Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: ACC problem 9-5 -01

  1. #1
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 014

    ACC problem 9-5 -01

    En kompis till mig är på utflykt till norra sverige och naturligtvis krånglar hans bil. Han säger på telefon att ACC går igång vid start men visar baraa 00 felkoder för att efter 5-6 sekunder slockna helt. Displayen blir helt svart.
    Aldrig hört talas om det här innan. Någon annan som har? Batteriet har jag läst kan vara en kanidat men inga andra tecken på svagt batteri finns och visst borde ACC fungera om motorn är igång?
    Fredrik J

  2. #2
    Steg 5 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 996

    Re: ACC problem 9-5 -01

    Vid taskigt batteri brukar ACC göra en kalibrering, vilket den ju också gör om man har haft batteriet bortkopplat, men efter kalibreringen finns det ju ström om bilen går som du själv påpekar & då borde ACC fungera!

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 014

    Re: ACC problem 9-5 -01

    Väldigt skumt. Den blir helt svart. Ingen fläkt eller någonting. Död. För att sedan vakna vid nästa uppstart.
    Fredrik J

  4. #4

    Re: ACC problem 9-5 -01

    Jag har samma problem med min 9-5:a som är en -98.
    Jag tror att problemet blir värre i kyla, eller så åker jag för lite bil på sommaren (föredrar 2 hjul då :P)

    /Niclas

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 014

    Re: ACC problem 9-5 -01

    Trasig styrenhet. Saab i Umeå monterade en ny. Akut läge. Ingen defroster. Extra surt då jag har en fungerande liggande i garaget. Trasiga pixlar men ändå...
    Fredrik J

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •