Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: og93 Aero vill inte starta ibland

  1. #1
    Sugmotor Princevegetas avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Höör
    Inlägg
    86
    Medlem#
    8253

    og93 Aero vill inte starta ibland

    Tjenare, bilen har börjat bråka lite. Allt började efter mantorp när vi skulle köra därifrån direkt efter bankörningen så körde vi in på statoil och tankade. Sen ville inte bilen starta igen. Den drog runt motorn men ville inte starta, kopplade på startkablar så starta den sen. På väg ner till Skåne så stanna vi och käka, sen ville den inte starta igen så på med startkablar igen.
    Hemma så körde vi direkt till en polares garage och stängde av den. Sen ville den inte starta igen, testade en annan DI-kassett, batteri, kolla så de kom soppa.
    Prova byta tändstift och då starta den igen.

    Sen funka den fint i 2 veckor till en morgon när jag körde till jobbet (4mil). Stängde av och sen när ja skulle starta den 5 min senare så starta den inte. Lät den stå typ 2 timmar och prova igen och då starta den direkt.Låter det som vevaxelgivare?

    Sen har den inte gjort så igen va ja kan minnas förens igår. Var ute och körde en sväng och när vi stanna på ett ställe och bilen stod kanske 15 min så ville den inte starta igen. Hade ingen lust och låta den stå en stund så prova starta med startkablar från en annan bil som precis stanna till och det gick direkt. Körde hem och stängde av och prova starta direkt, inga problem.

    När ja körde till affären idag (2min typ) så fick ja prova 2 ggr innan den starta när ja kom ut igen. Körde en sväng och sen starta den utan problem
    Den har låtit lite trött nån gång när jag skulle starta den, men den har alltid startat och gått fint.

    Vad tror ni är problemet?
    Tacksam för svar.

  2. #2
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 557
    Medlem#
    8163

    Re: og93 Aero vill inte starta ibland

    Vevaxelgivare, precis som du själv är inne på.
    /Johan

Liknande ämnen

  1. 9-5 Aero -02 vill inte starta ibland
    Av Micke9000 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-13, 14:13
  2. 9000 2.0t -98 som vill inte starta ibland
    Av martink i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 14:15
  3. 9-5 Aero -02 som inte vill starta // Problemet löst
    Av hotvw55 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-06-20, 22:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •