Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Kupevärmare !

  1. #1

    Kupevärmare !

    Nu börjar det bli kallare där ute. Ngn som kan rekommendera en prisvärd kupevärmare. Testade en vinter med att köpa en kupevärmare för 99 kr. Visade sig att det var ett riktigt bottenköp. Började lukta mer och mer bränt om den, fick tillslut kasta den. Något relativt billigt, men ändå bra kvalitet och värme.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    698
    Medlem#
    8122

    Re: Kupevärmare !

    Jula(eller om det var biltema) har en kopia på Calix nån slimmodell som funkar helt ok. Liten och smidig men ganska bra värme. Tror det kostar 199:- annars hade dom erbjudande på Calix nån slim-modell på mekonomen nu, tror det var 499:-

    Mvh
    Magnus
    Trött och seg men ändå älskad Saab 9000 CC -92--Såld
    Röd 9-3 Aero -02
    Silver 9-5 Aero -09

  3. #3
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Kupevärmare !

    http://www.biltema.se/sv/Sok/?quicks...a9v%c3%a4rmare

    Alla dom utom "12V" funkar säkert bra. Modernum är ju ganska vanligt förekommande märke menar jag. Dom säljs ju på Mekonomen, Coop, ja lite överallt.

    Vi har både den "minstingen" på 900w och den ställbara 1300/550w (Fast våran är nog äldre och är nog 1200/600 eller liknande) och båda de funkar bra. (Minstingen köpte vi i någon affär förra året för x antal hundra mer än på Biltema. Blev lite besviken då jag såg att Biltema hade precis samma för typ 100:- mindre) Den ställbara har vi haft sedan länge tillbaka så den kommer jag inte ihåg var vi köpte. Fördelen med den lilla eller den platta värmaren är ju att dom inte är så otympliga.

    Tänk på räkna ihop hur många watt du kan belasta säkringen på motorvärmaruttaget med.
    En 10A säkring brukar man säga att man kan köra 2300W på (230Vx10A) om jag inte missminner mig och en motorvärmare tror jag man brukar säga drar någonstans runt 500w.

    Har du t ex två bilar med behov till motorvärmare + två kupévärmare igång samtidigt så kan det ju vara vits att välja en som du kan ställa ner till lägre watt på. Eller för den delen den där "kupévärmarvärstingen" på 2000w så kan det ju rent av vara så att du aldrig kan använda den på maxläget och då är det ju lite onödigt med den extra kostnaden.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

Liknande ämnen

  1. Grenledningssats för kupevärmare
    Av noniz i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-21, 15:05
  2. DCC+kupévärmare
    Av -=Matte=- i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 10:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •