Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Reklam på Forumet??

  1. #1
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 277

    Reklam på Forumet??

    Vad är det för jäkla reklam som börjar poppa upp här på forumet? Eller är det virus i min dator? E-darling och viktnedgångsgrejer osv. Nyss stod det: Vackra Kvinnor Söker ... Sexy Flirt partner på nätet. Registrera dig gratis nu!

    Är jag ensam om det? Vem får pengarna från reklamen?

    M.V.H.
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-01-18 klockan 23:04.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  2. #2
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 050
    Medlem#
    6220

    Re: Reklam på Forumet??

    På vissa delar av forumet får ja upp reklam banner både uppe och nere. Senast så var det från timarco och lufthansa

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 277

    Re: Reklam på Forumet??

    Nu poppade detta upp:
    Säkra silikoninlägg Våra duktiga kirurger använder säkra silikoninlägg. Välkommen!

    Vad fan är det fråga om...?
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    704

    Re: Reklam på Forumet??

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Nu poppade detta upp:
    Säkra silikoninlägg Våra duktiga kirurger använder säkra silikoninlägg. Välkommen!

    Vad fan är det fråga om...?
    Lite mer info;
    Är det en pop-up ruta eller syftar du på reklambanners ovanför första inlägget och efter sista?

    Mvh

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Re: Reklam på Forumet??

    Andreas,

    Varför så upprörd, sånt finns på de flesta sidor i dag, bloggar, forum mm, jag ser inget problem med det.

    Utan att veta så gissar/antar jag att det ge forumet pengar på något sätt, helt ok för mig så forumet kan vara kvar, är ändå en hel del personer som lägger tid här förstår.

    Mvh
    Matte

  6. #6
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378

    Re: Reklam på Forumet??

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Vad är det för jäkla reklam som börjar poppa upp här på forumet? Eller är det virus i min dator? E-darling och viktnedgångsgrejer osv. Nyss stod det: Vackra Kvinnor Söker ... Sexy Flirt partner på nätet. Registrera dig gratis nu!

    Är jag ensam om det? Vem får pengarna från reklamen?

    M.V.H.
    Reklamen är troligtvis riktad till efter vilken typ av sidor som det registrerats besök hos från varje enskild IP-adress. Jag får upp resereklamn längst ner och nåt från Google högst upp. Vad fick du? Bröstimplantat, kontaktannonser och underkläder?

  7. #7
    Steg 4 airflowfreddes avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    4 863
    Medlem#
    1574

    Re: Reklam på Forumet??

    [quote=Roger #2378]
    Citat Ursprungligen postat av "Andreas Plars":24udkrnl
    Vad är det för jäkla reklam som börjar poppa upp här på forumet? Eller är det virus i min dator? E-darling och viktnedgångsgrejer osv. Nyss stod det: Vackra Kvinnor Söker ... Sexy Flirt partner på nätet. Registrera dig gratis nu!

    Är jag ensam om det? Vem får pengarna från reklamen?

    M.V.H.
    Reklamen är troligtvis riktad till efter vilken typ av sidor som det registrerats besök hos från varje enskild IP-adress. Jag får upp resereklamn längst ner och nåt från Google högst upp. Vad fick du? Bröstimplantat, kontaktannonser och underkläder? [/quote:24udkrnl]


    Hahaha

    Jag fick påfyllning av ac och chiptrim

  8. #8
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt

    Re: Reklam på Forumet??

    Påfylling av trimchip? Är det något man bör göra ofta?

    Hoppas trådskaparen menar reklambannrarna uppe och nere för någon pop-upp ska inte finnas på forumet. Som tidigare nämnts så är det Google som samlar ihop data och visar inviduellt "passande" reklam. Inkomsterna, som är några tusenlappar per år, tillfaller klubben. Täcker en stor del av hemside- och forumskostnaderna.

    Själv så har jag bilförsäkring- och fordonsvärderingsreklam just nu. Lite märkligt då jag är nöjd med både bilar och försäkringar.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    1 546

    Re: Reklam på Forumet??

    Det finns Adblock till både Firefox och Chrome. Finns att ladda ner som add-on - blockerar effektivt ALL reklam.
    9000CS 2.3i -92 Aero 16" med polerad kant.
    CAVGT40, 9000CS 2,3t automat -98

  10. #10
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567

    Re: Reklam på Forumet??

    Jag flyttar tråden till Forum-/Hemsiderelaterat/Ris & Ros.

    Är det popups som dyker upp eller är det Google-reklamen uppe och nere?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  11. #11
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567

    Re: Reklam på Forumet??

    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Påfylling av trimchip? Är det något man bör göra ofta?
    Vem har sagt något om påfyllning av trimchip? Det som menas, om det är lättare att förstå, är nog chiptrim samt påfyllning av AC.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  12. #12
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156

    Re: Reklam på Forumet??

    Citat Ursprungligen postat av Andreas Plars
    Vad är det för jäkla reklam som börjar poppa upp här på forumet? Eller är det virus i min dator? E-darling och viktnedgångsgrejer osv. Nyss stod det: Vackra Kvinnor Söker ... Sexy Flirt partner på nätet. Registrera dig gratis nu!

    Är jag ensam om det? Vem får pengarna från reklamen?

    M.V.H.
    Det är google ads. Ett vanligt förekommande inslag på forum för att de ska kunna gå runt ekonomiskt. Reklamen borde bara synas på vissa forumdelar, exempelvis off-topic. Är man inte inloggad så kan det däremot vara reklam både här och där.

    Klubben får in reklamintäkter på dessa google-annonser och hjälper till att göra så att klubben kan fortsätta driva forumet.

    Däremot ska inte annonserna vara icke rumsrena. E-darling och liknande är väl inte direkt icke-rumsrena men jag håller med om att det inte är någon klockren stcs-inriktad reklam...

    Skulle det däremot vara så att någon av annonserna är... pja... om reklamen faller utanför ramen av vad som är rimligt om vi säger så, så är det bra om ni rapporterar det till IT-gruppen så får de fixa det. Och popups ska det inte heller vara, utan annonserna ska ligga integrerat i forumet men i en egen del, exempelvis ett fält ovanför, under eller bredvid sidan. (se bild nedan)



    Citat Ursprungligen postat av csan
    Det finns Adblock till både Firefox och Chrome. Finns att ladda ner som add-on - blockerar effektivt ALL reklam.
    Ja, så kan man göra.. Eller också så kan man rent av hjälpa till att stödja forumet och klicka på en annons nu och då som ni tycker verkar intressant. Ett klick på en annons kostar ingenting, inte mer än tiden det tar att klicka i alla fall, men stödjer forumet ekonomiskt.

    Har också Adblock, men har lagt till undantag för just forumet i den.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  13. #13
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124

    Re: Reklam på Forumet??

    För alla intresserade av reklam så är det stora grejjer på gång på forumet. Inom kort hoppas vi kunna se till att google-reklamen är ett minne blott och att vi istället har reklam från leverantörer som verkligen vill nå just oss saab-ägare. Vi kommer alltså att ta hand om reklamen på forumet själva och sälja platsen på forumet till hugade spekulanter.

    Och nej, e-Darling kommer inte att få vara med även om man kan anta att det finns en och annan ensam saab-nörd bakom skärmarna

  14. #14
    Steg 2
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    2 177

    Re: Reklam på Forumet??

    Då får man väl säga "bra jobbat" till alla inblandade!

    Mvh
    Matte

Liknande ämnen

  1. VW reklam..
    Av T16_AeRo i forum Tidsfördriv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 19:02
  2. TV-reklam
    Av 93t i forum Off Topic
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-08-18, 13:27
  3. Kreativ reklam!
    Av Turborulle i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 18:14
  4. Saabs reklam (vad var det jag sa?)
    Av Stoffe #2959 i forum Allmänt
    Svar: 51
    Senaste inlägg: 2009-08-29, 18:07
  5. Tv reklam
    Av marko s i forum Off Topic
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 18:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •