Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Svårt med bilder..?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    60

    Svårt med bilder..?

    Hej

    Jag är en ny här på forumet och försöker lära mig skruva mm.. Tycker det här forumet är helt outstanding. Läser ofta faqs och projekt trådar för att få kunskap och inspiration.

    Tyvärr har jag väldigt svårt att se bilder som är länkade i dessa trådar. Kanske gör jag något fel (vilket jag hoppas).
    Men jag tycker det verkar som som den här siten där man laddar upp bilderna raderat dom, antagligen för att dom är gamla.
    Utan bilderna är vissa av dessa "faqs" helt obrukbara. Vilket är otroligt synd på sådan fin och värdefull information.
    Hade inte vi här på forumet kunnat starta ett projekt där vi bifogar rätt bilder till dessa faqs? Kanske genom en annan tjänst eller direkt in i trådarna.

    Hoppas vi kan göra något åt det här.. (om det nu inte är jag som gör något fel :/ )

    Edit:såg nu att det fanns tråd om detta. Men min tråd innehåller också en uppmaning att vi tillsammans försöker sortera upp bilderna igen på något vänster.


    Seeya
    Saab 9-5 2,0 , 99:a med 2,3 motor och växellåda från 04 och td04-15 turbo,
    280hk Biopower, Aero koppling samt växellåda.
    http://www.garaget.org/Easy-Rider

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 864
    Medlem#
    4458

    Re: Svårt med bilder..?

    Är det bilder som ligger på "geting.se", så är tyvärr många av dom borta. Dom hade troligtvis något haveri för ett tag sedan och hade inte brytt sig om backup. Dålig skött! Det är många här som är drabbade.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Svårt med bilder..?

    Tycker det låter som ett utmärkt förslag, men riktigt hur man ska organisera det hela vet jag inte.

    Känner någon att denne har tid och möjlighet att fixa de bilder som saknas så kan ju vi moderatorer naturligtvis hjälpa till att länka in dom i det ursprungliga inlägget så det blir vettigt, alternativt att ni gör ett nytt inlägg med samma information och nya bilder så kan vi rensa bort gammal och/eller irrelevant information.

    Skulle någon FAQ-tråd vara låst som ni vill lägga till saker i så kan vi ju låsa upp dom också, bara att höra av er till någon av oss isf.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  4. #4
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt

    Re: Svårt med bilder..?

    Geting.se utan backup? Jag trodde att avsaknaden av bilder berodde på att den nya ägaren av geting (laddauppbilder) helt enkelt inte bryr sig om sina gamla kunder.

    Hur som helst, trådskaparens uppmaning om att försöka återställa FAQ:n är god. Ska direkt kolla om jag har gjort några inlägg i FAQ:n som saknar bilder.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  5. #5
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 864
    Medlem#
    4458

    Re: Svårt med bilder..?

    Jaha, är det en ny ägare till Geting? Det har jag ingen som helst aning om. Jag bara antog att det var en obefintlig backup som var orsaken. Det låg närmast till hands. Men det spelar egentligen ingen som helst roll i slutändan. Det är riktigt dåligt skött oavsett.

    Fast om det är en ny ägare som fullständigt skiter i det rykte som tidigare byggts upp, så är det egentligen ännu värre. Jag tänker inte använda några tjänster där mer iallafall.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  6. #6
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt

    Re: Svårt med bilder..?

    Citat Ursprungligen postat av Vfr
    Jaha, är det en ny ägare till Geting?
    I tråden om geting finns följande text:
    Citat Ursprungligen postat av redbull
    Geting drivs sedan ett år tillbaks av annan än mig, givetvis tog dom över hela bildbiblioteket men såg själv idag att dom länkat geting vidare till denna site.

    Tyvärr inget jag kan styra över eller göra något åt men tycker också att det är tråkigt. Lite onödigt att inte lösa med länkar från gamla bilder kan man tycka. Men jag vet inte vad för skäl det finns till att inte göra det.

    Beklagar att det blivit många döda länkar nu, dock inget jag önskade eller kan påverka som sagt.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  7. #7
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 864
    Medlem#
    4458

    Re: Svårt med bilder..?

    Ja, det förklarar ju lite grann. Den tråden hade inte jag läst. Då är jag upplyst nu!
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    60

    Re: Svårt med bilder..?

    Okej, taskigt med "geting".. Kommer nog att bli svårt att bygga upp det till 100%
    Jag tänkte tanken att man (jag) kunde pm:a till olika faq-författare och fråga om de har kvar bilderna till respektive tråd. Ett problem kan säkert vara att dom har bilderna osorterade (om de ens har dom kvar). Så resultatet kommer nog bli ganska blandat.

    Tyvärr jobbar jag %/&# tider.. Men på helger kan jag börja så smått med detta arbete.
    Jag kan också leta efter en bra site för att spara bilderna på. Är inte proffs på något sätt, men jag kan tänka mig att flickr eller kanske dropbox kan fungera bra.

    En lösning med "dropbox" kan vara att moderatorerna ansvarar för ett eller flera dropbox konton som man använder till att ha bilderna till faqsen. Ett dropbox konto kan ha 2gig gratis +mer om man bjuder in fler användare (vilket inte är svårt på ett forum som detta)

    Länkarna i faqen kan gå direkt till dropboxen. (kruxet med denna metoden är att "faq författaren måste mejla eller på något sätt skicka bilderna till mod)

    Jag är själv novis i mekandet, det gör att jag känner mig lite osäker kring att börja lägga till i faq. Däremot har jag planer på att dokumentera allt jag gör.
    Till de svårare grejerna kommer jag att ha hjälp (hoppas jag kan slippa att ta hjälp på de mest simpla grejer)
    Sen tänkte jag presentera mitt arbete i blogg format. Allt från att byta olja, växellådsolja, luftfilter,insug, kolv byten mm..

    Mvh
    Saab 9-5 2,0 , 99:a med 2,3 motor och växellåda från 04 och td04-15 turbo,
    280hk Biopower, Aero koppling samt växellåda.
    http://www.garaget.org/Easy-Rider

  9. #9
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567

    Re: Svårt med bilder..?

    Om du är villig att jobba med att få fram bilder så ska jag kolla med övriga moderatorer om de är villiga att sköta bilderna i FAQ:en.

    Hur fungerar det med rätten att använda andras bilder? Räcker det med ett mail där det står "Härmed godkänner jag att moderatorer på STCS forum har rätt att använda mina bilder" eller måste man ha ett riktigt skriftligt och undertecknat bevis på detta?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

Liknande ämnen

  1. Bilder på 9000 med beige inredning samt svart skinn??
    Av RT i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 21:58
  2. Trasig backspegel, svårt o byta? [Bilder]
    Av iiyama i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-09-23, 17:19
  3. og9-3 med svart grill + silvernät, bilder sökes
    Av crescendo i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-05-17, 21:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •