Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Idag sålde jag min saab... :'(

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    389

    Idag sålde jag min saab... :'(

    Jepp, idag fick bilen en ny ägare. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att det just för tillfället känns helt tomt i huvudet. Visserligen ville jag (var tvungen) bli av med bilen pga investeringar som jag inte ville låna till, men det här var oerhört jobbigt.

    Liten sammanställning för att skriva av mig:
    Inköp @ 3500mil á pris 178 000:-
    Delar, service, och annat ~40 000 - 50 000:-
    2700 körda mil på ett år.
    Ett värdetapp på 60 000:- (endast bilens värde) delarna vill jag inte addera i tappet

    Trots att detta är ett ekonomiskt självmord har jag aldrig någonsin haft ett trevligare år.
    Den här bilen fick mig att må helt fantastiskt bakom ratten.

    Tackar härmed av min första Saab och håller tummarna för att bandet ska börja rulla i trollhättan.

    Tackar även ett gäng medlemmar på forumet som svarat på frågor och deltagit i debatter om intressanta ämnen.

    Helvete vad fin den bilen är....
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  2. #2
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 213

    Re: Idag sålde jag min saab... :'(

    Hej phed !

    Kul att bilen blev såld till slut.
    Vad blir det nu för bil ?

    Önskar all lycka i framtiden till nya ägaren och hoppas att även han kör ifrån m3 or i försättningen på samma sett som du gjorde
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    389

    Re: Idag sålde jag min saab... :'(

    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    Hej phed !

    Kul att bilen blev såld till slut.
    Vad blir det nu för bil ?

    Önskar all lycka i framtiden till nya ägaren och hoppas att även han kör ifrån m3 or i försättningen
    Du var bara tvungen? ;D
    Aja allt skit lägger vi bakom oss, nya ägaren körde en mkt fin 9-5a av 99ans årsmodell om jag inte minns fel, och kommer med största sannolikhet hålla den i samma skick om inte bättre än under min tid som ägare.
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Göteborg/Gdansk, Polen
    Inlägg
    900
    Medlem#
    8419

    Re: Idag sålde jag min saab... :'(

    Saab KOMMER att klara detta hoppas vi

    Nä ibland känner jag själv att jag måste sälja min NG900 pga arbetslöshet, så jag känner faktiskt med dig när det gäller den situationen med dålig ekonomi
    Bilar:
    1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
    1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
    2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)

  5. #5
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 213

    Re: Idag sålde jag min saab... :'(

    Citat Ursprungligen postat av Phed

    Du var bara tvungen? ;D
    Aja allt skit lägger vi bakom oss, nya ägaren körde en mkt fin 9-5a av 99ans årsmodell om jag inte minns fel, och kommer med största sannolikhet hålla den i samma skick om inte bättre än under min tid som ägare.

    Då verkar det som att den har hamnat i rätta händer.

    Blir det en Evo 9 för dig nu ?

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    389

    Re: Idag sålde jag min saab... :'(

    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    Citat Ursprungligen postat av Phed

    Du var bara tvungen? ;D
    Aja allt skit lägger vi bakom oss, nya ägaren körde en mkt fin 9-5a av 99ans årsmodell om jag inte minns fel, och kommer med största sannolikhet hålla den i samma skick om inte bättre än under min tid som ägare.

    Då verkar det som att den har hamnat i rätta händer.

    Blir det en Evo 9 för dig nu ?

    Mvh
    Jag kör kollektivtrafik tills om det eventuellt rullar ut några nya 9-3or från trollhättan nästa höst. Nu har jag för många projekt i rullning för att ens ha tid till att vårda en ny kärra. Livet ställdes om radikalt för någon månad sedan och nu satsar jag allt på att bygga på karriären och lägga alla moment runtomkring åt sidan.

    Förövrigt finns nya ägaren här på forumet, men det är en annan historia. Vi ses iaf garanterat i framtiden, frälst för livet.

    Förövrigt är det väldigt lustigt att jag tidigare har haft två intresserade på bilen, den ena ville ta hem den till Norge och en till som var mer eller mindre nära att slå till om jag inte tyckt att nya ägaren var mkt vettig. Hursomhelst har ingen av dessa hittat annonsen på blocket, fören precis nu när jag tog bort den. Fick ett mail med hundra frågor om bilen, som kom sekunderna efter jag fick bekräftelsemail om att annonsen var borta. På en månad kommer den enda riktiga intressenten genom blocket ett par timmar (egentligen dagar) för sent. Aja kuriosa, nu ska jag stänga ner forumet för jag vill inte deppa ihop nu och bli påmind om att parkeringsplatsen numera står tom.
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    386

    Re: Idag sålde jag min saab... :'(

    Vill inte strö salt i såren men tack för en bra affär
    Förstår att det måste varit otroligt tufft å sälja... men den kommer bli grymt bra omhändertagen det lovar jag!

    Blev nästan rädd för den när jag körde hem, fy fan vad den går alltså...

    Och nu måste ju även jag sälja en SAAB snart...!
    Nuvarande: Saab 9-3 SC 1.8t BioPower -07 | Saab 9-5 SC 2.0t BioPower -06 |
    Tidigare: Saab 9-3 2.0t -98 | Saab 9-3 Aero SS Hirsch 2.8t -06 | Saab 9-5 Aero -00 |

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    389

    Re: Idag sålde jag min saab... :'(

    Citat Ursprungligen postat av ekon
    Vill inte strö salt i såren men tack för en bra affär
    Förstår att det måste varit otroligt tufft å sälja... men den kommer bli grymt bra omhändertagen det lovar jag!

    Blev nästan rädd för den när jag körde hem, fy fan vad den går alltså...

    Och nu måste ju även jag sälja en SAAB snart...!
    Härligt!
    Låt oss säga såhär, som även påpekades av min andra hälft, att du du gjorde förmodligen ditt livs affär och hur mycket du gav för den låter vi vara mycket osagt. Tack för en fin affär, även kul att du delar intresset av det finare snittet (syftar på hur läskigt fort du såg vad jag spelar musik igenom).

    Ta det jävligt lugnt nu innan ägarbytet är i lås hos transportstyrelsen Försäkringen upphör imorgon kl 09:00.
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 937

    Re: Idag sålde jag min saab... :'(

    Jag känner ångesten med dig. Tills vidare så får denna tråden att inte sälja min 1992 TurboS Aero, för jag är rädd att samma känsla som du har kommer uppstå i mig sekunden efter jag sålt. Tack!
    MEDLEM 7032.

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 922

    Re: Idag sålde jag min saab... :'(

    Citat Ursprungligen postat av Phed
    ....hur mycket du gav för den låter vi vara mycket osagt.
    118.000? Känns lite lågt för de milen och årsmodellen eller har Saabarna tappat så himla mycket?

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    389

    Re: Idag sålde jag min saab... :'(

    Citat Ursprungligen postat av Zed82
    Citat Ursprungligen postat av Phed
    ....hur mycket du gav för den låter vi vara mycket osagt.
    118.000? Känns lite lågt för de milen och årsmodellen eller har Saabarna tappat så himla mycket?
    Mja inte riktigt den summan, men som sagt, det är osagt, hursomhelst får man uppenbarligen inte ut över 130 för en sådan kärra oavsett. Nu skulle skatten på ~3500:- betalas denna månad och även att jag fann ett kabelbrott eller dylikt mellan styrdonet från xenon till ballast, vilket i värsta fall (enligt landrins) skulle gå på maximalt 3000:- att åtgärda (byte av styrdonet). Mao prutade vi tillsammans ned bilen en del, försökte få den väck här på forumet, men det var ingen som hajade till på 125 000:- (förutom nuvarande ägare), vilket enligt mig redan är ett fint pris för så otroligt mkt bil. Letar man efter en volvo i samma prisklass får man en riktig häck som rullat minst det trippla och är fylld till bredden av snorbusar från ev ungar som suttit bak.
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  12. #12

    Re: Idag sålde jag min saab... :'(

    Citat Ursprungligen postat av Phed
    Citat Ursprungligen postat av Zed82

    118.000? Känns lite lågt för de milen och årsmodellen eller har Saabarna tappat så himla mycket?
    Mja inte riktigt den summan, men som sagt, det är osagt, hursomhelst får man uppenbarligen inte ut över 130 för en sådan kärra oavsett. Nu skulle skatten på ~3500:- betalas denna månad och även att jag fann ett kabelbrott eller dylikt mellan styrdonet från xenon till ballast, vilket i värsta fall (enligt landrins) skulle gå på maximalt 3000:- att åtgärda (byte av styrdonet). Mao prutade vi tillsammans ned bilen en del, försökte få den väck här på forumet, men det var ingen som hajade till på 125 000:- (förutom nuvarande ägare), vilket enligt mig redan är ett fint pris för så otroligt mkt bil. Letar man efter en volvo i samma prisklass får man en riktig häck som rullat minst det trippla och är fylld till bredden av snorbusar från ev ungar som suttit bak.
    Man får onekerligen mycket bil för pengarna när man köper en SAAB.
    Är skatten verkligen så hög som 3500:- på V6an jag betalar 2000:- för min -05 Aero

    Hur som så får den nya ägaren en jäkligt fin bil.

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    389

    Re: Idag sålde jag min saab... :'(

    Citat Ursprungligen postat av Hamilton
    Citat Ursprungligen postat av Phed

    Mja inte riktigt den summan, men som sagt, det är osagt, hursomhelst får man uppenbarligen inte ut över 130 för en sådan kärra oavsett. Nu skulle skatten på ~3500:- betalas denna månad och även att jag fann ett kabelbrott eller dylikt mellan styrdonet från xenon till ballast, vilket i värsta fall (enligt landrins) skulle gå på maximalt 3000:- att åtgärda (byte av styrdonet). Mao prutade vi tillsammans ned bilen en del, försökte få den väck här på forumet, men det var ingen som hajade till på 125 000:- (förutom nuvarande ägare), vilket enligt mig redan är ett fint pris för så otroligt mkt bil. Letar man efter en volvo i samma prisklass får man en riktig häck som rullat minst det trippla och är fylld till bredden av snorbusar från ev ungar som suttit bak.
    Man får onekerligen mycket bil för pengarna när man köper en SAAB.
    Är skatten verkligen så hög som 3500:- på V6an jag betalar 2000:- för min -05 Aero

    Hur som så får den nya ägaren en jäkligt fin bil.
    strax över 3 tror jag garanterat att det var. Förra året kom höjningen precis efter att jag betalade skatten och då var det ett påslag på ~500, tror den låg strax under 2900:- innan. Helt sinnessjukt, men med tanke på hur mkt skoj man har för den andel skit bilen spottar ur sig är det värt det. En vän har en v6 blazer som ligger på 4800:-. Urk.
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  14. #14
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    386

    Re: Idag sålde jag min saab... :'(

    3145 spänn inkl vägtrafikregisteravgift för att vara exakt... galet

    Var för övrigt ute och körde hela eftermiddagen idag, sjuuuukt trevlig bil detta
    Efteråt fick den första tvätten i min ägo, för hand såklart!
    Nuvarande: Saab 9-3 SC 1.8t BioPower -07 | Saab 9-5 SC 2.0t BioPower -06 |
    Tidigare: Saab 9-3 2.0t -98 | Saab 9-3 Aero SS Hirsch 2.8t -06 | Saab 9-5 Aero -00 |

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    389

    Re: Idag sålde jag min saab... :'(

    Citat Ursprungligen postat av ekon
    3145 spänn inkl vägtrafikregisteravgift för att vara exakt... galet

    Var för övrigt ute och körde hela eftermiddagen idag, sjuuuukt trevlig bil detta
    Efteråt fick den första tvätten i min ägo, för hand såklart!
    Håll hastigheten!
    SÅLD :'( : 9-3SS V6 2.8T Aero Hirsch

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    386

    Re: Idag sålde jag min saab... :'(

    Alltid
    Nuvarande: Saab 9-3 SC 1.8t BioPower -07 | Saab 9-5 SC 2.0t BioPower -06 |
    Tidigare: Saab 9-3 2.0t -98 | Saab 9-3 Aero SS Hirsch 2.8t -06 | Saab 9-5 Aero -00 |

Liknande ämnen

  1. vem sålde en bmw låda med saabhus?
    Av saalex i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-30, 22:10
  2. Sålde min 9-5 aero 02 14000mil för 91tkr :(
    Av 9-5aerosedan02 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 19:26
  3. Engelska sidan som sålde rätt billiga bromskitt??? AP bla
    Av HP i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2004-12-30, 16:16
  4. Sålde min bil motorn skar !!!
    Av xor i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2004-11-05, 11:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •