Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Uoriginale turbo er dom okay

  1. #1

    Uoriginale turbo er dom okay

    Hej vi har identifieret at våren Turbo på våren 9-5 efter 25.000 mil holder på med at ta slut.

    Jeg kan se der er många som sælger nye Turbo, originale och inte, det går jo til med at hitta en uoriginal turbo ned till 3000 kr. med garanti och alt. Frågen er, er dom okay eller kanske betre har nogen erfarenhet med dom uoriginale bra eller inte ?

  2. #2
    Steg 1 Purexs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    1 706
    Medlem#
    6850

    Re: Uoriginale turbo er dom okay

    Tja, Garret turbo vs Biltema är nog sak samma!
    Garret är inte kända att hålla länge!
    Har monterat biltemas garret kopia och den håller ännu, trots steg1 chip på en 9-5!

    För bästa tillförlitlighet hade jag om jag skulle köpa en äkta turbo, lägga pengar på en MHI td04hl-15t turbo och byta programvara i bilen!
    Den turbon är nästan odödlig!
    Passar nästan rakt av, behöver nya vatten och oljerör från en Aero.

    Men om du nu tänker billigt, så hade jag satsat på en kopia som är utprovad! Inte vilken som helst för trots allt kan det skilja mycket på lager i turbon!
    Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
    Medlem #6850

  3. #3
    Steg 1 Purexs avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    1 706
    Medlem#
    6850

    Re: Uoriginale turbo er dom okay

    Tja, Garret turbo vs Biltema är nog sak samma!
    Garret är inte kända att hålla länge!
    Har monterat biltemas garret kopia och den håller ännu, trots steg1 chip på en 9-5!

    För bästa tillförlitlighet hade jag om jag skulle köpa en äkta turbo, lägga pengar på en MHI td04hl-15t turbo och byta programvara i bilen!
    Den turbon är nästan odödlig!
    Passar nästan rakt av, behöver nya vatten och oljerör från en Aero.

    Men om du nu tänker billigt, så hade jag satsat på en kopia som är utprovad! Inte vilken som helst för trots allt kan det skilja mycket på lager i turbon!
    Seat Tarraco 2.0T -19,Saab 9000 A50 2.3T 98a SQR, Robin Hood(Super 7) Saab 2.0T5, Saab OG9-3 Aero, XT1200ZE, Flipper 620, Hobby 720kfu.
    Medlem #6850

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Partille
    Inlägg
    74

    Re: Uoriginale turbo er dom okay

    jag kör på biltemas turbo vad den än kommer ifrån, original eller inte. Bytte i augusti om jag inte minns fel. Går som ett spjut

Liknande ämnen

  1. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 11:34
  2. Skillnad på turboaggregat Volvo vs. Saab
    Av David_9000cse2,3t-96 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-09-08, 23:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •