Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Störnings problem

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    24

    Störnings problem

    har stora störnings problem i min 900 -95:a
    så fort jag sätter på cd:n så viner det i framhögtalarna även fast bilen inte är igång, sätter jag på varningblinkers så klickar det i högtalarna. Startar jag bilen så hörs allt igenom högtalarna, generator ljud/ allt som har med bilen elsystem att göra! tar jag bort alla stömkablar från batteriet och lämnar bara kvar kablarna till slutstegen och tar + och - till cd från ett batteri som står utanför bilen så blir det tyst. men så fort jag sätter på + som går till bilen elsystem så låter det krig igen!
    hur får man bort det?

    använder följande saker :

    amega gold 6 ½

    2st Rockford Fosgate
    P2002

    1st Rockford Fosgate
    P3001 Punch

    cd: Pioneer
    DEH-P8600MP

    och en jl audio 10"

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 405
    Större jord kabel och bättre jord punkt på steget är att rekomendera i första hand.
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2005
    Inlägg
    24
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik.j
    Större jord kabel och bättre jord punkt på steget är att rekomendera i första hand.


    kan det vara de? tänkte efter som jag tar ström till cd'n från ett annat batteri, då fungerade det perfekt. Man tycker att det borde vara störnigar då me om jorden är dålig*?

  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 405
    Inte säkert då den kan jorda genom sterion och till slut bränna sterion också.
    Testa att jorda upp steget bättre om inte det hjälper kolla strömkabeln till steget så det är tillräckligt.
    Har man 30 kvadrats kabel så räcker det väldigt långt men kör man för klen så blir det lätt inte lika bra.
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    672
    Det du beskriver är en "jord loop" vilket egentligen är ett felaktigt uttryck. Problemet uppstår då ström flyter vägar som den inte ska. Se till att allt jordas i samma punkt med så korta och grova kablar som möjligt. Om inte detta hjälper så testa med en sk "ground loop isolator" vilket är en galvaniskt avskild audio transformator på lågnivåkablen. Finns från 100 spänn och upp.
    NG 9-3 1.8 biopower automat 2009

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •