Saab 9-5 SC 2,0t -04 *SÅLD* Saab 9-5 SC 2,0t Biopower -05 *SÅLD*
    Saab 9-5 SC 2,2TID -03 *SÅLD*
    9-5 SC 2,3t Biopower Vector -07

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 639

    Re: Invändig tvätt

    Tack sOFFe för svaret! Det är barn som suttit i barnstol fram och smulat, tappat glass, lerat ner stolen med skorna. Ska fundera på att hyra lite maskiner och fixa själv men fråga är om det i slutändan blir billigare när företag tar 1000kr för kemtvätt.
    Mvh Timmy

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 470

    Re: Invändig tvätt

    Frågan är hur mycket jobb de lägger ner för 1000:- ?
    Är det hela inredningen eller bara sätena?
    Om de tar all klädsel och garanterar ett bra jobb så är det billigt!

    Jag vet att vid en normal invändig rekond så kör de ofta bara en vända med maskinen och då får man inte bort all smuts (främst på golv och bagageklädsel) och ev svår smuts blir kvar.
    Saab 9-5 SC 2,0t -04 *SÅLD* Saab 9-5 SC 2,0t Biopower -05 *SÅLD*
    Saab 9-5 SC 2,2TID -03 *SÅLD*
    9-5 SC 2,3t Biopower Vector -07

  8. #8

    Re: Invändig tvätt

    Inga problem att få bilen fin men ska man ha ut all smuts ur sätena så tar det tid. Du kan hämta ut bilen och den ser ut som ny inuti men när det sedan blir lite fuktigt i sätet så kommer smutsen tillbaka då den finns kvar i stoppningen. I princip alla firmor slarvar med kemtvätt i säten då det inte finns ekonomi i att tvätta rent dem ordentligt.... Fundera även på att göra någon form av behandling på tyget efter för att motverka framtida problem och få en bättre chans att reklamera ett jobb du kanske blir missnöjd med först efter någon vecka...

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 639

    Re: Invändig tvätt

    Typiskt...lämnade in bilen till Hagabil igår och hämtar den ikväll, förhoppningsvis ren och fräsh med motortvätt och hela skiten.
    Inte det att jag räknar med att ha en fabriksnybil direkt, vill egentligen bara tvätta bort den gamla ägaren.
    Mvh Timmy

Liknande ämnen

  1. invändig motortvätt
    Av Kodde i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-11-24, 19:44
  2. Invändig motor tvätt.
    Av Saab_Performance i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 02:35
  3. Invändig Motortvätt?
    Av red9k i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-12, 23:21
  4. Invändig styling.
    Av Spandex i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 116
    Senaste inlägg: 2004-12-06, 10:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •