Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dränker Cyl 1 med Bensin, Soatar ner dem 3 andra.

  1. #1

    Dränker Cyl 1 med Bensin, Soatar ner dem 3 andra.

    Tjena. Kör en Saab 9.3 -99 Med T5:ans motor. Bilen har stått still en och en halv månad pågrund av topp byte men det är en annan historia. När jag startade den så gick han som en påse skit. Han gick på 4 burkar men han bolmar något oförskämt. När jag skruvade loss tändstiftet på Cyl 1 så badade stiftet i Bensin. Jag lossade kontakten till spridaren på cyl 1 och vips så slutade han bolma (lika mycket).

    Jag har hört att det kan vara någon givare/sensor som styr spridarna. Kan det vara denna? Isåfall vad heter den? Eller vad kan felet vara?

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    1 964

    Re: Dränker Cyl 1 med Bensin, Soatar ner dem 3 andra.

    Kolla så att rätt spridarkontakt sitter på rätt spridare, är sekvensiell insprutning så det är noga, likaså att det är spridarkontakterna som sitter på spridarna och inte en kontakt till tex tomgångsmotorn (vanligt på cyl1)

  3. #3

    Re: Dränker Cyl 1 med Bensin, Soatar ner dem 3 andra.

    Citat Ursprungligen postat av gazer3312
    Kolla så att rätt spridarkontakt sitter på rätt spridare, är sekvensiell insprutning så det är noga, likaså att det är spridarkontakterna som sitter på spridarna och inte en kontakt till tex tomgångsmotorn (vanligt på cyl1)
    Tack så hemskt mycket. Ska titta upp det på engång

Liknande ämnen

  1. Ändra AFR?
    Av TobeNilsson i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-04-09, 14:30
  2. ändra GLT?
    Av MattA i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 11:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •