Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Byta bromsljus baklucka 9-3SC?

Hybridvisning

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2010
    Inlägg
    21

    Byta bromsljus baklucka 9-3SC?

    Rätt så vanligt att man ser 9-3SC med bromsljus som har sprickor i plasten same shit har jag. Troligtvis har ägarn innan tagit högtrycken allt för nära (min teori) men hur byter man denna på bästa sätt? Alltså det översta bromsljuset 9-3SC 06

  2. #2
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 704
    Medlem#
    2378
    Enkelt vet jag inte. Spolslangen och elen måste också lossas och det är trångt och sitter som fan.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Inlägg
    673
    I teorin är det jätteenkelt, då tar det en kvart ungefär. I verkligheten är det ett klips mitt på vingen som sitter utav hvete så det bryter man av. När man ska dra av slangen till spolningen går fästet sönder. Har man tur klarar sig själva munstycket. När munstycket ska pressas i det nya bromsljustet av finaste kinakvalite känns det som allt ska spricka i småbitar. Men tillslut ett par timmar senare sitter det där så fint. Ända tills vintern när man råkar spola av misstag...
    NG 9-3 1.8 biopower automat 2009

  4. #4
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 704
    Medlem#
    2378
    Gjorde precis det här igår förutom att jag inte bröt av klipset. Lyckades få lossa spoilern utan att bryta av något men det satt fast s@#&n och det tog nog närmare en timme att byta bromsljuset.

    Orio har en bra instruktionsvideo här: https://www.youtube.com/watch?v=rXYZL2CGg2E&t=1s
    Senast redigerat av Moderator den 2021-08-30 klockan 08:09. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

Liknande ämnen

  1. Demontera/Byta övre bromsljus OG9-3
    Av TurboDanne i forum Allmänt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-05-01, 10:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •