Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Fråga Angående Original stereo saab 93

  1. #1

    Fråga Angående Original stereo saab 93

    Har en snabb fråga angående original stereo på Saab 93 årsmodells typ "FibeR" 04:a

    Min farsa jobbar på bilskrot och dom hade fått in en stereo med navi displayen på. Jag ville ha den och sa åt farsan att fixa den till mig.. Bilen har brunnit så kabelhärvan och skit fram i bilen är paj, Nu till saken. Farsan säger till mig att jag inte kan få den stereon för att dom måste få dit folk från saab för att avkoda stereon från bilen först för att den skall kunna giftas in i nya bilar, och att han inte kan göra detta för att bilen brunnit och kabelhärvan är förstörd.. är detta sant? att man måste avkoda stereon först eller går det ändå`?? vet ju att den måste giftas in men inte att den skall skiljas först också
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  2. #2

    Re: Fråga Angående Original stereo saab 93

    Ingen som har svar på denna fråga??? är ju ganska enkelt att svara för dom som vet!
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  3. #3
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 864
    Medlem#
    4458

    Re: Fråga Angående Original stereo saab 93

    Nja, frågan är inte riktigt så enkel som du får det att låta. Först är ju frågan vad du menar med stereo i det här fallet. På just gamla fiberbaserade ljudsystemet i ng9-3 så består stereon av ett antal olika delar. Det som man mest rätteligen skulle kalla "stereon" är ju huvudenheten "EHU". Det man ser i panelen är däremot manöverpanelen, "ICM". Det är ofta den många menar med "stereon" då det är den man ser.

    Sedan finns diverse slutsteg, CD-läsare/växlare, DVD-läsare för nav mm som också hänger ihop med allting.

    Om vi antar att det är ICM:en du menar, så ska den inte behöva giftas ur. Det är riktigt att man behöver använda Tech2 vid installationen, men dom uppgifter jag fått på det säger att det är för att reservdelsprogrammera enheten så den vet vad du har för utrustning i bilen. T.ex om du har CD-växlare o.s.v. Däremot ingen ingiftning, som är en helt annan procedur.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  4. #4

    Re: Fråga Angående Original stereo saab 93

    Helt korrekt hade du. Jag fick hem ICM och satte in den i bilen och allt funkar som den andra gjorde. Dock har jag en fråga angående Bluetooth som "finns" i den, Jag bläddrar fram i menyn till Bluetooth men kan inte aktivera den, jag klickar på aktivera BT, så står den och väntar lite sen går den tillbaka. När jag försöker lägga till enhet eller hitta den på telefonen så går det inte, om jag klickar på lägg till enhet exempelvis så Piper bilen till men inget händer...... Är detta något jag måste aktivera via Tech 2, Finns BT i ICN eller är det någon separat grej man har för att få BT att funka? OM jag får BT att funka med telefonen finns det mic i bilen som snackar med telefonen eller använder man telefonens egna mic,. Tacksam för svar.
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Nyköpingstrakten
    Inlägg
    438

    Re: Fråga Angående Original stereo saab 93

    Vad jag har läst mig till på forumet så är Saabs bluetooth system endast till för att koppla ihop ett bluetooth handsfree som man har i örat med bilens inbyggda telefon. Den går inte att använda till att koppla ihop bilens stereo med en telefon som du har kvar i fickan.

    Med andra ord en ganska så meningslös finess.

  6. #6

    Re: Fråga Angående Original stereo saab 93

    Citat Ursprungligen postat av mr Magic
    Vad jag har läst mig till på forumet så är Saabs bluetooth system endast till för att koppla ihop ett bluetooth handsfree som man har i örat med bilens inbyggda telefon. Den går inte att använda till att koppla ihop bilens stereo med en telefon som du har kvar i fickan.

    Med andra ord en ganska så meningslös finess.
    Öh, Om det är så, Så är det definitiv ingen underdrift att det är en menigslös finess.. Vilken dåre på saab kom på den iden.
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  7. #7

    Re: Fråga Angående Original stereo saab 93

    Citat Ursprungligen postat av mr Magic
    Vad jag har läst mig till på forumet så är Saabs bluetooth system endast till för att koppla ihop ett bluetooth handsfree som man har i örat med bilens inbyggda telefon. Den går inte att använda till att koppla ihop bilens stereo med en telefon som du har kvar i fickan.
    Jag vet inte hur det fungerar med äldre 9-3 med fiber, men i de yngre som har "Bluetooth Phone Integration System" kan du koppla din egen telefon till bilen via Bluetooth och använda bilen som handsfree, inkl. styrning med rattknapparna.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

Liknande ämnen

  1. Fråga angående stereo delar saab 93 SS
    Av neonodia i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-07-05, 23:43
  2. Ipod i original stereo, Saab 9-3 -00
    Av aaaru i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-10, 15:45
  3. en pris fråga angående jvc mp-3 stereo
    Av Gant i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-03, 15:27
  4. Hur ser SAAB:s original stereo ut 1993
    Av TurboAnde i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 08:40
  5. Fråga angående stereo.
    Av werdexa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-17, 01:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •