Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Byta hasplåten fram

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    2

    Byta hasplåten fram

    Hasplåten där framme under kylaren är tydligen sprucken och trasig så jag tänkte byta den. Problemet är bara att där sitter någon sorts kontakt på vänster sida som jag inte lyckas få loss, kontakten sitter fast i hasplåten. Det går in en hög med trådar på ena sidan men bara två går vidare.
    Bilen är en 9-3 SC -07.

    Vad är det för kontakt egentligen och hur lossar man den?

  2. #2
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 106
    Medlem#
    6234

    Re: Byta hasplåten fram

    Citat Ursprungligen postat av m-a
    Hasplåten där framme under kylaren är tydligen sprucken och trasig så jag tänkte byta den. Problemet är bara att där sitter någon sorts kontakt på vänster sida som jag inte lyckas få loss, kontakten sitter fast i hasplåten. Det går in en hög med trådar på ena sidan men bara två går vidare.
    Bilen är en 9-3 SC -07.

    Vad är det för kontakt egentligen och hur lossar man den?
    Kontakten är den som kopplar in dimljusen och yttertempgivaren in i bilens elsystem.

    Spraya på en massa 5-56 och slå med skaftet på en mejsel mot kontakhuset i den ändan där du ser 2 röda plastbitar. Det är dom du skall slå på. Sen så kan du dela på kontakthuset. Då har du 2 spärrar kvar som håller ena halvan av kontakthuset i luftskärmen. Sitter på ovan och undersidan där öppningen är till kontatkstiften.

    Du kommer att se vad jag menar när du kollar på kontakten. Hittar inga bilder på det kontakthuset för att visa.

    Mvh Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    2

    Re: Byta hasplåten fram

    Tackar för hjälpen! Temperaturgivaren är det alldeles säkert, det borde jag kunnat lista ut. Dimljusen har jag inga.
    Jag såg de två röda plastbitarna men de rörde sig inte när jag tryckte på dem. Jag var väl lite för försiktig så jag får prova igen.

    /Mattias

Liknande ämnen

  1. Byta högtalare fram OG9-5 SS
    Av CFahlgren i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-10-30, 00:00
  2. [LÖST] Byte främre fjädrar NG900/OG9-3
    Av Rikard i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-01, 00:28
  3. Byta armstöd fram 9-5:a
    Av Ollila i forum Allmänt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-03-09, 12:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •