Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Startar ej efter säkringsbyte. Klantigt!

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2007
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    17

    Startar ej efter säkringsbyte. Klantigt!

    Har haft problem att få dimljuset fram att funka på min 9-5 aero SC -05 och tog äntligen tag i att gå igenom säkringarna idag. Den säkring i boxen i motorrummet som styr dimljuset såg helt ok ut men jag testade ändå att switcha den mot den som styr helljuset höger (som också är en 15 säkring) och då funkade dimljuset men inte helljuset så det är ju rätt uppenbart att det var det som var problemet. Dock klantade jag mig och glömde bryta tändningen när jag gjorde bytet vilket fick till konsekvens att nu vägrar bilen starta och t.ex klockan är nollställd vilket kanske tyder på kortslutning när jag pillade med säkringarna? När jag försöker starta hörs ett tickande ljud men motorn är stendöd. Övrig el som centrallås och stereo funkar dock. Vad har jag ställt till med? Några teorier?


    Edit: Nu, två timmar senare efter att jag suttit och svurit över hur jäkla klantigt det var gick jag ut för att kolla bilen en gång till och vad händer? Biljäkeln startade som om inget hade hänt!!! Hur detta gick till har jag ingen aning om. Kan den ha gått in i något slags re-boot läge och felsökt elsystemet när jag försökte starta tidigare? Fasen vet men jag är rätt nöjd med att den funkar som vanligt igen!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    421

    Re: Startar ej efter säkringsbyte. Klantigt!

    Om det klickar så är det nog batteriet som laddat ur.

    Sen hur det fick tillbaka sin kraft är ju ett mysterium men tror inte du gjort kortis av att byta säkring med ström på.
    Kör 9-5 aero -02 http://www.garaget.org/?car=216769
    Såld 9-3 LTT med BSR steg 1

Liknande ämnen

  1. Startar ej efter batteriladdning
    Av saabvictoria i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-05, 13:55
  2. startar men dör efter 5 sek???
    Av spedy i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 21:25
  3. Klantigt med låsbultar
    Av Lugbag i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-06-28, 00:13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •