Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Felkod P0171, P1171 och drar mycket bensin OG9-5

  1. #21
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm, Nacka
    Inlägg
    3 487

    Re: Felkod P0171, P1171 och drar mycket bensin, hjälp?

    Citat Ursprungligen postat av Toastmaster
    Citat Ursprungligen postat av Manick
    Spjällhuset är det som det svarta tryckröret är anslutet till.
    Spjällhuset vet jag ju vart det är men insugsspjället har jag ingen aning om är det ett svart rör som går till spjällhuset kanske är jag lite trög
    Finns bara ett spjäll och det sitter i spjällhuset...
    Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
    Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
    Min projekttråd på STCS

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    421

    Re: Felkod P0171, P1171 och drar mycket bensin, hjälp?

    Så med nytt spjällhus borde problemet blivit åtgärdat om det va felet med andra ord hon har fått nytt hus och ingen skillnad..

    Kul att lägga 10 000:- på verkstad och fortfarande samma fel som när den lämnades in första gången tycker dom borde veta bättre på Holmgrens.
    Kör 9-5 aero -02 http://www.garaget.org/?car=216769
    Såld 9-3 LTT med BSR steg 1

  3. #23
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    15

    Re: Felkod P0171, P1171 och drar mycket bensin, hjälp?

    Hämtat bilen för en timme sen och kört 4 mil. Allt verkade som det ska och den drar nu (lite mer behagligare om man jämför med tidigare 1,7l/mil) 0,95.

    Det som var fel var packningen till spjällhuset. Nu känns bilen lite kvickare t.o.m ^^ Men vi får väll se om andra problem kvarstår om en stund. Bilen har ju lurat mig att den varit "lagad" innan så.

    Verkstaden hade dock problem med att få in den nya programvaran för bilen tog inte emot några signaler. Han undrade om bilen varit trimmad man varken jag eller den förra ägaren vet något om detta.

    Har väll ändå funderat på steg1 framöver om den slutar krångla. Kommer även chippningen bli ett problem i framtiden?
    "En SAAB går jävligt bra när den väl går. Snygg att titta på med!"

  4. #24
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    126

    Re: Felkod P0171, P1171 och drar mycket bensin, hjälp?

    Citat Ursprungligen postat av pipari
    Hämtat bilen för en timme sen och kört 4 mil. Allt verkade som det ska och den drar nu (lite mer behagligare om man jämför med tidigare 1,7l/mil) 0,95.

    Det som var fel var packningen till spjällhuset. Nu känns bilen lite kvickare t.o.m ^^ Men vi får väll se om andra problem kvarstår om en stund. Bilen har ju lurat mig att den varit "lagad" innan så.

    Verkstaden hade dock problem med att få in den nya programvaran för bilen tog inte emot några signaler. Han undrade om bilen varit trimmad man varken jag eller den förra ägaren vet något om detta.

    Har väll ändå funderat på steg1 framöver om den slutar krångla. Kommer även chippningen bli ett problem i framtiden?
    Vad skönt att det vart ett så pass billigt fel att åtgärda!

    Chippa en bil som gått 30k? Nja, jag skulle inte göra det iaf
    Saab 9-5 Aero -02.

  5. #25
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    15

    Re: Felkod P0171, P1171 och drar mycket bensin, hjälp?

    Nu tycker jag du är negativ Förra ägaren lackade ju om den t.o.m ^^
    "En SAAB går jävligt bra när den väl går. Snygg att titta på med!"

  6. #26
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2011
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    15

    Re: Felkod P0171, P1171 och drar mycket bensin, hjälp?

    Ville bara uppdatera och säga att jag kört en 50 mil (flyttat förra helgen) och den fungerar fortfarande klockrent så felet verkar vara borta

    mvh
    "En SAAB går jävligt bra när den väl går. Snygg att titta på med!"

  7. #27
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    126

    Re: Felkod P0171, P1171 och drar mycket bensin, hjälp?

    Citat Ursprungligen postat av pipari
    Ville bara uppdatera och säga att jag kört en 50 mil (flyttat förra helgen) och den fungerar fortfarande klockrent så felet verkar vara borta

    mvh
    Skönt!
    Saab 9-5 Aero -02.

  8. #28
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Aneby
    Inlägg
    1

    Re: Felkod P0171, P1171 och drar mycket bensin, hjälp?

    Citat Ursprungligen postat av Toastmaster
    Så med nytt spjällhus borde problemet blivit åtgärdat om det va felet med andra ord hon har fått nytt hus och ingen skillnad..

    Kul att lägga 10 000:- på verkstad och fortfarande samma fel som när den lämnades in första gången tycker dom borde veta bättre på Holmgrens.

    Ja, men Holmgrens ska man INTE lämna in bilen till.

    Jag lämnade in min bil för att jag inte fick ur nyckeln när vi lagt i backen. samt att det var något med bränslepumpen.

    När allt var klart så fick jag en bil med trasig display till acc och allt det där, samt det plastskyddet som sitter i tankröret åkt ner i tanken. Men det var absolut inte deras fel. Så ibland tankar jag fullt och har fortfarande bara reserven kvar.. Underbart.

    De ville inte åta sig att fixa det heller. Så Holmgrens blir det aldrig mer ett bilköp på eller någon service.

    Tjohoo

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •