ok, ska testa att slänga i ett snällare program och se hur den beter sig då.Ursprungligen postat av Aero++
Tack för tipset.
ok, ska testa att slänga i ett snällare program och se hur den beter sig då.Ursprungligen postat av Aero++
Tack för tipset.
SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
http://www.garaget.org/lingua
Ser ju ut att vara riktigt bra gjort, stiligt!
Tackar! Jodå är riktigt nöjd faktiskt.Ursprungligen postat av jimel
Lite småideér på nån förändring har man men det får bli senare.
SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
http://www.garaget.org/lingua
Helt rookie på rekond och sånt men tycker kärran förtjänar lite kärlek
så beställde lite från http://www.prorecond.se
Tyckte det va ett vettigt nybörjarpaket, maskin med dubbeltrissa.
Blev även denna karosssvamp som det pratats om här på forumet.
Samt lite annat smått.
SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
http://www.garaget.org/lingua
Så... gjort lite tester ang mitt laddtryck nu när jag haft med tid.
Allt gäller fullt ställ från c:a 3000rpm på 3:ans växel:
Steg3 kliver upp på 1.2 bar för att efter c:a en halv sekund ligga stabilt på 1.1 bar.
Hur jag än gasar på detta steg (låga/höga varv) är 1.2 bar det högsta laddtryck som nås om än tillfälligt.
Så inget konstigt här misstänker jag.
Steg3+ kliver upp på 1.4 bar för att likadant där nån halv sekund senare ligga stabilt på 1.3 bar.
Nu kommer det spännade, drar jag på från lite lägre rpm sticker han upp till 1.5-1.6 bar nån
sekund för att senare lägga sig stabilt på 1.3 bar. ok? Ska nog ringa och höra med Maptun
i alla fall för att stilla oron.
Sedan gick jag på performance-delen i maptunern igen, och ta med fan...
Jag når 155-157km/h mätarfart på 3:an och kunde således testa 3:an med maptunern.
17 grader, 19", lite mer än 3/4 tank, barnstolar och 89kg tung Tompa.
3 st repor på samma sträcka (som såg plan ut) resulterade i detta.
Lite roligare än 6.2 sek med växling 3-4:an som jag hade som bäst förut. (6.5 sek 4:an).
Ta det med en nypa salt, ska testa med RL vid tillfälle men är glad att se att effekten
inte verkar ha sprungit iväg i alla fall.
Bonusbild på mätarn.
SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
http://www.garaget.org/lingua
Så... Ny version av programmet i och laddtrycket ligger nu runt 1.2-1.3 bar, svårt att se i farten på smal väg.
Inga överslängar alls längre vad jag kunde se.
SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
http://www.garaget.org/lingua
Bra då har jag sparat lite tid åt dig till en riktigt RL test istället för felsökningar och slöseri med pengarUrsprungligen postat av lingua
Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776
definitivt! Tack för tipset.Ursprungligen postat av Aero++
Bilen känns stabilare men "lite" mindre drag är det nu, men inget galet laddtryck längre så det känns säkrare.
Men snart byts det program igen, beställde även
630cc spridare, adapterkablage ett program för ren etanol och ett för bensin med ovanstående spridare.
SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
http://www.garaget.org/lingua
Voi satana v....!
Ser ut som att spacklet i brädan börjat resa på sig en del efter temperaturväxlingar, så...
Sitter och funderar på om man skulle ge sig på det otroligt enerverande jobbet och foliera
skiten. Nån som gjort det och lyckats med bra resultat? är ju en hel del som behöver sträckas.
SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
http://www.garaget.org/lingua
Airflowfredde är en fena på det där har jag hört ryktesvägen. Kanske be honom om tips/hjälp!Ursprungligen postat av lingua
Varmluftpistol så blir den riktigt flexibel och följsam.
Har ju lyckats med en grill en gång, tror dock att på denna kan det behövas lite mer skills.Ursprungligen postat av mostling
Men va fan, får köpa nån kvalitetsfilm och testa, annars får man kanske skicka ett PM till Airflowfredde om det skiter sig helt.
SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
http://www.garaget.org/lingua
Jag sa ju att dui skulle ha läder ...Ursprungligen postat av lingua
Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)
Jag bara väntade på den! Vinyl eller läder, nåt av det får det bli.Ursprungligen postat av Göran Larsson
SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
http://www.garaget.org/lingua
Update:
Tog en snabbis idag och slängde på 8mm spacer bak.
8,5" ET35 utan spacer.
Spacer på:
Längre bearbetade bult för att få på flytande kona. Flyttade över konorna från mina befintliga.
Ny bultarna är 45mm så det finns utrymme för 15mm spacer om viljan finns.
Bultarna tar ej i någonstans.
ET35 8,5" med 8mm spacer (mao ET27).
Stiligt bred bakifrån.
Andra sidan.
Framifrån.
Får duga för nu, bilen ska ännu ner i backen först innan jag bestämmer mig för mer.
SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
http://www.garaget.org/lingua
Du ska inte semestra med familjen i år förstår jag? Den lär ju gå i marken snart!
Jodå! Fru+3 ungar och takbox. Inga problem än så länge, återkommer när coils kommer på.Ursprungligen postat av slipztream
SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
http://www.garaget.org/lingua
Det där blev ju skit bra!
Får bli 10 mm spacer bak på min sen helt klart.
Tycker jag helt klart. Blev en snygg jämn linje med fram.Ursprungligen postat av Slender
SS AERO Nordic Extreme, 9000 AERO med glaslucka, -88 9000 Talladega
http://www.garaget.org/lingua
Blev du nöjd med dom?
http://www.garaget.org/NickeLorenz
Saab 9-3 Aero Coupé -02 MapTun Steg 4
I detta album läggs alla projektbilder upp: http://www.garaget.org/mypage/galler...64&album=56755