Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 59 av 59

Ämne: Fel på marknadsplatsen?

  1. #41

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av neonodia
    Citat Ursprungligen postat av Travis

    Vad var det för någon som annonserades?
    Bilstereo saker till en saab 93:a
    Dom finns utlagda nu. Någon har gått in och godkänt en massa annonser..
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  2. #42
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    177

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    *Annonsen eller inlägget är skrivet på fel ställe. Alltså kan en annons om att köpa en bromsskiva ligga i bilmarkan säljes.
    Precis detta råkade jag göra.
    Inget snack om saken att jag valde fel men ibland så är man helt blind när man ska göra en tråd.

    Därimot tycker jag det är riktigt ruttet att ni inte kunna lägga in den i rätt kategori bara.
    Nu är den helt borta och jag måste skriva en ny vilket ger mig ännu mera väntan på att få köpa en del som det "lite brådis" med.
    Eller har man sina avslagna annonser någonstans?

  3. #43
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    463

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Som moderator på ett annat forum med exakt samma programvara kan jag tyvärr meddela att det är en standardfunktion att hela annonsen försvinner om man refuserar den. Själv brukar jag försöka kopiera och klistra in annonstexten i refuseringsmeddelandet. Då blir annonserören iaf inte av med texten.

    För övrigt har jag full förståelse att man måste granska annonser innan de läggs in för det postas så mycket junk i säljesdelarna av forum att man nästan blir mörkrädd.
    I garaget: BMW 325i Touring M-Sport Bavaria 2008 - nu med bilder
    fd: BMW 525dAT -08, BMW 325iA Touring -08, Volvo V70II 3.2 Momentum -08, BMW Z4 3.0 -03, S40N T5 AWD -05 Geartronic, BMW 530i -02

  4. #44
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    14

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av xpca
    Tar upp en gammal tråd för tycker det är lite samma problem även nu med att det dröjer innan annonserna kommer upp lade upp en köpes och en säljes igår. En kom upp och sen uppdatera jag den och sen har den inte kommit upp igen. Köpes annonsen har inte kommit upp alls fast jag ser att en moderators annons kom upp sent igår.. ? Skulle gärna hjälpa till på marknads delen med annonser om det finns behov.
    Ett återkommande problem
    detta måste ju gå o lössa. med t.ex moderatorer som enbart har hand om köp o sälj ?

    Sen är det ju så att helgerna är ju dom dagar man vill ha ut annonsen på !!!
    så det känns ju tråkigt om man lägger in en annons på fredag fm och den inte syns först på söndag eller måndag
    9-5 2,0t blivande time attack

  5. #45
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 126

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Även moderatorer tycker det är skönt med helg, eller hur?
    Men ta det lugnt, det kommer nog bli vissa ändringar i annonsdelen som kommer göra att godkännandena görs snabbare, samt att ni som användare av säljforumet kan ställa högre krav.

  6. #46
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    14

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Även moderatorer tycker det är skönt med helg, eller hur?
    Men ta det lugnt, det kommer nog bli vissa ändringar i annonsdelen som kommer göra att godkännandena görs snabbare, samt att ni som användare av säljforumet kan ställa högre krav.
    Förstår att ni oxå vill ha helg
    Och det låter bra att det är förändringar på gång

    Tror vi behöver göra allt som går för att vända trenden med medlemmar!!!
    9-5 2,0t blivande time attack

  7. #47
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    7567

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av Mika71
    Citat Ursprungligen postat av xpca
    Tar upp en gammal tråd för tycker det är lite samma problem även nu med att det dröjer innan annonserna kommer upp lade upp en köpes och en säljes igår. En kom upp och sen uppdatera jag den och sen har den inte kommit upp igen. Köpes annonsen har inte kommit upp alls fast jag ser att en moderators annons kom upp sent igår.. ? Skulle gärna hjälpa till på marknads delen med annonser om det finns behov.
    Ett återkommande problem
    detta måste ju gå o lössa. med t.ex moderatorer som enbart har hand om köp o sälj ?

    Sen är det ju så att helgerna är ju dom dagar man vill ha ut annonsen på !!!
    så det känns ju tråkigt om man lägger in en annons på fredag fm och den inte syns först på söndag eller måndag
    Jag tycker tvärsom som dig. Nästan alltid kommer annonserna ut samma dag som de skrivs, men detta är det ingen som uppmärksammar, utan det är bara när det sköts dåligt som folk säger något.

    Sen är det ju så att annonseringen på detta forum är helt avgiftsfri, vilket gör att man inte kan ställa vilka krav som helst. Tar det en vecka innan annonsen publiceras så gör det det, även om vi alltid strävar efter att få ut annonserna så fort som möjligt för er skull.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  8. #48
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    14

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Citat Ursprungligen postat av Mika71

    Ett återkommande problem
    detta måste ju gå o lössa. med t.ex moderatorer som enbart har hand om köp o sälj ?

    Sen är det ju så att helgerna är ju dom dagar man vill ha ut annonsen på !!!
    så det känns ju tråkigt om man lägger in en annons på fredag fm och den inte syns först på söndag eller måndag
    Jag tycker tvärsom som dig. Nästan alltid kommer annonserna ut samma dag som de skrivs, men detta är det ingen som uppmärksammar, utan det är bara när det sköts dåligt som folk säger något.

    Sen är det ju så att annonseringen på detta forum är helt avgiftsfri, vilket gör att man inte kan ställa vilka krav som helst. Tar det en vecka innan annonsen publiceras så gör det det, även om vi alltid strävar efter att få ut annonserna så fort som möjligt för er skull.
    gratis annonser men med vikande trend på medlemmar så måste man väl ta tag i alla problem, och kan bara svara för mig själv att marknadsplatsen är det jag tittar på varje dag !!

    Jag blev en betalande medlem efter att jag hittat hit, Just marknadsplatsen !!!
    9-5 2,0t blivande time attack

  9. #49
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    7567

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av Mika71
    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Jag tycker tvärsom som dig. Nästan alltid kommer annonserna ut samma dag som de skrivs, men detta är det ingen som uppmärksammar, utan det är bara när det sköts dåligt som folk säger något.

    Sen är det ju så att annonseringen på detta forum är helt avgiftsfri, vilket gör att man inte kan ställa vilka krav som helst. Tar det en vecka innan annonsen publiceras så gör det det, även om vi alltid strävar efter att få ut annonserna så fort som möjligt för er skull.
    gratis annonser men med vikande trend på medlemmar så måste man väl ta tag i alla problem, och kan bara svara för mig själv att marknadsplatsen är det jag tittar på varje dag !!

    Jag blev en betalande medlem efter att jag hittat hit, Just marknadsplatsen !!!
    Var har du läst att antalet medlemmar på forumet går nedåt?
    Enligt de siffror jag har tagit del av är det snarare en helt annan femma, att antalet medlemmar har stigit under hela 2012.

    Om du blev medlem i klubben och betalar för att få ta del av annonserna så har du missuppfattat forumet. Forumet är gratis för alla, även annonsdelen.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  10. #50
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    14

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Citat Ursprungligen postat av Mika71

    gratis annonser men med vikande trend på medlemmar så måste man väl ta tag i alla problem, och kan bara svara för mig själv att marknadsplatsen är det jag tittar på varje dag !!

    Jag blev en betalande medlem efter att jag hittat hit, Just marknadsplatsen !!!
    Var har du läst att antalet medlemmar på forumet går nedåt?
    Enligt de siffror jag har tagit del av är det snarare en helt annan femma, att antalet medlemmar har stigit under hela 2012.

    Om du blev medlem i klubben och betalar för att få ta del av annonserna så har du missuppfattat forumet. Forumet är gratis för alla, även annonsdelen.
    Enligt Claes Robertsson så är betalande medlemmar på väg neråt ! men han kanske inte har koll ?

    Blev självklart inte betalande medlem för marknadsplatsen vill även jag ta del av träffar och träffa andra likasinnade
    9-5 2,0t blivande time attack

  11. #51
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 126

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Det är en sak med betalande medlemmar och en annan med forummedlemmar.
    Vad klubben måste jobba extra hårt med är att få flera av våra 40000 forummedlemmar att ta steget till betalande medlemmar. Utan betalande medlemmar; inget forum.

  12. #52
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Det är en sak med betalande medlemmar och en annan med forummedlemmar.
    Vad klubben måste jobba extra hårt med är att få flera av våra 40000 forummedlemmar att ta steget till betalande medlemmar. Utan betalande medlemmar; inget forum.
    Hur många av dessa 40000 är fortfarande aktiva? Vore kul att se någon siffra på typ hur många av användarna som gjort ett inlägg dom senaste 12 månaderna eller något sådant.

    Och som jag påpekat så många gånger tidigare så behöver inte forumet kosta något. Jag har erbjudit gratis hostning så många gånger att jag tappat räkningen, men aldrig ens fått något svar. Men det är en annan diskussion som hör hemma i en annan tråd.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  13. #53
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 126

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Själva hostingen är inte jättedyr, och jag kan nog tycka att det är bättre att det är någon tredje part som har hand om det. Jag kan säkert ordna det också, och så gjorde även den förra administratören. I slutändan blev det problem när det skar sig mellan styrelse och administratör.
    En tredje part behöver inte känna "kompisanda" och vi som klubb kan ställa helt andra krav när vi betalar för tjänsten.

    Som statistikexempel kan jag nämna att vi har runt 210000 besök per månad och 3,5 miljoner sidvisningar. Även om knappast 40000 medlemmar är aktiva så är det nog rätt så många. Jag kan se om jag kan få fram någon siffra...

  14. #54
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 126

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Jag testade.
    Jag tror att resultatet är att systemet noterat att 9355 registrerade användare har använt forumet under 2012. Till det skall man räkna all de som aldrig registrerar sig, och om jag kollar loggarna så ser det ut att vara _väldigt_ många.

  15. #55
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Jag testade.
    Jag tror att resultatet är att systemet noterat att 9355 registrerade användare har använt forumet under 2012. Till det skall man räkna all de som aldrig registrerar sig, och om jag kollar loggarna så ser det ut att vara _väldigt_ många.
    Absolut. Forumet ger ju många träffar på Google om man söker på något Saab-relaterat så många användare är nog bara in och läser svar utan att någonsin registrera sig.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  16. #56
    Steg 1 Slenders avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    1 080
    Medlem#
    7289

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Någon som har koll på hur många betalande klubbmedlemmar vi är också?

  17. #57
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    14

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av Slender
    Någon som har koll på hur många betalande klubbmedlemmar vi är också?
    Den frågan är väldigt intressant, skulle jag oxå vilja veta ?
    9-5 2,0t blivande time attack

  18. #58
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 126

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Just nu är ju den frågan rätt omöjlig att svara på.
    Från och med oktober kan man betala för 2013 och säsongen 2012 är i det närmaste över. Vi befinner oss med andra ord vid en brytpunkt.
    Som bäst har väl klubben toppat runt 2000 betalande medlemmar, men för 2012 var det, enligt uppgift, betydligt färre, tyvärr.
    Den som är medlem kan ju kolla årsmötesprotokollet och däri den ekonomiska rapporten, där står det

  19. #59

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Jag testade.
    Jag tror att resultatet är att systemet noterat att 9355 registrerade användare har använt forumet under 2012. Till det skall man räkna all de som aldrig registrerar sig, och om jag kollar loggarna så ser det ut att vara _väldigt_ många.
    Trodde inte man kunde se forums delarna utan att vara inloggade/dvs registrerad.!

    Edit: Såg nu att det verkar som om endast marknadsplatsen är låst för icke reggade
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Går inte använda "quote" i Marknadsplatsen
    Av jesprut i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 10:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •