Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 118

Ämne: Vilken motorolja är bäst för OG9-5 B2x5

  1. #41
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    80

    Re: Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    Håller med du.

    Skall kolla med en snubbe som var ansvarig för SAABs utveckling av insprutningssystem ett tag(om inte minnet sviker var han mkt engagerad i Bosch Digifant system bla). Lärde känna karln när han provade att köra F3 när det begav sig. Kan knappast vara hemligheter längre,å jag antar att han eller folk med liknande bakgrund borde veta.

  2. #42
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234

    Re: Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    Citat Ursprungligen postat av 2.3-16
    Håller med du.

    Skall kolla med en snubbe som var ansvarig för SAABs utveckling av insprutningssystem ett tag(om inte minnet sviker var han mkt engagerad i Bosch Digifant system bla). Lärde känna karln när han provade att köra F3 när det begav sig. Kan knappast vara hemligheter längre,å jag antar att han eller folk med liknande bakgrund borde veta.
    Tycker jag du skall göra. Då jag tog kontakt med en jag känner som jobbar på Motorutvecklingen på Saab. Han sa att oljans första uppgift är att smörja. Sen så tyckte han att du skulle testa att hälla i vatten i smörjsystemet och återkomma med resultat.

    Dock så sa han att du hade lite rätt med kylning. Men huvuduppgiften som oljan har är smörjning.

    Sen när jag frågade efter vattensmörjda lager, så var det inte lager till en Turbin som är större än bilen. Utan något mindre som får plats i bilmotorn.

    Lufttrycksverktyg skall också smörjas. Har du inte en vattenavskiljare så blir det en vattendimma som efter en tids användning resulterar i rost i maskinerna. Det är därför det finns vattenavskiljare och oljedimmer till tryckluftssystem.

    Vad har bromsolja med vad Castrol skriver?? Så du menar alltså på fullt allvar att de skriver att den är smörjande bara för reklam? Alltså att de ljuder kunder rätt upp i ansiktet.

    Sen svarade du inte på min fråga varför de finns kylkanaler i motorblocket som det cirkulerar kylvätska. Vad är ditt svar till det?

    Mvh
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #43
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 863

    Re: Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    Hej!

    Jag vidhåller min åsikt att jämförelsen med kylning och smörjning är något irrelevant.

    Bonusfråga, vilken är blodets viktigaste uppgift?
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  4. #44
    Steg 1 NPs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 313
    Medlem#
    1887

    Re: Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej!

    Jag vidhåller min åsikt att jämförelsen med kylning och smörjning är något irrelevant.

    Bonusfråga, vilken är blodets viktigaste uppgift?
    Att transportera alkohol till hjärnan? ;-) eller var det syre, minns inte riktig men något av det dör man utan efter ett par minuter
    Pensionsfonden
    Saab 9-5 SC -06 / Saab 9-3T Cabriolet -99 / Porsche 997.1TT M6 / BMW 530d M -17 / BMW M135i -16

  5. #45
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    80

    Re: Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    @NP

    Så sant så sant...


    Lööf. Läs om läs rätt. .
    (FWIW.Ja.Det finns flertal lagerlösningar som använder annat än olja. I den frågan varken ljuger eller överdriver jag. Oavsett vad din vän på fd motorlab säger. Så även luft. Tänk över ditt eget svar i frågan tex )
    Sen...snälla...läs in poängen i det som skrivs.

    Vad jag eg säger e att dogmer skall ifrågasättas. Ta som tex nållager,för att ta ett annat -bara för att ta ETT exempel.
    Vad många applikationsingenjörer inte vet....e att SKF för många år sen utvecklade ett alternativ i form av en serie lager de kallar Glycodur. En mångfalt bättre lösning i många många fall. Lika fulla fast sitter ingenjörer å designar in konventionella nållager,trots att Glycodur många ggr e en både bättre å mer ekonomisk lösning. Helt enkelt beroende på att de inte känner till det. Rent tekniskt en helt suverän approach,som floppade. Idag tror jag det e General Mogul som äger patentet...?
    E du me?

    Mina inlägg handlar alltså INTE om det specifika utan om det sunda i att tänka utanför inkörda banor. ,å ja...kylning å stabilisering av temperaturer e direkt imperativt för en motors överlevnad. Inget att snacka om en gång,å ja...vi kan definitivt använda alternativa medier att lagra med. Heller inget att snacka om.
    Vi kan tex kanske vara överens om att denna tråden INTE längre bara handlar om oljors viskositet?
    Å de e DET det handlar om...

    Att reklam sedan inte alltid e helt sanningshaltig? Ja,det kan man väl lugnt säga att den inte e... För du tror väl inte gärna på allt som sägs på TV heller?

    Å eftersom du indirekt frågar...jag e aeronautiker i botten. (Å en av mina gamla studiekamrater sitter lik förbannat å designar vindrutetorkare på lastvagnar... .Mao,så mkt va de värt!)

  6. #46
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    80

    Re: Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    Sen Lööf.
    Vattenkylmantlar finns för att på ett lite mer komplext sätt avyttra värme i ambition att stabilisera värmen i en motor. Detta av den enkla anledning att en Otto motor e så helsikes dålig sett ur ren verkningsgradsynpunkt. Faktum e att rent motortekniskt ökar kapaciteten att utvinna energi till vår nytta med ökad temperatur som effekt(eller en av dem iaf).
    Precis som man tex kan luftkyla en gammal boxer sexa från Porsche eller en V8 från Tatraplan.
    Däremot e varken luftkylningen eller vattenkylningen magisk. För att värmen skall nå de kylande mantlarna på motorn måste den transporteras dit. På ena eller andra sättet,å det faller på motoroljan att sköta. Som en stor man sa,"there is no magic". Skulle vi lita till strålningsvärme där(då vi isf litar till luft som media)så kommer det definitivt säga kabom innan vi tycker det e kul. 100% garanterat.

    Precis som vår vän CFATE ovan e inne på mäter man delta(vilket för en icke ingenjör kan översättas med momentan)temperaturer lite varstans i en motor. Så även vad avser tex lagerbanor mm eftersom vi annars inte kan designa tex glidlagrena i en motor för deras uppgift. Att rent termiskt(värme) ha beräkningsgrund blir en nödvändighet å den beräkningsgrunden blir bland annat beroende av tangentialhastighet som lagret ser samt belastning vs kylande kapacitet. Precis som CFATE e inne på.
    En last som i sin tur e variabel beroende på motorns arbetscykel,eller rättare sagt var i cykeln vi mäter.(Googla cylindertrycks diagram så förstår du enkelt)
    Mao e behovet en variabel medans högst sannolikt kylkapaciteten efter uppvärmning e en given faktor-mer eller mindre.
    Att vi kan lista ut tex sk Cm för kolven må vara,å att vi genom det kan kika på unit loading vad avser lagret må vara,men det säger inte så mkt om de kylegenskaper som måste till ÄVEN om vi nu skulle råka känna till my (friktion) osv. På ren svenska blir mao beräkningsgrunden mkt mkt dynamisk.

    Sanningen e dock att kunde vi driva upp arbetstemperaturerna i motorn hade vi haft nytta av det,å ett kvalificerat antagande e att det som hindrar oss e kostnader. . Det..å dogmer...för vem fan säger att det skall vara vatten i motorn som kylmedel?

  7. #47
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    80

    Re: Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej!

    Jag vidhåller min åsikt att jämförelsen med kylning och smörjning är något irrelevant.
    Nja.
    Jag vill nog påstå att de hänger ihop i allra största grad. Det ena utesluter inte det andra å de två e direkt avhängiga av varandra.

  8. #48
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 018
    Medlem#
    3471

    Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    Diskussion i all ära men detta ju bra långt ifrån vad ts undrade över eg. Off topic helt enkelt.


    //B
    TapaTalk
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  9. #49
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 994
    Medlem#
    5849

    Re: Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear
    Diskussion i all ära men detta ju bra långt ifrån vad ts undrade över eg. Off topic helt enkelt.


    //B
    TapaTalk

    Man kan ju hoppas att folk som frågar gång efter gång vad för olja de ska ha och vilka av oljans egenskaper som ändras genom olika varianter av olja läser och kanske också de lär sej något!? (Som jag t.ex. )

    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  10. #50
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    40

    Re: Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    Mobil 1 New Life 0W-40 är den rätta oljan! Jag använder mig enbart av den i min
    9-5.a :-)

  11. #51
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 863

    Re: Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    Citat Ursprungligen postat av 2.3-16
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej!

    Jag vidhåller min åsikt att jämförelsen med kylning och smörjning är något irrelevant.
    Nja.
    Jag vill nog påstå att de hänger ihop i allra största grad. Det ena utesluter inte det andra å de två e direkt avhängiga av varandra.
    JA, det var ju det jag menade i mitt tidigare inlägg....
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  12. #52
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232

    Re: Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    Hej!

    Jag väntar fortfarande på svar på min fråga ,helst av Drboost .

    Skulle inte skada med enkel svar JA eller NEJ


    Citat Ursprungligen postat av Aero++
    Hej!

    En fråga till Drboost :

    Vad jag förstått så funkar det alldeles utmärkt att köra med GM Dexos II 5w-30 i min 9-5 Aero 05,men eftersom mitt körset innebär att bilen körs hårt varije dag typ, så undrar jag om den olja verkligen funkar lika bra under såna förhållande som Mobil 0-40 ?
    Effekt 300 hk

    Mvh
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  13. #53
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234

    Re: Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    [quote=Aero++]Hej!

    Jag väntar fortfarande på svar på min fråga ,helst av Drboost .

    Skulle inte skada med enkel svar JA eller NEJ


    Citat Ursprungligen postat av "Aero++":a1h9xnmt
    Hej!

    En fråga till Drboost :

    Vad jag förstått så funkar det alldeles utmärkt att köra med GM Dexos II 5w-30 i min 9-5 Aero 05,men eftersom mitt körset innebär att bilen körs hårt varije dag typ, så undrar jag om den olja verkligen funkar lika bra under såna förhållande som Mobil 0-40 ?
    Effekt 300 hk

    Mvh
    [/quote:a1h9xnmt]

    Det skall gå att köra på den oljan. För hur menar du hård körning? Såpass att grenrör, turbo och hela down pipen är gulröd?
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  14. #54
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    1 981

    Re: Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    Citat Ursprungligen postat av 2.3-16
    Poäng till mig?

    Visst. Surfa in på div vattenkraftverks hemsidor. Kolla med min gamla studieplats,CTH. Finns gott om lagerlösningar som använder sötvatten.
    Luftlagring behöver du inte gå långt för alls. Räcker i det närmaste att lyfta närmaste tryckluftsverktyg,som oftast funkar som tex en motors vevaxel. Dvs ett styrande lager,åsså skjuts luft in som centrerar ankaret å genom det lagrar ankaret.
    Nu är det så att alla luftverktyg jag känner till kräver olja, och vissa har även fettnipplar. Du blandar ihop lagring med motor. Luftverktyg är inte luftlagrade, lagras ofta med bronslagringar(glidlager) och små kullager. Luftverktyg är en luftmotor, kräver mer energi än det mesta, du du först behöver komprimera luften vilken resulterar i värmeutveckling, och kompressorn som komprimerar luft kräver också oljesmörjning.

    Problemet med oilsludge är inte mer på en trimmad motor, jag skulle faktiskt hävda mindre, då kolvringarna tätar mer vid högre förbränningstryck till en viss grad. Men detta förutsätter att man använder effekten också.
    Dock håller jag med dig delvis, största problemet på T7 motorerna är att oljetermostaten inte öppnar förrens 105grader, jag kör 3mil till jobbet, och kör jag normalt ca 70-90km/h hela vägen så har aldrig oljetermostaten öppnats. Då kan man med arslet räkna ut att VÄLDIGT många T7 motorer går till största delen bara på oljan som finns innuti motorn/oljetråget och aldrig volymen i oljekylaren. Därav rasen på semestern på sommaren när helt plötsligt olja som inte rört sig på 10-12 månader kommer in i motorn.
    Saab borde ha ändrat termostaten till 85graders som dom tidigare T5 motorerna, så iallafall den större delen av motorerna använder hela oljevolymen i motorn. Att strålningsvärma med katalysatorn kan en barnunge räkna ut att är vätskan skitig på andra sidan så bränner smutsen fast. Ta mjölk eller margarin och stek något som exempel. Kolföreningar är inte bättre.
    Motortillverkarna är inte dumma, men dom är allt bra klantiga i mångt och mycket, där ren sund logik hade fungerat bättre.
    Det roliga i kråksången är ofta att åtgärden för deras tankevurpor ofta hade varit det billigaste alternativet ifrån början.

    Jag förespråkar GM's 5w30 Dexos2 olja till alla motorer utom TTID (DTR) där endast 0w40 olja får användas.

  15. #55
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    376

    Re: Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    Har kört 1000mil på 5W-50 mobil1 olja nu å tycker motorn går lite tystare med den än 0-40. Kanske för att den är lite tjockare?

    Men de flesta skulle väl påstå att det är helt fel olja då det inte står GM LL A på den... Dock undrar jag, HUR farligt är det eg att den inte är rätt klassad? Olja som olja i grunden. Den ska smörja å rensa å hålla rosten borta, eller?

    Duger en olja till BMW å Ferrari ska väl den fan funka i en saab jäkel oxå :P (inte sagt att denna oljan just är till bmw å ferrari)
    Saab 9-5 Vector 2005 www.garaget.org/Johankp

  16. #56
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935

    Re: Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    Citat Ursprungligen postat av Johankp
    Duger en olja till BMW å Ferrari ska väl den fan funka i en saab jäkel oxå :P (inte sagt att denna oljan just är till bmw å ferrari)
    Riktigt så enkelt är det inte.
    Med det resonemanget hade man kunnat tanka flytande väte i bilen och påstå "vadå, det duger ju för rymdraketer, då ska det väl funka i en saab oxå?"

    Att en olja är lämpad i en Ferrari betyder att oljan uppfyller dom krav som en Ferrari har på oljan. Det finns ingenting som säger att motorn i din Saab har samma eller ens liknande krav som en Ferrari.
    Ferraris motor kan vara designad för att gå på tjockflytande mineralolja och med täta byten medans din Saab är byggd för lättflytande syntetolja med långa serviceintervall. Vad får dig då att tro att en olja designad för en Ferrari på något vis skulle vara bra i din motor?

    Varför tror du det finns så många olika typer av olja? Hade det funnits något sådant som en "bra olja" så hade man väl använt den överallt?
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  17. #57
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555

    Re: Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    Citat Ursprungligen postat av gazer3312
    Citat Ursprungligen postat av 2.3-16
    Poäng till mig?

    Visst. Surfa in på div vattenkraftverks hemsidor. Kolla med min gamla studieplats,CTH. Finns gott om lagerlösningar som använder sötvatten.
    Luftlagring behöver du inte gå långt för alls. Räcker i det närmaste att lyfta närmaste tryckluftsverktyg,som oftast funkar som tex en motors vevaxel. Dvs ett styrande lager,åsså skjuts luft in som centrerar ankaret å genom det lagrar ankaret.
    Nu är det så att alla luftverktyg jag känner till kräver olja, och vissa har även fettnipplar. Du blandar ihop lagring med motor. Luftverktyg är inte luftlagrade, lagras ofta med bronslagringar(glidlager) och små kullager. Luftverktyg är en luftmotor, kräver mer energi än det mesta, du du först behöver komprimera luften vilken resulterar i värmeutveckling, och kompressorn som komprimerar luft kräver också oljesmörjning.

    Problemet med oilsludge är inte mer på en trimmad motor, jag skulle faktiskt hävda mindre, då kolvringarna tätar mer vid högre förbränningstryck till en viss grad. Men detta förutsätter att man använder effekten också.
    Dock håller jag med dig delvis, största problemet på T7 motorerna är att oljetermostaten inte öppnar förrens 105grader, jag kör 3mil till jobbet, och kör jag normalt ca 70-90km/h hela vägen så har aldrig oljetermostaten öppnats. Då kan man med arslet räkna ut att VÄLDIGT många T7 motorer går till största delen bara på oljan som finns innuti motorn/oljetråget och aldrig volymen i oljekylaren. Därav rasen på semestern på sommaren när helt plötsligt olja som inte rört sig på 10-12 månader kommer in i motorn.
    Saab borde ha ändrat termostaten till 85graders som dom tidigare T5 motorerna, så iallafall den större delen av motorerna använder hela oljevolymen i motorn. Att strålningsvärma med katalysatorn kan en barnunge räkna ut att är vätskan skitig på andra sidan så bränner smutsen fast. Ta mjölk eller margarin och stek något som exempel. Kolföreningar är inte bättre.
    Motortillverkarna är inte dumma, men dom är allt bra klantiga i mångt och mycket, där ren sund logik hade fungerat bättre.
    Det roliga i kråksången är ofta att åtgärden för deras tankevurpor ofta hade varit det billigaste alternativet ifrån början.

    Jag förespråkar GM's 5w30 Dexos2 olja till alla motorer utom TTID (DTR) där endast 0w40 olja får användas.
    Intressant text.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  18. #58
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    376

    Re: Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Citat Ursprungligen postat av Johankp
    Vad får dig då att tro att en olja designad för en Ferrari på något vis skulle vara bra i din motor?

    Varför tror du det finns så många olika typer av olja? Hade det funnits något sådant som en "bra olja" så hade man väl använt den överallt?
    Ah ja tänkte väl mest att om en olja är så bra så ferrari kan tänka sej ha den i sin motor borde den väl duga i en saab motor oxå typ.

    Jag förstår ärligt talat inte vad som skulle vara farligt för motorn om man kör på tex den jag gör nu 5w-50 trotts att den inte är gm ll a klassad? Ok att man inte kanske ska köra på 2takts olja eller 5-56 i motorn bara för att det smörjer det kan jag förstå..
    Saab 9-5 Vector 2005 www.garaget.org/Johankp

  19. #59
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Katrineholm/Sköldinge
    Inlägg
    150

    Re: Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    Kör också på 5W-50 mobil1, är riktigt nöjd med den.

    Drar betydligt mindre olja, går tystare och oljan ser fräschare ut längre.

    Sen känns det bättre än GM´s Loka olja också.
    9-5 Aero kombi-00 BioPower

  20. #60
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935

    Re: Vilken motorolja är bäst för SAAB 9-5 AERO 4D 2.3TS?

    Citat Ursprungligen postat av Phixit
    Kör också på 5W-50 mobil1, är riktigt nöjd med den.

    Drar betydligt mindre olja, går tystare och oljan ser fräschare ut längre.
    Att den drar mindre olja kan tyda på att oljan är för tjock, och att oljan ser fräsch ut kan betyda att den inte löser upp skiten utan låter den sitta kvar i motorn.
    Men det är din motor, du kör givetvis på vilken olja du vill.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

Liknande ämnen

  1. VIlken motorolja? 9-3 2.8t -08
    Av M@xe i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-25, 10:01
  2. Fråga om bäst föredatum på motorolja
    Av kamelkungen i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 09:01
  3. Vilken motorolja?
    Av Eriksson866 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 23:31
  4. Vilken motorolja ska jag ha?
    Av Bmw-Turbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-25, 18:12
  5. Vilken motorolja?
    Av ANDREAS H i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2005-01-05, 09:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •