Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Hur gör ni när ni drar kablar?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Lund
    Inlägg
    629

    Hur gör ni när ni drar kablar?

    Tänkte bara höra med folk på stcs som efterkopplar mycket och drar en del kabel, vad ni använder för kablar etc?

    Än sålänge har jag bara använt biltemas twin cable, kommer inte ihåg vilken storlek.

    Men tänkte om ni använde några kabel kanaler eller liknande för att få det se så snyggt ut som möjligt?

    Så att det inte alltid ser så hemmagjort ut och blir en stor härva utav det hela..

  2. #2
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 722
    Medlem#
    3346

    Re: Hur gör ni när ni drar kablar?

    Beror lite på var kablarna skall dras, men generellt brukar jag använda vanlig svart RKUB-kabel för jord, röd för direktström (från batteriet, alltid med säkring!) och gul, blå eller grön för signalström till relän. Kabelarea olika givetvis beroende på amperetal. Köper kablar på antingen Clas Ohlson eller Biltema.
    Ser alltid till att bunta ihop kablarna och fästa upp dem med buntband, och är noggrann med att inte blanda ihop olika kabelsatser med varandra, t.ex. hålla extraljuskablage åtskilda från andra kablage för att undvika att man blandar ihop och förväxlar dem.
    Om jag behöver dra kablar på utsatta ställen där det kan förekomma skav eller värme, eller på utsidan (till extraljusen) lägger jag kablarna i en svart flex/robotslang.
    All makt åt Thengil!

Liknande ämnen

  1. Hur man drar + kabeln + övriga kablar till baslåda 9-5-00
    Av mando i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-02, 22:33
  2. Dra kablar i 9-5:a
    Av SirMacke i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 15:46
  3. Hur drar jag in kablar i dörrarna? og 900 -88
    Av /J i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 19:35
  4. Firma som monterar slutsteg/drar kablar i Göteborg??
    Av jontebus i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 13:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •