Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Lock till strålkastarspolning Xenon OG9-5 -05

  1. #1
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 557
    Medlem#
    8163

    Hur montera täcklock till strålkastarspolning?

    9-5 -05. Pillade lite för mycket på bilen idag, och fick plötsligt täcklocket till strålkastarspolningen i handen... Den verkar enkel att trycka dit igen, men är det något speciellt man skall tänka på? Skall man tex lyfta spolararmen lite grann mha en tång eller liknande så man kan trycka dit locket tillräckligt hårt?

    Några tips'n'tricks?

    /Johan

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Fagersta
    Inlägg
    457

    Re: Hur montera täcklock till strålkastarspolning?

    Lyft armen så är du säker på att den sitter ordentligt på plats. Det klarar du enkelt även utan tång.
    *Såld* 9-5 Aero SC Aut -02
    V70 T6 -14

  3. #3
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 557
    Medlem#
    8163

    Re: Hur montera täcklock till strålkastarspolning?

    Tack för svar, satte dit locket igår efter jag tvättat bilen. Det var inga problem att dra ut spolararmen, men det hjälpte att ha med en plattång - in bit in på spolararmen blir den smalare, och att använda tången för att hålla ute armen medan man trycker fast locket gjorde det hela enklare Hoppas det sitter kvar nu...
    /Johan

  4. #4

    Lock till strålkastarspolning Xenon OG9-5 -05

    Hämtade bilen från handlaren idag och på väg hem spolade jag ruta/strålkastare och väl hemma ser jag att locket, det som åker upp ur fronten, är väck! Självklart ska handlaren få sig ett samtal imorgon men hur sitter dom här grejerna fast egentligen? Bara itryckt eller nåt mer avancerat? Fronten har varit på lack innan jag hämtade bilen så troligtvis har väl lackerargubben slarvat vid återmonteringen. Min tanke var att handlarn löser ett nytt "lock" lackat och klart och skickar till mig så monterar jag själv alt. lämnar in bilen på Svenska bil så får dom fakturera handlarn, vad tror ni om detta? Kanske hetsar upp mig lite men har åkt 20 mil för att hämta bilen så händer en sån här skitsak! Annars var bilen kanon på alla sätt...

    Det är alltså denna delen som är väck, spolningen sitter kvar nere i hålet- Ska kolla i dagsljus om spolningen fungerar som den ska också.

    http://bilder.lagabasen.se/delar/1020/1020502020vy1.jpg
    SAAB 9-5 SC 2,3t -05

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2010
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    330

    Re: strålkastarspolning xenon 9-5 -05

    Hejsan!
    Tror att locket bara är tryckt på.
    På min har den ena tydligen lossat med någongång. Någon tidigare ägare har helt sonika satt fast den med en väääääääldigt liten skruv. Jag tog en pensel i sommras o målade den i bilens färg( skruven alltså) Så nu tänker man inte på det när man kollar
    Min 9-5 automat aero kombi -02, Frugans 9-5 automat aero kombi -00

  6. #6

    Re: strålkastarspolning xenon 9-5 -05

    Tack för svar, Roger! Har kollat på detta nu och spolningen fungerar som den ska trots avsaknaden av täcklock. Pratade med handlaren tidigare idag och han löser ett nytt lock till mig lackat och klart, man kanske skulle kika på nån bra lösning för att säkerställa fastsättningen? Tips, förutom skruv, mottages!

    /Andreas
    SAAB 9-5 SC 2,3t -05

Liknande ämnen

  1. Lock till spolarvätskbehållare
    Av Styfen i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-28, 22:23
  2. Lock till spolarvätskebehållaren
    Av eddiboy i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 21:20
  3. Lock till oljemätstickan
    Av BjörnR i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-05-12, 00:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •