Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Saab 9-5 aero -02 rasad motor

  1. #1

    Saab 9-5 aero -02 rasad motor

    Hejsan min motor rasade igår den börja gå på 3cylindar och kom olja ur olje stickan det brukar ju var ett kolv ras då? jag har lite funderingar på vad jag gör om någon kan svar på dom?
    Första blir ju att kolla vad som har rastat men om det bara skulle var en kolv som har rasat och cylindern har klarat sig blir det att sätta dit 4st ny smidda kolvar. Men det brukar ju var sällan cylinder klarar sig från ett kolv ras och det är då jag har funderat på istället för att köpa ett nytt block och smiddakolvar.

    Om det går att ta en t5 2.0T 2.3T med hela kabel härva å allt det som blir lite funderingar blir ju med varning lampor och om automatlådan passar? någon som har gjort det tidigare ?

    skulle var bra någon som kan det bättre en mig och ge mig lite tips.

    Mvh Viktor

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    1 968

    Re: Saab 9-5 aero -02 rasad motor

    Har aldrig varit med om att cylindern blivit skadad på T7 motorer vid sprucken kolv, endast vid skuren

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 878

    Re: Saab 9-5 aero -02 rasad motor

    Citat Ursprungligen postat av gazer3312
    Har aldrig varit med om att cylindern blivit skadad på T7 motorer vid sprucken kolv, endast vid skuren
    Senaste bilen vi renoverade åt en vän var det så redigt kolvras att lilländen på staken slagit sönder cylindern. Men då var det ju en bil som kört med Extreme-mjukvara-300HK från en känd trimfirma...

    Annars skulle väl jag vilja dra följande slutsats, ras på Bensin = cylindrarna oftast OK, E85 = trasiga cylindrar.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

Liknande ämnen

  1. Rasad motor Saab 95 Aero?
    Av Ekengoeswild i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-09-30, 16:15
  2. Värde saab 9-3 med rasad motor?
    Av 9-3 AA i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 23:57
  3. Rasad motor på saab 9-3 Aero 01
    Av i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 18:18
  4. Rasad motor NG9-3 B207R -04
    Av Micke Turbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 20:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •