Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Radiokod i OG9-3 -00

  1. #1

    Radiokod i OG9-3 -00

    Jag behöver riva loss batteriet i min nyinköpta 9-3 -00 pga byte av en servoslang. På 900 -95 som jag hade innan (har fortfarande) så dog stereon när jag kopplade ur batteriet i samband med startmotorbyte. Det blev en helt ny stereo eftersom vår lokale handlare i Eskilstuna ville ha 500:- fucking spänn för att ta fram en radiokod! Herrejösses!

    Hursom, jag vill inte att det ska sluta likadant den här gången, har därför läst i instruktionsboken och letat efter nåt om radiokod men hittar inget. Däremot står det nåt om att bilen och radion hör ihop. Därmed kanske det inte finns nån radiokod?

    Så fråga är nu:
    Törs jag koppla bort batteriet på 9-3 -00?

  2. #2

    Re: Radiokod i 9-3 -00 CD-spelare?

    Citat Ursprungligen postat av Robban_C
    Det blev en helt ny stereo eftersom vår lokale handlare i Eskilstuna ville ha 500:- fucking spänn för att ta fram en radiokod! Herrejösses!
    Du slarvar bort husnyckeln och klagar när låssmeden vill ha betalt för att beställa en ny nyckel?
    Vore det bättre om Saab publicerade alla låskoder på hemsidan?
    Citat Ursprungligen postat av Robban_C
    Därmed kanske det inte finns nån radiokod?
    Nej, det finns ingen kod som du ska knappa in. Din stereo är gift med din bilen fungerar endast i din bil.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  3. #3

    Re: Radiokod i 9-3 -00 CD-spelare?

    Ang bilhandlaren så är inte problemet att han vill ha betalt. Problemet är beloppet.
    Jag gjorde i samband med detta en liten sökning på nätet och konstaterade då att det var den i särklass dyraste radiokoden överhuvudtaget.

    Gällande min stereo:
    Stort tack för hjälpen. Jag misstänkte att det är så där.
    I morgon bitti blir det byte av servoslang.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •