Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 59

Ämne: Fel på marknadsplatsen?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Tvååker, Halland
    Inlägg
    223

    Fel på marknadsplatsen?

    Tjena.
    Jag försökte lägga ut en annons på delar säljes igår och jag har fortfarande inte fått något ok från moderatorn. När jag kollar datumen på befintliga annonser så ser jag att det har inte kommit en enda annons sedan i fredags.
    Någon som vet något?
    Mvh/Bengan.
    9-5 aero salomon sedan -03

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Tvååker, Halland
    Inlägg
    223

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Haha, nu har det börja funka. Skönt!
    9-5 aero salomon sedan -03

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Även moderatorer håller helg
    Vi har lite problem med att annonserna gärna blir liggande över helgerna, det är flera av oss som har lite mycket att göra. Det blir gärna att man gör det under "jobbtid" när man ändå pysslar med något annat vilket gör att man inte hinner på helgerna.
    Vi hoppas kunna fixa till det eftersom genom lite mer rekryteringar på moderatorsidan.

  4. #4
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Även moderatorer håller helg
    Vi har lite problem med att annonserna gärna blir liggande över helgerna, det är flera av oss som har lite mycket att göra. Det blir gärna att man gör det under "jobbtid" när man ändå pysslar med något annat vilket gör att man inte hinner på helgerna.
    Vi hoppas kunna fixa till det eftersom genom lite mer rekryteringar på moderatorsidan.
    Problemet med detta arbetssätt är att annonsen inte hamnar "överst" när den godkänts tack vare att mods ej ändrar "inläggstiden".

    Tex, skriver man annonsen i fredags, och den godkänns nu på måndag morgon så syns den inte ens för mig när jag går in via "visa nya inlägg"
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  5. #5
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Problemet med detta arbetssätt är att annonsen inte hamnar "överst" när den godkänts tack vare att mods ej ändrar "inläggstiden".
    Ändrar inläggstiden kan vi inte. Men vad menar du att den inte hamnar överst?
    De hamnar ju i den ordningen som den som skrev annonsen skrev den. Och det är väl så det måste vara?

    Om "Pelle" skriver en annons klockan 14:30 och "Kalle" skriver en annons 16:30 så hamnar "Kalles" annons längst upp, oavsett om de godkänns samtidigt eller ens om "Pelles" godkänns före "Kalles".

    Däremot att om du trycker på "markera alla inlägg som lästa" och att det då gäller också annonser som väntar på godkännande är ju en liten trist grej i PHPBB. Men samtidigt förstår jag inte varför man vill använda den funktionen under "pryltorgen". Man vill väl veta vilka annonser man läst och inte och det vet man ju ändå inte om man markerar alla som lästa?

    "Problemet" uppstår ju inte om man läser annonserna som vanligt utan bara om man trycker på "markera alla inlägg som lästa" väl?

    Angående "arbetssättet" som sådant med godkännande av annonser så är det i dagsläget bara att rätta sig efter om vi vill ha annonstorgen kvar. Men detta har vi ältat så många gånger förut så det tänker jag inte gå igenom en gång till utan hänvisa till tidigare diskussioner.

    Att det är tråkigt att moderatorerna ibland inte hinner med att godkänna så snabbt som vi önskar och som vi har som mål tycker jag också däremot är väldigt beklagligt och tråkigt.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  6. #6
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Går det att göra "annons moderatorer", alltså folk som enbart kan godkänna annonser men som i övrigt inte har moderatorrättigheter?

    Jag spenderar många timmar på forumet, även på helger. Skulle lätt kunna lägga lite tid på att gå igenom annonskön om det underlättar för användarna.
    STCS påpekar ofta att det är svårt att få folk att hjälpa till, något jag har svårt att förstå då det alltid verkar vara många som är villiga att hjälpa till men aldrig får chansen.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  7. #7
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Går det att göra "annons moderatorer", alltså folk som enbart kan godkänna annonser men som i övrigt inte har moderatorrättigheter?
    Bra fråga och jag tycker det låter som ett intressant förslag. Fast IT-gruppen är nog de som kan svara på om det är möjligt rent tekniskt.

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    STCS påpekar ofta att det är svårt att få folk att hjälpa till, något jag har svårt att förstå då det alltid verkar vara många som är villiga att hjälpa till men aldrig får chansen.
    Mjoa. Man måste ju skilja lite på äpplen och päron också. STCS är klubben och det här är STCS forum. Det är lite svårare på att få ihop nog med folk till klubbens uppgifter än att få folk att hjälpa till med forumet. T ex att hjälpa till med klubbens interna arbeten, på STCS olika träffar som t ex arrangörer, flaggvakter osv och skicka in material till turbotrycket, kalender osv är ofta svårare att hitt folk till än att hitta folk som vill hjälpa till med modererera forumet eller hjälpa till med IT-delen av forumet.

    Att få personer att engagera sig i klubben en gång eller några gånger under några timmar verkar det som att det är större problem med än att få tag i folk som vill bli moderator eller IT-snubbe under en längre tid. Lite konstigt kan tyckas.

    Även om arbetsuppgifterna kan tyckas glasklara så är ju tyvärr modererandet lite mer än bara att trycka på "godkänn" på annonser och smälla folk som gör fel på fingrarna.

    Det gäller ju att de som vill hjälpa till med forumet också passar för det då det handlar om någon som ska utföra sitt "jobb" under kanske flera år framöver i samförstånd tillsammans med övriga moderatorer vilket gör att uttagningen av en person i IT-delen eller moderatorer blir lite mer omfattande än att helt enkelt låta alla som vill få hjälpa till.

    Även om man naturligtvis kan meddela att man är villig att hjälpa till så ansöker man normalt inte till att bli moderator utan när en ny moderator ska utses så sätter sig de befintliga moderatorerna, moderatorsansvarig och IT-gruppen tillsammans och tittar på vilka personer på forumet som man tycker har gjort ett gott intryck och som passar som moderator utifrån ett antal kriterier. Dessa kriterier kan ju exempelvis vara att man måste agera på ett vettigt sätt på forumet och att man är hjälpsam och har hög närvaro samt att man ju som moderator har ett ansvar att hålla hetsiga diskussioner (om t ex vilken trimleverantör som är bäst) städade och kan bedöma de diskussionerna på ett objektivt sätt.

    Om ingen har någon invändning mot den föreslagna moderatorn så frågas denne personen om den vill bli moderator. Om denne då tackar "ja" så har vi en ny moderator.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  8. #8
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    8541

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Problemet med detta arbetssätt är att annonsen inte hamnar "överst" när den godkänts tack vare att mods ej ändrar "inläggstiden".
    Ändrar inläggstiden kan vi inte. Men vad menar du att den inte hamnar överst?
    De hamnar ju i den ordningen som den som skrev annonsen skrev den. Och det är väl så det måste vara?

    Om "Pelle" skriver en annons klockan 14:30 och "Kalle" skriver en annons 16:30 så hamnar "Kalles" annons längst upp, oavsett om de godkänns samtidigt eller ens om "Pelles" godkänns före "Kalles".
    Jag tror RZ menade att om man bara går in på "Visa aktiva trådar" och listar därmed alla trådar på forumet så kan en nyligen godkänd annons lätt ligga på tredje eller fjärde sidan för att det har kommit så många inlägg i vanliga trådar därefter som ej behöver godkännas och därför har ett nyare "timestamp" än en annons som skrevs ett antal timmar sedan.

    Någon lösning på det finns ju inte annat än om inläggstiden på en annons skulle ändras.
    Alternativet vore att den moderator som godkänner annonsen lägger ett inlägg i den "tråden" att den är godkänd då skulle den tråden hamna bland "Visa aktiva trådar" vid den tidpunkt som den godkänns.

    Men då det sulle bli merjobb så får man helt enkelt ha för vana att kika in på marknadsdelen helt manuellt och se om det är nya inlägg där.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  9. #9
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Borde vara godkännande tiden som registreras, då kommer det upp i "visa nya inlägg".

    "markera alla inlägg som lästa" har jag aldrig använt.

    Men cactuz gjorde en bra sammanfattning.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 309

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Jag lider nog av samma problem som RZ men har inte varit medveten om det förrän nu.
    Alltså först nu det blev ett problem för mig

    Det är nog ingen som missunnar moderatorena att vara ledig ibland men detta gör ju att annonserna kanske inte når så många som man hoppas på.
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  11. #11
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Varannan helg jobbar jag, då har jag gott om tid att läsa igenom och godkänna annonser.
    De andra helgerna har jag flickvännen över, men jag ska försöka övertyga henne om att jag ska få sitta på forumet en stund varje dag så ni slipper vänta så länge
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  12. #12
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Varannan helg jobbar jag, då har jag gott om tid att läsa igenom och godkänna annonser.
    De andra helgerna har jag flickvännen över, men jag ska försöka övertyga henne om att jag ska få sitta på forumet en stund varje dag så ni slipper vänta så länge
    Detta var inget gnäll.

    Bara ett tips på hur man kan göra.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  13. #13
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av RZ
    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Varannan helg jobbar jag, då har jag gott om tid att läsa igenom och godkänna annonser.
    De andra helgerna har jag flickvännen över, men jag ska försöka övertyga henne om att jag ska få sitta på forumet en stund varje dag så ni slipper vänta så länge
    Detta var inget gnäll.

    Bara ett tips på hur man kan göra.
    Nej då, det förstår jag. Gnället står flickvännen för
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  14. #14
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av Kongo
    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Går det att göra "annons moderatorer", alltså folk som enbart kan godkänna annonser men som i övrigt inte har moderatorrättigheter?
    Bra fråga och jag tycker det låter som ett intressant förslag. Fast IT-gruppen är nog de som kan svara på om det är möjligt rent tekniskt.

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    STCS påpekar ofta att det är svårt att få folk att hjälpa till, något jag har svårt att förstå då det alltid verkar vara många som är villiga att hjälpa till men aldrig får chansen.
    Mjoa. Man måste ju skilja lite på äpplen och päron också. STCS är klubben och det här är STCS forum. Det är lite svårare på att få ihop nog med folk till klubbens uppgifter än att få folk att hjälpa till med forumet. T ex att hjälpa till med klubbens interna arbeten, på STCS olika träffar som t ex arrangörer, flaggvakter osv och skicka in material till turbotrycket, kalender osv är ofta svårare att hitt folk till än att hitta folk som vill hjälpa till med modererera forumet eller hjälpa till med IT-delen av forumet.

    Att få personer att engagera sig i klubben en gång eller några gånger under några timmar verkar det som att det är större problem med än att få tag i folk som vill bli moderator eller IT-snubbe under en längre tid. Lite konstigt kan tyckas.

    Även om arbetsuppgifterna kan tyckas glasklara så är ju tyvärr modererandet lite mer än bara att trycka på "godkänn" på annonser och smälla folk som gör fel på fingrarna.

    Det gäller ju att de som vill hjälpa till med forumet också passar för det då det handlar om någon som ska utföra sitt "jobb" under kanske flera år framöver i samförstånd tillsammans med övriga moderatorer vilket gör att uttagningen av en person i IT-delen eller moderatorer blir lite mer omfattande än att helt enkelt låta alla som vill få hjälpa till.

    Även om man naturligtvis kan meddela att man är villig att hjälpa till så ansöker man normalt inte till att bli moderator utan när en ny moderator ska utses så sätter sig de befintliga moderatorerna, moderatorsansvarig och IT-gruppen tillsammans och tittar på vilka personer på forumet som man tycker har gjort ett gott intryck och som passar som moderator utifrån ett antal kriterier. Dessa kriterier kan ju exempelvis vara att man måste agera på ett vettigt sätt på forumet och att man är hjälpsam och har hög närvaro samt att man ju som moderator har ett ansvar att hålla hetsiga diskussioner (om t ex vilken trimleverantör som är bäst) städade och kan bedöma de diskussionerna på ett objektivt sätt.

    Om ingen har någon invändning mot den föreslagna moderatorn så frågas denne personen om den vill bli moderator. Om denne då tackar "ja" så har vi en ny moderator.
    Jag är medveten om processen för att välja moderatorer, men det var faktiskt inte enbart det jag syftade på.
    Jag har flera gånger, efter uppmaning här i forumet om att folk behövs, mailat styrelsen och erbjudit mina tjänster och frågat om det finns någonting jag överhuvudtaget kan göra för att hjälpa till.
    Jag har aldrig ens fått ett svar.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  15. #15
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    684
    Medlem#
    116

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    är medveten om processen för att välja moderatorer, men det var faktiskt inte enbart det jag syftade på.
    Jag har flera gånger, efter uppmaning här i forumet om att folk behövs, mailat styrelsen och erbjudit mina tjänster och frågat om det finns någonting jag överhuvudtaget kan göra för att hjälpa till.
    Jag har aldrig ens fått ett svar.
    Märkligt.
    Under mina två år i styrelsen har jag varken sett eller hört talas om något sådant mail överhuvudtaget, varken från dej eller någon annan.

    Det verkar vara allmänt vedertaget att sitta på vårt forum och ha åsikter om att styrelsen i stcs inte gör det ena eller det andra, mycket baserat på hörsägen.

    Om du eller någon annan har synpunkter är ni välkommna att kontakta styrelsen på styrelsen@saabturboclub.com

    Mvh. Sven
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  16. #16
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av Sven
    Citat Ursprungligen postat av rcy
    är medveten om processen för att välja moderatorer, men det var faktiskt inte enbart det jag syftade på.
    Jag har flera gånger, efter uppmaning här i forumet om att folk behövs, mailat styrelsen och erbjudit mina tjänster och frågat om det finns någonting jag överhuvudtaget kan göra för att hjälpa till.
    Jag har aldrig ens fått ett svar.
    Märkligt.
    Under mina två år i styrelsen har jag varken sett eller hört talas om något sådant mail överhuvudtaget, varken från dej eller någon annan.

    Det verkar vara allmänt vedertaget att sitta på vårt forum och ha åsikter om att styrelsen i stcs inte gör det ena eller det andra, mycket baserat på hörsägen.

    Om du eller någon annan har synpunkter är ni välkommna att kontakta styrelsen på styrelsen@saabturboclub.com

    Mvh. Sven
    Att maila styrelsen verkar inte direkt vara någon effektiv kontaktväg, eftersom ni påstår er aldrig ha fått dom mail jag vet att jag skickat.
    Ingenting av det jag säger baserar jag på hörsägen.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  17. #17
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Citat Ursprungligen postat av Sven

    Märkligt.
    Under mina två år i styrelsen har jag varken sett eller hört talas om något sådant mail överhuvudtaget, varken från dej eller någon annan.

    Det verkar vara allmänt vedertaget att sitta på vårt forum och ha åsikter om att styrelsen i stcs inte gör det ena eller det andra, mycket baserat på hörsägen.

    Om du eller någon annan har synpunkter är ni välkommna att kontakta styrelsen på styrelsen@saabturboclub.com

    Mvh. Sven
    Att maila styrelsen verkar inte direkt vara någon effektiv kontaktväg, eftersom ni påstår er aldrig ha fått dom mail jag vet att jag skickat.
    Ingenting av det jag säger baserar jag på hörsägen.

    Det kan ha funnits tekniska problem som har gjort att dina mail inte kommit fram, tex spam filter.

    Är du intreserad av att hjälpa till kan du ju testa att maila igen, är du inte intresserad så känns det onödigt att fortsätta älta detta?

  18. #18
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg
    Det kan ha funnits tekniska problem som har gjort att dina mail inte kommit fram, tex spam filter.

    Är du intreserad av att hjälpa till kan du ju testa att maila igen, är du inte intresserad så känns det onödigt att fortsätta älta detta?
    Jag ser det som ett ganska stort problem att många medlemmar faktiskt upplever att styrelsen inte lyssnar och är svår att nå, så jag tycker inte att det är något som är onödigt att älta.
    Jag har stor respekt för styrelsen och dom ska ha en eloge för det arbete dom faktiskt lägger ner, men ser jag något som jag tycker är fel eller anser kan förbättras så kommer jag inte att hålla tyst om det, osvensk som jag är.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  19. #19
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    684
    Medlem#
    116

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg
    Det kan ha funnits tekniska problem som har gjort att dina mail inte kommit fram, tex spam filter.

    Är du intreserad av att hjälpa till kan du ju testa att maila igen, är du inte intresserad så känns det onödigt att fortsätta älta detta?
    Jag ser det som ett ganska stort problem att många medlemmar faktiskt upplever att styrelsen inte lyssnar och är svår att nå, så jag tycker inte att det är något som är onödigt att älta.
    Jag har stor respekt för styrelsen och dom ska ha en eloge för det arbete dom faktiskt lägger ner, men ser jag något som jag tycker är fel eller anser kan förbättras så kommer jag inte att hålla tyst om det, osvensk som jag är.
    Vet du om de här "många medlemmarna" har försökt kontakta styrelsen nyligen?

    Jag vet ju medlemmar som har fått kontakt med styrelsen via mail angående tex. lokala träffar och då har det funkat.
    E-posten fungerade senast igår, pröva igen så får du se om det fungerar.

    Mvh. Sven
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  20. #20
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg
    Det kan ha funnits tekniska problem som har gjort att dina mail inte kommit fram, tex spam filter.

    Är du intreserad av att hjälpa till kan du ju testa att maila igen, är du inte intresserad så känns det onödigt att fortsätta älta detta?
    Jag ser det som ett ganska stort problem att många medlemmar faktiskt upplever att styrelsen inte lyssnar och är svår att nå, så jag tycker inte att det är något som är onödigt att älta.
    Jag har stor respekt för styrelsen och dom ska ha en eloge för det arbete dom faktiskt lägger ner, men ser jag något som jag tycker är fel eller anser kan förbättras så kommer jag inte att hålla tyst om det, osvensk som jag är.
    Jag håller med om att det är ett stort problem att många medlemmar upplever detta, jag tror att det till stor del beror på att forumet är såpass stort och aktivt men inte en direkt kanal till styrelsen, många tycker att ett foruminlägg på STCS forum borde ha samma tyngd som ett mail till styrelsen.

    det jag menade med mitt uttalande var att jag tycker att konstruktiva punkter skall läggas fram, har sett ett antal trådar här på forumet på sistånde med vad som tyvärr enbart kan kallas gnäll. man kan inte förbättra utan konkreta förslag via rätt kanaler, tyvärr kan inte styrelsen hålla koll på allt som sägs på detta gigantiska forum så då får man skicka förslag till dom, eller ännu bättre ta upp det på årsmötet med en motion.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Går inte använda "quote" i Marknadsplatsen
    Av jesprut i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 10:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •