Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Liten fråga och ros

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Hässleholm
    Inlägg
    17

    Liten fråga och ros

    Hey!
    Vill börja med att säga.. Fy f*n vilken bra sida! Har funnit massa info och hjälp till mina saabar och är helnöjd (trots allt billigare o laga de enkla felen själv).

    Med tanke på att jag varit med här nu ett tag funderar jag ju givetvis på ett medlemskap på stcs, men var lite nyfiken på vad det innebär? Får man erbjudanden, t.ex 5% rabatt på något ställe eller liknande?

    Tack än en gång för en superb sida!!!

    Mvh Micke
    Senast redigerat av HeRmAN den 2016-01-19 klockan 14:19.

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 585
    Medlem#
    4156

    Re: Liten fråga och ros

    Citat Ursprungligen postat av LoverBoy156
    Med tanke på att jag varit med här nu ett tag funderar jag ju givetvis på ett medlemskap på stcs, men var lite nyfiken på vad det innebär? Får man erbjudanden, t.ex 5% rabatt på något ställe eller liknande?
    Hej.

    Det innebär flera saker och att komma på vad allt innebär blir svårt.

    Men om vi tar just rabatter så innebär det att de sponsorer klubben har avtal med erbjuder delar eller hela sitt sortiment till rabatterade priser. Exakt vilka nivåer det handlar om får du reda på om du blir medlem och med de medföljande användaruppgifterna kan logga in på medlemssektionen på hemsidan, för av respekt för sponsorerna och sponsoravtal kan jag inte avslöja exakt vilka rabattnivåer det ligger på.

    Men om jag uttrycker mig så här; om man ser ur servicesynpunkt eller uppgraderingssynpunkt på din bil så kan du antagligen spara ihop medlemsavgiften årligen på rabatterade priser från de produkter som säljs via sponsorerna om du ändå hade tänkt att handla saker från dom men då utan rabatt.

    Vilka sponsorerna är syns däremot på hemsidan även om du inte är inloggad.

    Utöver sponsorer finns också rabattgivare (alltså företag som även om de inte direkt sponsrar STCS ändå erbjuder klubbmedlemmarna rabatt). Exakt vilka rabattgivarna är har jag inte koll på, men det finns nog ett antal.

    Förutom rabatt så kan man väl nämna gemenskapen och därigenom klubbshoppen som en bonus, även om beställningar ur klubbshoppen just nu inte verkar funka så bra.

    För övrigt väljer jag att citera hemsidan:

    Som medlem i Saab Turbo Club of Sweden får du möjlighet att kostnadsfritt vara med på våra klubbträffar. Vi kommer under 2011 bl.a. att ordna 4 banträffar och en sommarträff.

    Sommarträffen är en förhållandevis lugn tillställning där hela familjen är välkommen och vi träffas under gemytliga former och t.ex. tävlar i femkamp och diverse udda grenar (kast med liten turbo mm), grillar korv och går tipspromenader, åker någon biltur i vacker miljö och utser finaste bilen på träffen m.m.

    På banträffarna får medlemmarna prova på att under ordnade förhållande köra sin bil på en riktig motorbana. Här är alltså ett ypperligt tillfälle att få testa och utveckla sina körkunskaper. Oftast erbjuds både slalomkörning, stripp-körning (dvs. rakt fram, 201 eller 402 meter) samt bankörning. Bankörningen delas upp i vanlig bankörning och familjekörning.

    Vilka banor vi besöker varierar från år till år men det har blivit lite av en tradition att inleda säsongen med Ring Knutstorp fram på vårkanten.

    Vi har även temakvällar där någon gäst pratar om något spännande.

    Dessutom får du tillfälle att träffa andra som delar ditt bilintresse och med vilka du kan utbyta kunskaper m.m.

    Till sist - och kanske är det det som lockar mest med ett medlemskap - erhåller klubbens medlemmar rabatter på olika tillbehör såsom oljor, däck, avgassystem, slitagedelar och andra tillbehör du kan tänkas behöva till din SAAB. Vilka rabatter du erhåller, och var, står att läsa på medlemssidorna. Inloggningsuppgifter för medlemssidorna fås i TurboTrycket och i brevet som följer utskicket av medlemskort.

    Allt som nämnts ovan ingår i medlemsavgiften som förnärvarande är 300kr (Sek) per år.
    Utöver träffarna STCS anordnar så finns ju flertalet privat anordnade träffar runt om i landet som är trevliga att åka på och även om dessa inte anordnas av STCS så kan ändå ett klubbmedlemskap i vissa fall ge ett mervärde på också sådana träffar mot för om man inte är medlem, allt naturligtvis beroende på hur den som anordnar träffen valt att utformat den.
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Hässleholm
    Inlägg
    17

    Re: Liten fråga och ros

    De var mycket svar jag fick (trodde jag bara skulle få kortfattat) så jag tackar så mycket .

    När kan man betala för 2012? Känns lite kort tid på detta året.

    Mvh Micke

  4. #4
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt

    Re: Liten fråga och ros

    Med hemsidan avses http://www.saabturboclub.com . Vill bara nämna det då det visat sig finnas de som inte vetat om den sidan trots mycket tid här på forumet.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  5. #5
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt

    Re: Liten fråga och ros

    Citat Ursprungligen postat av LoverBoy156
    När kan man betala för 2012? Känns lite kort tid på detta året.
    Citat Ursprungligen postat av http://www.saabturboclub.com
    Medlemsavgiften betalas en gång per kalenderår, men vid inbetalning under sista kvartalet (1/10-31/12) så blir du medlem resten av innevarande år plus hela nästkommande år.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  6. #6
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935

    Re: Liten fråga och ros

    Det är skapliga rabatter, så medlemsavgiften brukar man spara in flera gånger per år om man köper lite delar då och då.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Hässleholm
    Inlägg
    17

    Re: Liten fråga och ros

    Nice Tack för all info

Liknande ämnen

  1. En liten chassie fråga
    Av Grahn i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-11-05, 16:04
  2. liten lh 2.4 fråga
    Av peter.e i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 19:30
  3. Liten fråga!
    Av Silver AERO i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 10:29
  4. Tjena ! har en liten fråga om min 9-5 98 2,0T
    Av Pål i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 18:59
  5. En liten fråga..
    Av Saab_muppen i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-20, 18:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •