Ja vilka för och nackdelar är där mellan 2,0t och 2,3t vid trimning av Saab 9000 med kortmotor???
Ja vilka för och nackdelar är där mellan 2,0t och 2,3t vid trimning av Saab 9000 med kortmotor???
Saab, Subaru och sex är livet...
Räcker väl med ett inlägg med samma fråga!??!
viewtopic.php?f=3&t=314199
Det handlar till viss del om karaktär på motorn då olika volym ger lite olika karaktär när du börjar trimma.
Har du funderat på att köpa en 9000 och trimma så är väll frågan mer vad du vill ha för mål och vad du kan hitta som inte är sönder rostat eller sönder skruvat...
Saab 9000cse 2,0t A50 -97
Bilen i sig är inget jag tänker på just nu utan bara själva motorn. Är i planer på att bygga en motor med mkt effekt. Dock är jag inte intresserad av en bil med hög toppfart utan mer en som är snabb 0-150 typ.Ursprungligen postat av Krozz
Mvh
Saab, Subaru och sex är livet...
Beror ju på lite Du kan ju ta en titt på maptuns hemsida för att se ungefär vad man kan ta ut från motorerna.
Blir ju så klart skillnader när man har olika volym på motorer men hållbarhet osv som också är viktigt är inga större skillander på vad jag iaf vet.
Saab 9000cse 2,0t A50 -97
Kan bara säga som så att jag monterade magnetventil o slangar på min 2,0t-150 o en steg1-mjukvara. Allt annat original fast avgaset blev från en 2,3T-200 då slutburken ska ha lite bättre flöde på originalsystemen.
Ca 220hk o 1,5dl mindre per mil på min automat.
Har inte brytt mig o klockat, men är oftast först iväg vid stoppljusen utan att peta så mycket på gasen. Och speciellt upp till 130 iaf så är det en rejäl skillnad mot original 150hk.
2-liters svara oftast bättre på trimmet , medans grunddraget i en trimmad 2,3t är så mycket bättre att man inte ens kan jämföra denna känsla.
Hadde ja råd så skulle ja köpa en 2,3t-automat-96 eller nyare o göra samma operation på.
9-5 2,0t-00 kombi/9-5 2,3t-99 låg kombi/9000turbo -85 SR Rostfri 4100 mil.