Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Slusteg till 9-3 05:a

  1. #1

    Slusteg till 9-3 05:a

    Försökte använda sök funktionen men den funkar inte så bra för mig så jag gör mig en egen tråd helt enkelt.

    Har en 93 ss 05 som jag vill uppgradera ljudet till, och jag tänkte koppla in ett till slutsteg till den som finns i as3 ljudet om jag har förstått det korrekt. Jag kollade i skuffen i bilen och såg att det var fördraget dom optiska kablarna "2st?" dit bak så jag undrar helt enkelt om det bara är att köpa ett slutsteg som skall dit och koppla in med kablaget för att den skall gå igång.
    och så tänkte jag använda det steget till att koppla in ett par 9½ till hatthyllan med det steget.. Går detta utan något annat. Kan jag använda det steget till att exempelvis driva en Bas istället för hatthyllan om jag vill det..

    Sen undrar jag vilken det är man skall ha, Har sökt runt på bildelsbasen men det fanns så många olika där så jag inte riktigt vet vilken man skall ha dit bak.. Om någon kanske vet vilket artNr det är till den vore superbt. Sen undrar jag om man kan använda den Navi Enheten AS3stereon? utan att behöva koppla in Dvd Spelaren och den speciella navi sändaren, Om jag endast vill ha stereon för Utsendet och inte för navigation
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  2. #2

    Re: Slusteg till 9-3 05:a

    Ingen som har nått vettigt svar?
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: Slusteg till 9-3 05:a

    AMP2 ska kunna kopplas in men det behövs en programmering för att den ska fungera, och även lite omkopplande av fiberkablar då dom som finns där bak inte är aktiva. ICM3 (huvudenheten med stora färgskärmen) går att använda utan DVD och navigator.

  4. #4

    Re: Slusteg till 9-3 05:a

    Super tack för svaret. Kan man använda steget så som jag tänkte mig, att koppla in en egen bas`?
    eller är steget bara för saabs original niohalvor?
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Falun
    Inlägg
    440

    Re: Slusteg till 9-3 05:a

    Det funkar finfint, det optimala vore en bas med dubbla 2Ohms spolar. Tror inte du kan köra en bas med enkel talspole, antagligen kommer du snedbelasta steget. Går såklart att köra dubbla basar också om man vill det, t.ex. DLS RW10/12.

Liknande ämnen

  1. Koppla slusteg i original stereo
    Av Fire_ball i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 21:27
  2. dra lågnivå och ström kabel till slusteg i en 9-5
    Av klimpan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 08:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •