Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vatten i ena blinkers. Saab 9-5 03

  1. #1

    Vatten i ena blinkers. Saab 9-5 03

    Min högra fram blinkers är till hälften fylld med vatten. Ser att det är några sprickor längst upp, så troligen har det sipprat in där.

    Vill fixa det innan det blir minusgrader, och det spricker.


    Lättaste verkar vara att lossa den, och borra ett dräneringshål i den så det töms? Sprickorna syns ju inte annars, och det känns onödigt att lägga 700+ kronor på en ny blinkers bara för det. Ni får gärna komma med egen input gällande denna lösning.

    Är det svårt att lossa på blinkersen?
    Vore sweet om det fanns någon guide, så man kan fixa själv.


    Mvh Fleet.

  2. #2
    Guest

    Re: Vatten i ena blinkers. Saab 9-5 03

    Är rätt säker på att det är dräneringshål nånstans i botten som standard, kolla så de inte täppts igen bara.

  3. #3

    Re: Vatten i ena blinkers. Saab 9-5 03

    Citat Ursprungligen postat av patrikax
    Är rätt säker på att det är dräneringshål nånstans i botten som standard, kolla så de inte täppts igen bara.
    Tycker det borde vara så, och nu när du nämner det så har jag även märkt att det varit vattendroppar av kondens och liknande i min andra blinkers, men inte har det fyllts av vatten där.

    Blir till att lossa och kolla helt enkelt. Hoppas det inte är för bökigt bara.

  4. #4

    Re: Vatten i ena blinkers. Saab 9-5 03

    Åtgärdat nu. Var hur lätt som helst att lossa blinkers, behövdes inte ens skruvas.
    Angående dräneringen så verkar det vara "gälarna" i blinkersen som dränerar. Men de börjar ju först dränera i mitten av blinkersen, så man har ändå en halvfull blinkers.

    Borrade dock ett hål i ena hörnet, och nu är det frid och fröjd.

Liknande ämnen

  1. Saab 9-5 2.0t med vatten i oljan....
    Av Softpack i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-01-01, 18:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •