Hej
Jag har en 9-3 2,0t 154 som är chipad steg1. Bilen har gått bra men med lite svajigt laddtryck ibland. Ett problem som egentligen inte var ett problem till en början men har med tiden blivigt värre och värre så nu har jag tröttnat på att gunga fram..
Misstänkte att det var MV eller tryckklockan som hade tröttnat så jag öppnade huven idag och provade att rycka slangen från tryckklockan för att få skenande laddtryck och upptäckte att bilen inte alls laddade för mycket utan den gick precis så som den borde!
Laddar 1,3 upp till ca 4500rpm och då gick laddtrycket ner till ungefär 0,5-0,6 vilket den borde göra med magnetventil??
Jag förstår att min magnetventil är trasig men har jag egentligen någon anledning att köpa någon ny?
Så min fråga är: är det skadligt att köra med tryckklockan "öppen"? Och hur borde bilen uppföra sig när man rycker slangen? Eftersom bilen går lika som den gjorde då MV funkade.
Tacksam för svar!!