Resultat 1 till 20 av 73

Ämne: Vad har jag för Brembo bromsar på min 9000?

Hybridvisning

  1. #1

    Vad har jag för Brembo bromsar på min 9000?

    Hejsan

    Köpte för ca 2,5 år sen 4 kolvs Brembo ok och 300 mm skivor av en privat person till min 9000 -86
    Jag och några till har länge undrat över vart sjutton dessa kommer ifrån?

    Brombo oken är alltså helgjutna och passar som fisken i vattnet på 9000, ingen adapter alltså. Lika så med skivan, och så vitt jag vet så fanns de väl aldrig någon 300 skiva till 9000?
    Kolvarna mäter 34 och 38 mm och beläggen är samma som till cupran.

    Någon som vet eller har en gissning vart de kommer ifrån?







    Mvh

  2. #2
    Grundladd Aero_Mikes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    330
    Medlem#
    8312
    Väljer att lyfta denna gamla tråden istället för att starta en ny.

    Någon som lyckades dra en slutsats om vart oken kom ifrån, alternativt om det finns andra ok som även passade bolt on?

    Mvh Mike

  3. #3
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 144
    Medlem#
    7182
    Dags för lite lyft igen då!

    Någon som under dessa snart 5år kommit fram till vilka skivor/ok detta kan vara?

    Är det så jävligt så att det i ursprungsfallet är kan vara provbilsprylar från 9000 Ecosport?

    Står ju inga mått nedan men skivans utseende (även om bilden är kass) påminner mest om originalet i bilden. Jag har grävt runt i Brembos onlinektalog men inte hittat något som stämmer överens visuellt och exakt med måtten som finns på en handritad skiss.

    Något som (kanske) skulle gå att utgå från är ju https://www.bremboparts.com/europe/e...isc/09-9895-11 ?

    Fel bultcirkel och för litet nav dock så det krävs ju bearbetning och då finns det kanske andra fembultade skivor som är mer lämpade och borra om istället bara.

    https://www.saabplanet.com/saab-9000...ort-prototype/
    high-performance-aluminum-brakes-with-4-piston-calipers.jpg

    Peugeot 406 Coupe bromsoken verkar (vad som går att läsa här) att få dit utan adaptrar med lite modifikation, eller fattar jag fel?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •