Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Bedragare som svarar på blocketannonser!

  1. #1
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169

    Bedragare som svarar på blocketannonser!

    Fick detta av en okänd person.

    Det började med ett sms där han frågade om bilen fanns kvar och om jag kunde ge svaret till hans mail.

    Här är mailkonversationen:-)
    -----------------------------------------------------------------------------
    On Fri, Sep 30, 2011 at 10:22 AM, Rickard Karlsson <mailasig@gmail.com> wrote:
    Yes the car is still for sale.

    /Rickard
    -----------------------------------------------------------------------------
    On Fri, Sep 30, 2011 at 11:31 AM, frank edward <franklinedward411@gmail.com> wrote:

    Thanks how much do you want to sell it to me?I will also want to know if its still in good condition and i will want you to send me picture if possible,i want you to know that i will pay you the full price for it and i will be paying you by PayPal after the payment has been made i will contact my shipper to come for it at your home i am doing that because i am on sea now(I am a marine Engineer (Heerema Marine Contractors)so i can not come for the pick up myself.
    -----------------------------------------------------------------------------
    On Fri, Sep 30, 2011 at 10:56 AM, Rickard Karlsson <mailasig@gmail.com> wrote:
    Hello! The price is 95000:- and i want you to look att the car by yourself. I dont want any problems after the deal. So its best to do the deal Face to face.

    Rickard
    -----------------------------------------------------------------------------
    On Fri, Sep 30, 2011 at 11:58 AM, frank edward <franklinedward411@gmail.com> wrote:

    Thanks for your response.

    So i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a paypal account.If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a paypal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment.
    -----------------------------------------------------------------------------
    On Fri, Sep 30, 2011 at 20:37 AM, Rickard Karlsson <mailasig@gmail.com> wrote:

    Ok

    iamnotthatdumb@asyouthink.com

    -----------------------------------------------------------------------------
    On Fri, Sep 30, 2011 at 22:30 AM, frank edward <franklinedward411@gmail.com> wrote:

    Hello Friend......

    I have just completed the Payment of the Car and i am sure you have received the confirmation from PayPal regarding the Payment, you can check your paypal e-mail for confirmation of payment.

    I want you to send me your address so that the pick up can be arranged, the Car would be picked up by the Courier Exchange Logistics Company which I've been using for a while and they're very reliable.

    I made an extra payment (8,000.00 SEK) and i am sure you noticed that, you'll have to send The extra amount (8,000.00 SEK) to the Shipping Company through Western Union right away, so that they can come ahead for the pick up and also you should send your address where they have to come for the pick up and also the necessary Western Union Payment Information.

    I will need you to send the excess fund (8,000.00 SEK) to my pick up agent Headquarters where they normally confirm any commission payment to via western union money transfer(this can be done from the post office, as they usually have a western union agent there).

    Here is my pick up agent Headquarter info needed to send the money through Western Union.

    Name : Toony James
    Address : 67 Studdridge Street,
    Fulham, London
    United Kingdom
    Postal Code : SW6 3TD.

    I am sure you have all my name and address for all documentations regarding the Car, and all other documentations should be prepared by my Pick Up Agent.

    You should send the money soon so that the Pick Up would be scheduled and you would know when the Pick Up would commence,make sure you're home.

    I advice you to check both your inbox or junk/spam folder for the payment confirmation message.So just make sure you send the extra amount to the Shipping Company right away so that you can get your money immediately.

    It's Nice Doing Business With You.

    GOD BLESS YOU

    Get to mail me back soon with your address.
    -----------------------------------------------------------------------------
    On Fri, Sep 30, 2011 at 23:45 AM, Rickard Karlsson <mailasig@gmail.com> wrote:

    i´m not going to sell any car to you!

    I´m not that stupid!
    -----------------------------------------------------------------------------

    Hur de tänkt lura till sig pengar vet jag inte säkert, men det verkar ju som de försöker få mig att betala 8000:- för transport av bilen.
    Någon annan som råkat ut för detta?

    1 användare gillar detta inlägg



  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Mjöbäck
    Inlägg
    64

    Bedragare som svarar på blocketannonser!

    Jag fick ett exakt lika dant mail i somras när jag sålde min 9-5a. Fast jag svarade aldrig på det.

    Har dom skickat några pengar då?
    Saab 9-3 SC 2,0t -06

  3. #3
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169

    Re: Bedragare som svarar på blocketannonser!

    Citat Ursprungligen postat av tommy_80
    Jag fick ett exakt lika dant mail i somras när jag sålde min 9-5a. Fast jag svarade aldrig på det.

    Har dom skickat några pengar då?
    Nop inga pengar

    Jag uppgav ju denna adressen för mitt paypal i am not that dumb@as you think.com

    Så där kan man inte sätta in pengar.
    har inte hört något från honom än!

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129

    Re: Bedragare som svarar på blocketannonser!

    Tips:
    Titta här:
    http://www.police.uk/overview/?q=Hammer ... 03TD,%20UK
    och släng dem ett mail (lokala polisen runt hans postkod).
    De åker säkert dit och kollar lite, för bedrägerier är inte jättepoppis.

    1 användare gillar detta inlägg



  5. #5
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169

    Re: Bedragare som svarar på blocketannonser!

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Tips:
    Titta här:
    http://www.police.uk/overview/?q=Hammer ... 03TD,%20UK
    och släng dem ett mail (lokala polisen runt hans postkod).
    De åker säkert dit och kollar lite, för bedrägerier är inte jättepoppis.
    Smart!

    Slängde iväg ett mail till dem!

    Men frågan är ju om han har uppgivit rätt namn & adress!

  6. #6
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt

    Re: Bedragare som svarar på blocketannonser!

    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Hur de tänkt lura till sig pengar vet jag inte säkert, men det verkar ju som de försöker få mig att betala 8000:- för transport av bilen.
    De påstår att de skickat dig pengar men har i verkligheten inte gjort det. Det du kommer att få göra är att betala "fraktbolaget", dvs han som lurar dig, 8000kr av dina egna pengar. När du gjort detta hör du aldrig av honom igen. Tada! Lurad!
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  7. #7
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129

    Re: Bedragare som svarar på blocketannonser!

    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Tips:
    Titta här:
    http://www.police.uk/overview/?q=Hammer ... 03TD,%20UK
    och släng dem ett mail (lokala polisen runt hans postkod).
    De åker säkert dit och kollar lite, för bedrägerier är inte jättepoppis.
    Smart!

    Slängde iväg ett mail till dem!

    Men frågan är ju om han har uppgivit rätt namn & adress!
    Tja, nånstans måste det ju vara hyffsat rätt, annars får de ju aldrig pengarna Det kan ju bara vara en "målvakt", men skit samma, de kan gott få lite hett om öronen

  8. #8

    Re: Bedragare som svarar på blocketannonser!

    gjorde du en riktig anmällan, eller bara ett "det finns lite skumma typer vid xxx"?
    JAGUAR - spinner som en katt

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Huddinge
    Inlägg
    30

    Bedragare som svarar på blocketannonser!

    Vet inte hur det funkar i just UK men i andra länder behöver man oftast inte visa leg. Vissa överföringar kan göras helt anonymt med koder.




    /mattias
    Sent from my iPhone using Tapatalk.
    SAAB 9-5 SC Aero -03

  10. #10
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169

    Re: Bedragare som svarar på blocketannonser!

    Citat Ursprungligen postat av 99 då 9-5 nu, båda svarta
    gjorde du en riktig anmällan, eller bara ett "det finns lite skumma typer vid xxx"?
    Jag skrev att jag misstänkte bedrägeri av en person som bor i närheten av deras kontor.
    Sedan bifogade jag mail-konversationen.

Liknande ämnen

  1. Roliga mailsvar på blocketannonser
    Av cepehjulet i forum Off Topic
    Svar: 85
    Senaste inlägg: 2018-09-28, 08:36
  2. [LÖST] Åtgärder mot bedragare, finns det?
    Av Almy i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 23:27
  3. Intressant läsning om en bedragare
    Av Davve_aero i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-05, 22:42
  4. Bedragare som huserat på forumet?
    Av frostyman i forum Off Topic
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2009-04-24, 03:07
  5. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-08, 01:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •